Friday 25 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "pengguna"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pengguna" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. TUDM merupakan pengguna tunggal pesawat CL41-G Tebuan.
  2. Peranti pengguna pertama berada di kedai pada 10 April 2003.
  3. Antara muka pengguna juga dikenali sebagai cangkerang komputer.
  4. Untuk menulis jawi di komputer, pengguna perlukan empat komponen;
  5. Peringkat pertama lebuh raya dibuka kepada pengguna pada Februari 1994.
  6. Baer telah memikirkan idea permainan video untuk pengguna pada tahun 1951.
  7. Tentunya harga yang tinggi ini akan dikenakan ke atas pengguna dalam negara.
  8. Organisasi hak-hak pengguna Norway "Forbrukerrxdet" membantah kepada Apple Inc.
  9. Contohnya, pengguna tidak boleh memaparkan huruf 'gaf' atau 'kaf' dengan betul.
  10. Sesetengah pengguna nikotin melaporkan bahawa nikotin mempunyai kesan melegakan.
  11. Seorang pengguna mahir boleh membuat pengiraan menggunakan sempoa sepantas mesin hitung.
  12. Service Pack 1 akan dikeluar kepada pengguna Windows Vista sekarang pada pertengahan Mac.
  13. Bilangan pengguna Internet yang besar dan semakin berkembang, telah mewujudkan budaya Internet.
  14. Ini kerana ia merupakan perisian yang paling banyak digunakan oleh pengguna komputer setiap hari.
  15. XP memperkenalkan antara muka pengguna grafik serba baru, iaitu perubahan pertama sejak Windows 95.
  16. Walaupun pengguna boleh menggunakan jalan DRM, ini adalah susah dan perlukan penggunaan lubang analog.
  17. Walaupun MDMA tiada had dos, pendehidratan akut adalah antara risiko yang dihadapi oleh pengguna MDMA.
  18. Sistem pengoperasian Vista/XP menyokong UNICODE, dan ini membolehkan pengguna menulis jawi dengan mudah.
  19. Kebanyakkan pengguna pada ketika itu membeli konsol Atari untuk memainkan permainan Space Invaders di rumah.
  20. Seekor karnivor boleh memakan pengguna sekunder dan tertier, dan oleh demikianlah mangsanya sukar dikelaskan.
  21. Pada kebiasaannya, peningkatan pendapatan pengguna berlaku pada ketika ekonomi mengalami pertumbuhan yang tinggi.
  22. Walaupun kandungan nikotin dalam rokok amat sedikit, pengguna masih boleh membentuk dependens fizikal terhadap nikotin.
  23. Oleh sebab wujudnya lambakan aspirin di pasaran, pengguna tidak dapat mengenal pasti siapa yang mengeluarkan "Aspirin".
  24. Pengguna sekunder ini juga menjadi mangsa pengguna tertier yang menjadi mangsa kepada pengguna kuartar, dan sebagainya.
  25. Nintendo mensasarkan untuk menarik minat pelbagai segmen pengguna termasuk mereka yang tidak berminat dengan permainan konsol.
  26. Inflasi selalunya diukur dengan mengira kadar kenaikan indeks harga yang selalunya merujuk kepada indeks harga pengguna (IHP).
  27. Adanya ciri-ciri baru yang membolehkan pengguna menyimpan dan menerima pesanan dalam bentuk komen yang masih tidak digunakan hari ini.
  28. Merupakan pengguna teknologi maklumat yang boleh dipecahkan kepada pengguna yang mengguna dan pengguna yang mentadbir maklumat tersebut.
  29. Media massa merujuk kepada pelbagai teknologi media yang bertujuan bagi mencapai sejumlah besar pengguna media melalui perhubungan pukal.
  30. Pada 5 Mac 2008, keluaran beta awam pertama dikeluarkan kepada pengguna awam, diikuti keluaran beta awam kedua (Beta 2) pada 27 Ogos 2008.
  31. Sebuah pembekal maklumat Internet sejagat comScore melaporkan bahawa jumlah pengguna unik Internet mecapai aras 1 bilion pada Disember 2008.
  32. Kenaikan keluaran di dalam ekonomi dalam negara berupaya mengimbangi kemerosotan sejagat, dan keyakinan perniagaan dan pengguna masih tegap.
