Monday 28 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "terbatas"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "terbatas" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Dengan demikian jelaslah bahawa segala yang terbatas pasti diciptakan oleh sesuatu yang lain.
  2. Inskripsi runic awal yang sebahagian besarnya terbatas kepada nama peribadi adalah agak sukar untuk diintrepretasi.
  3. Ini menandakan bahawa kerajaan Republik mengakui bahawa hak pemerintahannya terbatas kepada kawasan tahlukannya sahaja.
  4. Tanahnya sangat terbatas sekitar 4.700 kilometer persegi .Kebanyakannya curam, tanah tidak stabil.Hanya 9% daripada tanah rata digunakan untuk pertanian.
  5. Pada masa pemerintahan kuasa asing, segala urusan agama diberi kuasa kepada raja-raja Melayu tetapi terhadap bidang yang terbatas seperti perkahwinan, adat istiadat, dan agama.
  6. Pengelasan kumpulan ringkas terbatas dianggap oleh sesetengah pihak sebagai bukti terpanjang bagi teorem; ia terdiri dari sepuluh ribu muka surat dalam 500 artikel jurnal oleh beberapa orang penulis.
  7. Internet Explorer 6 keluar pada 27 Ogos 2001, beberapa bulan sebelum Windows XP, menyertakan peningkatan DHTML, bingkai sebaris terbatas kandungan, dan sokongan separa CSS tahap 1, DOM tahap 1 dan SMIL 2.0.
  8. Baginda mungkin merupakan raja Inggeris yang paling menggunakan (atau dalam istilah untuk orang yang bukan raja, "menyalahgunakan") kuasanya tanpa terbatas berbanding mana-mana satu raja Inggeris yang lain, dan mengakibatkan Pembubaran Biara.
  9. Hasilnya adalah kemenangan muktamad bagi Amerika, diikuti dengan penubuhan pihak berkuasa sementara di Cuba dan kuasa penjajahan tidak terbatas ke atas Puerto Rico, Guam dan Filipina diserahkan kepada Amerika Syarikat pada 10 Disember, 1898 melalui Perjanjian Paris.
  10. E. coli tidak hanya terbatas untuk hidup di usus sahaja, strain ini juga berkemampuan untuk bertahan hidup bagi jangka masa yang singkat di luar tubuh lantas membuatkan mereka suatu jenis organisma penunjuk yang ideal untuk menguji sampel persekitaran bagi pencemaran najis seperti tahi.
  11. Sistem penyiaran yang terkecil merupakan sistem siar raya berinstitusi yang memancarkan perbualan dan muzik dalam lingkungan tempat-tempat terbatas seperti sekolah atau hospital, dan stesen radio atau televisyen berkuasa rendah yang memancarkan program dalam kawasan setempat yang kecil.
  12. Dibandingkan dengan dasar pintu tertutup yang diamalkannya sehingga pertengahan 1970-an, peliberalan RRC sebegitu rupa sehingga suasana pentadbiran kurang terbatas daripada dahulu, namun RRC masih jauh lagi dari menjadi demokrasi liberal yang diamalkan di kebanyakan negara Eropah atau Amerika Utara, dan Kongres Rakyat Kebangsaan disifatkan sebagai sebuah badan "pak turut".

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...