Wednesday 30 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "pengesanan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pengesanan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Nama Sixaxis juga merujuk kepada teknologi pengesanan gerakan yang digunakan dalam alat pengawal ini serta DualShock 3.
  2. Fungsi gegaran yang terdapat pada alat pengawal ini tidak mengganggu fungsi pengesanan gerakan, malah ianya boleh digunakan bersama-sama.
  3. Namun begitu, alat pengawal ini mempunyai ciri-ciri tambahan seperti penggunaan teknologi Bluetooth untuk kawalan tanpa wayar serta mempunyai teknologi pengesanangerakan.
  4. Jejantas udara Menara Berkembar Petronas ini juga sentiasa dilengkapi alat pemadam api moden yang terkini, terdapat juga sistem pengesanan haba, asap dan suhu dengan penggera keselamatan dan alat percikan air.
  5. Buat masa ini, tiada teknik pengesanan makmal untuk mengkategorikan mana-mana bakteria secara mutlak kedalam filum Firmicutes kerana filum ini terdiri dari pelbagai sifat fenotaip dan juga kerana banyak berlaku pertukaran plasmid diantara spesis dan genera didalam filum ini.
  6. Menurut berbagai-bagai sumber berita, bahan letupan cecair yang bertujuan untuk digunakan dibentuk daripada penggabungan sebilangan komponen yang disimpan dalam bekas-bekas minuman ringan supaya dapat mengelakkan pengesanan oleh peranti-peranti pemeriksaan bagasi yang direka bentuk hanya untuk mengesan bahan-bahan letupan pepejal.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...