Wednesday 25 January 2017

Contoh Ayat Perkataan "timbalan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "timbalan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Beliau kemudian dilantik sebagai timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri.
  2. Presiden dipilih setiap lima tahun dan timbalan presiden dipilih bersama-sama dengan presiden.
  3. Daniel Tajem, bekas timbalan ketua menteri dan Leo Moggie merupakan perancang utama lain dalam peristiwa ini.
  4. Pada tahun 1973, Taib menjadi timbalan presiden untuk PBB yang baru ditubuhkan sebelum menjadi parti presiden.
  5. Menjelang perhimpunan itu, didakwa bahawa pengerusi dan timbalan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya merupakan ahli UMNO.
  6. Satu timbalan presiden kedua boleh dilantik oleh presiden jika dia memilih, meskipun mereka mesti dari parti yang berlainan.
  7. Najib menjadi timbalan menteri paling muda apabila dilantik sebagai Timbalan Menteri Tenaga, Telekom dan Pos pada tahun 1978 ketika usia 25 tahun.
  8. Perdana Menteri Vietnam Nguyen Tan Dung ialah ketua kerajaan mengetuai sebuah majlis menteri-menteri yang terdiri daripada 3 timbalan perdana menteri dan ketua-ketua 26 kementerian dan suruhanjaya.
  9. Najib dan penyokongnya juga didakwa menganggu tugas beberapa agensi yang diamanahkan untuk mendedahkan operasi syarikat milik kerajaan itu, dengan memecat bekas Peguam Negara Malaysia Tan Sri Abdul Gani Patail; memindahkan dan mengancam pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia ; menyiasat kakitangan Bank Negara; dan melumpuhkan Jawatankuasa Kira-Kira Awam (PAC) dengan melantik empat daripada anggotanya sebagai menteri dan timbalan menteri.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...