Monday 28 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "suka"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "suka" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Mackenzie tidak juga suka dalam politik.
  2. Kambing teramat sangat cerdas dan suka ambil tahu.
  3. Orang Liverpool juga terkenal kerana suka berjenaka.
  4. Feynman juga suka mempermainkan rakan-rakan sekerjanya.
  5. Di Cambridge, Darwin lebih suka menunggang kuda dan menembak daripada belajar.
  6. Mereka yang dihadapi suku suka berperang tempatan yang mereka dipanggil Heniochus.
  7. Kane'ae – Dewi yu yang berubah menjadi manusia agar dapat mengalami suka cita menari.
  8. Orang-orang Segamat suka berkunjung ke sebuah kawasan bernama Pasir Jenaling untuk berkelah.
  9. Selain itu, di sini juga disediakan kawasan untuk mereka yang suka mengadakan aktiviti perkhemahan.
  10. Vitamin juga bagus untuk anda yang tidak suka minum susu atau apa sahaja jenis makanan yang bernutrien tinggi.
  11. Satu lagi pemberontakan adalah Pemberontakan Boxer yang timbul akibat kebencian terhadap Barat yang suka menjajah.
  12. Falsafah Yunani silam tidak suka mengakui kewujudan hampagas, menyoal diri mereka "bagaimana 'tiada' adalah sesuatu?".
  13. Pada dasarnya,seorang pemain tengah yang bagus mesti mempunyai kebolehan suka bertarung dan juga mempunyai kreativiti.
  14. Bagi mereka yang suka memancing di laut pula, banyak kemudahan memancing boleh didapati di sini dengan kos yang berpatutan.
  15. Jika Raja tidak suka akan menteri pertamanya, baginda boleh memecatnya, atau lebih teruk lagi, menjalankan hukuman mati ke atasnya.
  16. Bean ingat akan tabiat Bennett yang suka berdendam, iri hati, suka mengkritik pegawai atasan dan pertengkaran sesama pegawai yang lain.
  17. Mereka akan menghantar anda ke mana-mana sahaja yang anda suka seperti kedai baju, kawasan membeli-belah, atau sekadar membeli cenderamata.
  18. Sesetengah suka mengaitkan bahasa dengan biologi, di mana tiada cara yang tepat untuk membezakan antara satu spesies dengan spesies yang lain.
  19. Beliau suka bersiar-siar dengan motosikal Riley Sport dan kereta mewah, dan melakukan 28 kesalahan trafik jalan raya semasa berada di Cambridge.
  20. Hantu Kopek merujuk kepada sejenis makhluk halus dalam kepercayaan Melayu, kemungkinannya dari golongan jin/shaitan, yang suka menganggu manusia.
  21. Namun demikian, setelah serangan Pearl Harbor, seringkali dikatakan bahwa ini adalah salah satu contoh betapa Jepun suka melakukan serangan mendadak.
  22. Penangalan dipercayai suka darah perempuan yang bersalin, dan sekiranya mereka menghisap darah tersebut, wanita bersalin itu akan mati akibat tumpah darah.
  23. Dalam masa setahun, ketiga-tiga mubaligh kembali ke cara penghidupan yang primitif, akan tetapi mereka lebih suka cara hidup itu daripada cara hidup peradaban.
  24. Kesanggupan Henry untuk selalu berperang terbukti merupakan lagi satu caranya untuk menjauhkan diri daripada pemerintahan Henry VII; ayahnya lebih suka keamanan.
  25. Oleh itu, ia umumnya dikenali sebagai "nama Latin" spesies, akan tetapi istilah itu dielakkan oleh para ahli biologi dan ahli filologi yang lebih suka akan istilah "nama saintifik".
  26. Hantu Bidai atau juga dikenali sebagai hantu balong bidai merujuk kepada sejenis makhluk halus dalam kepercayaan Melayu, kemungkinannya dari golongan jin/shaitan, yang suka menganggu manusia.
  27. Ia adalah dewa yang suka mempermainkan orang yang melakukan banyak tindakan kepahlawanan, termasuk menenangkan dua bukit legendaries yang konon bertabrakan sehingga menghancurkan perahu-perahu yang berusaha melewatinya.
  28. Lebih suka daripada menerima kemarahan yang tidak perlu daripada ahlli-ahli astronomi, dengan mudahnya beliau telah berkata bahawa laman sesawang itu dinamakan bersempena anaknya dan menmbuang "Lila" daripada pertimbangan.
  29. Kononnya hantu kopek berbentuk seorang wanita yang tua yang suka menyorokkan kanak-kanak kecil yang suka bermain-main di luar rumah semasa waktu maghrib dan malam-malam, dengan cara menyembunyikan mereka di bawah kopek mereka.
  30. Sebilangan negara lebih suka menamakan pangkat-pangkat jeneral mengikut kuasa pemerintahan nominal , umpamanya Perancis mempunyai gxnxral d'armxe, gxnxral de corps d'armxe, gxnxral de division, dan gxnxral de brigade (pada setiap kes, akhiran aerienne digunakan untuk pegawai tentera udara).
  31. Dengan tiadanya undang-undang dan kemudahan infrastruktur, dan kuasa diamalkan secara ikut suka sendirinya, sesetengah ahli teori politik dan sejarahwan tidak menggangap negara-negara awal ini sebagai negara yang tulen dalam erti sebenar negara; kadang-kala mereka dirujuk sebagai proto-negara.
  32. PC World telah menyeneraikan #1 dari "15 teknologi mengecewakan 2007," mengatakan bahawa banyak pengguna suka bergantung pada XP, manakala lain-lain yang sudah meningkat telah menjatuhkan semula." Kritikan Windows Vista memasukkan masa pembangunan yang berpanjangan, istilah perlesenan paling terbatas, pemasukan teknologi Pengurusan Hak Digital baru bertujuan menyekatkan salinan media digital yang dilindungi, kekurangan pemandu bahan untuk sesuatu perkakasan, dan pengguna ciri-ciri baru lain seperti User Account Control.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...