  33. Dengan hanya berpandukan enjin gelintar seperti Google, pengguna di merata dunia mempunyai capaian serta-merta kepada bermacam-macam maklumat.
  34. Sistem pengendalian pada dirinya tidak mempunyai sebarang antara muka pengguna kerana penggunanya ialah atur cara penggunaan dan bukan manusia.
  35. Susur keluar Ayer Keroh dari selatan dan Simpang Ampat dari utara bagi pengguna Lebuh Raya Utara Selatan merupakan jalan masuk utama ke Melaka.
  36. Pada November 2012, Sony mengumumkan bahawa mereka akan menghentikan servis ini kepada pengguna PlayStation 3 menerusi kemaskini sistem versi 4.30.
  37. Laman Defective by Design menggalakkan pengguna untuk menggunakan ciri teg Amazon.com untuk menandakan produk-produk dengan teg 'defectivebydesign'.
  38. Menurut kepada dia, DRM tidak mana ia harus, dan boleh menimbulkan masalah untuk pengguna sah semasa cuba membezakan di antara pengguna sah dan haram.
  39. Pendapatan yang tinggi ini akan meninggikan kecenderungan pengguna untuk berbelanja dan ini akan meningkatkan jumlah permintaan dalam sesebuah ekonomi.
  40. , ialah perbadanan multinasional Amerika Syarikat yang mengkhususkan perekaan bentuk serta pengilangan produk elektronik pengguna dan perisian yang berkait.
  41. Pakar Bahasa David Crystal telah menggangarkan bilangan pengguna bahasa Inggeris bukan-asli telah mencecahi bilangan pengguna asli dengan kadar 3 kali ganda.
  42. Untuk pengetahuan pengguna semua, acara marathon adalah acara yang biasanya dijalankan pada hari terakhir sesuatu kejohanan sukan peringkat Asia dan Olimpik.
  43. Microsoft Office 2007 yang dikeluarkan pada masa yang sama menampilkan antara muka pengguna berciri "reben" yang banyak berbeza dari versi-versi terdahulunya.
  44. Pelayan ramai yang tidak mempunyai antara muka pengguna grafik kerana ia tidak diperlukan dan menggunakan sumber-sumber yang boleh diperuntukkan di tempat lain.
  45. Pada tahun 1972 Magnavox telah mencipta Magnavox Odyssey, konsol permainan video khusus untuk pengguna yang pertama yang boleh disambungkan kepada set television.
  46. AACS LA, sebuah konsortium yang diasaskan pada tahun 2004, telah memajukan platform DRM yang boleh digunakan untuk mengedarkan filem kepada pengguna dengan selamat.
  47. Jika pengguna membuat jangkaan yang harga akan naik pada masa hadapan, mereka akan berbelanja sekarang dan ini akan menambah jumlah permintaan dalam sesuatu ekonomi.
  48. Pegangannya terkadang dilapisi dengan kabel atau kulit binatang untuk membuat pegangan yang lebih mantap dan membuatnya lebih sulit dijatuhkan dari si pengguna pedang.
  49. Ini adalah kerana pengguna MDMA menjadi sangat aktif sehingga terlupa untuk meminum air memandangkan MDMA berupaya untuk menutup rasa haus dan kepenatan pengguna tersebut.
  50. Apple yang dituduh menyekatkan kemudahan pengguna kepada muzik dan video dalam jalan sah, dan menggunakan EULA pertentangan dengan penggubalan undang-undang pengguna Norway.
  51. Pada tahun 1993, Microsoft mengeluarkan Windows NT 3.1, sebuah sistem pengendalian perniagaan yang dilengkapi antara muka pengguna Windows 3.1 dengan inti yang berbeza sekali.
  52. Teknologi-teknologi pengurusan hak digital cuba mengawal penggunaan media digital dengan menyekatkan kemudahan, penyalinan atau penukaran oleh pengguna kepada format-format lain.
  53. Tugas pelayan untuk menyediakan perkhidmatan kepada ramai pengguna alih rangkaian untuk keperluan yang berbeza seperti sambungan rangkaian yang cepat dan tinggi I / O throughput.
  54. Pada tahun 1995, Microsoft mengeluarkan versi terbaru sistem pengendalian utamanya iaitu Windows 95 yang bercirikan antara muka pengguna serba baru, termasuk butang mula yang baru.
  55. Kemunculan Ugama Kristian, dan Pasitan Katolik ( Inquisition ) telah menyebabkan pengguna dadah enteogen dituduh menyeleweng daripada Kristian dan mempunyai hubungan dengan Syaitan.
  56. dan Pac-man dan peningkatan jumlah pengguna yang menggunakan komputer rumah menyebabkan pengguna dan pengedar permainan video semakin hilang kepercayaan terhadap konsol permainan video.
  57. Format Blu-ray telah dibangunkan oleh Persatuan Cakera Blu-ray (Blu-ray Disc Association, BDA), dengan keterlibatan lebih dari 170 syarikat utama elektronik pengguna dari seluruh dunia.
  58. Teknologi DRM menyekatkan kebolehan pengguna menggunakan filem, muzik, penulisan dan perisian dibeli secara bebas, dalam jalan mereka yang digunakan, dengan media yang tidak disekatkan.
  59. Selepas merasakan kesan kenaikan harga ini , pengguna yang juga bekerja (dianggap sebagai buruh) akan meminta kenaikan gaji yang baru dan lebih tinggi bagi menampung peningkatan harga ini.
  60. Sistem laluan kereta api bawah tanah Beijing telah diperbaiki dan diperbesar sehingga dapat memuatkan dua kali lebih pengguna untuk menampung keperluan pelancong dan penonton Sukan Olimpik.
  61. Keserasian ke belakang tersedia dengan membolehkan pengguna yang menatar ke IE3 masih menggunakan IE dahulu, kerana proses pemasangan menukarkan versi terdahulu ke direktori yang berasingan.
  62. Sebelum pembukaan KL Monorail satu kemalangan berlaku melibatkan roda keselamatan dari sebuah tren jatuh dan terkena seorang pengguna jalan raya yang sedang berjalan di bawah viaduk monorel.
  63. DRM boleh mencegah pengguna dari menyalin CD atau DVD, mencegah seseorang menonton DVD dari melompatkan pra-tonton, atau menimbulkan masalah dengan operasi antara produk-produk yang bersaing.
  64. Keadaan ekonominya semakin meruncing pada 2001 dengan "widening of spreads" pada Bon Argentina, pengeluaran secara besar-besaran daripada bank serta kejatuhan keyakinan pengguna dan para pelabur.
  65. Pada 4 September 1882, Edison menghidupkan sistem pengedaran kuasa elektrik dari penjana di Pearl Street, yang membekalkan arus terus sekuat 110 volt kepada 59 orang pengguna di kawasan Manhattan.
  66. Sarawak Report sebelum ini telah melaporkan beberapa berita sensasi berkenaan dakwaan salah laku 1MDB dan kaitannya dengan Najib Razak, sekali mencetuskan pelbagai reaksi dari para penggunainternet.
  67. Ia memproses sistem mentah dan input pengguna lalu membalas dengan memperuntukkan serta menguruskan tugas dan sumber sistem dalaman sebagai suatu perkhidmatan kepada para pengguna dan atur cara sistem.
  68. Organisme yang memakan autotrof, iaitu pengeluar dalam piramid trofik, dikenali sebagai herbivor atau pengguna primer; organisme yang memakan heterotrof seperti haiwan dikenali sebagai penggunasekunder.
  69. Konsol ini membolehkan pengguna untuk menghidupkan dan mematikan beberapa komponen di dalam konsol itu sendiri , membolehkan pengguna bermain permainan yang berbeza seperti bola keranjang, tenis dan hoki.
  70. Pembinaan dan penyelenggaraan Lebuhraya Utara-Selatan adalah mengikut garis panduan yang telah ditetapkan oleh Lembaga Lebuhraya Malaysia seperti lebar lebuh Raya, kemudahan pengguna dan ciri-ciri keselamatan.
  71. Walaupun pergantungan fizikal bersifat sejagat kepada pengguna opioid, ketagihan sebenar jarang berlaku biarpun opioid digunakan pada kadar yang tinggi dalam tempoh masa yang lama, untuk merawat penyakit kronik.
  72. Para pengguna aksara tradisional memperdebatkan bahawa aksara tradisional tidak boleh dipanggil "rumit" kerana aksara-aksara itu tidak pernah diubah menjadi lebih rumit, dengan bentuk-bentuk yang asli dikekalkan.
  73. Versi Windows Installer diperbaikan adalah dimasukkan yang memberi penyokongan untuk urus niaga pakej berganda dan membenamkan antara muka pengguna untuk pakej Windows Installer kanak di dalam ibu bapa sesi pemasangan.
  74. Atur cara penggunaan ini mempunyai pentafsir garis perintah sebagai antara muka pengguna asas tetapi sejak pertengahan dekad 1980-an, ia telah digantikan dengan antara muka pengguna grafik untuk memudahkan pengendalian.
  75. Pada Jun 2007, Google mendakwa bahawa perubahan diperkenalkan untuk Service Pack 1 adalah langkah dalam jalan betul, tetapi patut diperbaikkan untuk memberi pengguna kemudahan kepada pembekal pencarian desktop alternatif.
  76. Banyak saluran media massa lain mempunyai kehadiran di web, seperti mempunyai iklan TV yang mempunyai pautan pada tapak web, atau menyebarkan QR Code pada cetakan atau media luaran bagi mengarah pengguna mobil pada laman web.
  77. Satu daripadanya ialah pencarian desktop; pengguna akan menukar program pencarian desktop yang lalai kepada satu dibekalkan oleh majlis ketiga, dan program-program pencarian desktop akan bergabung dengan servis mereka ke dalam sistem pengendalian.
  78. Beliau merupakan penyumbang utama di dalam penciptaan barangan elektrik pengguna serta lebih dikenali hasil daripada penyelidikannya yang menghasilkan revolusi di dalam pembangunan bidang elektromagnetik pada lewat kurun ke-19 dan awal kurun ke-20.
  79. Versi baru sistem pengendalian Microsoft ini bermegah dengan ciri-ciri baru seperti grafik antara muka pengguna diperkemas dan keupayaan mod terlindung dipertingkat untuk pemproses Intel 386; lebih 100,000 salinan berjaya dijual dalam masa dua minggu.
  80. Pada 30 Januari 2007, ahli-ahli Defective By Design dan aktivis BadVista memberikan sastera tentang keburukan Windows Vista dan ciri-ciri pengurusan hak digital, dan juga CD dengan perisian bebas untuk pengguna untuk mencuba sebagai alternatif kepada Vista.
  81. Mengikut perangkaan penyelidikannya, Asia-Pasifik mempunyai bilangan pengguna Internet paling ramai dengan 41 peratus, diikuti oleh Eropah , Amerika Utara (18 peratus), Amerika Latin (7 peratus) dan akhir sekali Timur Tengah & Afrika (bersama 5 peratus).
  82. Ini menimbulkan kontroversi di kalangan pengguna komputer kerana DRM mengenakan had-had di atas penggunaan media diperolehi secara sah tidak semestinya sama dengan hak kegunaan adil (keadilan berniaga di sesuatu tempat) dibenarkan mengikut undang kepada pemilik salinan.
  83. Perisian yang berkaitan dengan kajian ini merupakan sebahagian daripada kemaskini perisian sistem operasi PlayStation versi 1.6 dan pengguna boleh memilih sama ada ingin dijalankan secara manual atau automatik apabila PS3 tidak digunakan menerusi antara muka XrossMediaBar.
  84. Walaupun Baer telah melakarkan idea katrij yang dilengkapi dengan komponen baru untuk permainan baru, produk yang dikeluarkan oleh Magnavox juga mempunyai fungsi yang sama seperti lakaran idea Baer dan ianya juga membolehkan pengguna memilih permainan yang telah terbina dari Odyssey.
  85. Dikenali kerana apa yang disifatkan secara amnya sebagai budaya perniagaan yang tertumpu kepada pemaju, Microsoft selama ini telah memberi sokongan pengguna melalui newsgroup Usenet dan Jaringan Sejagat, dan mengurniakan status Microsoft MVP kepada sukarelawan yang didapati banyak membantu pelanggan syarikat.
  86. Selepas syarikat General Instrument mengeluarkan cip mikropemproses murah, di mana setiap satunya mempunyai keseluruhan ciri-ciri konsol pada satu cip, kebanyakkan pengeluar kecil-kecilan mengeluarkan konsol yang di luarnya nampak berbeza antara satu sama lain tetapi pada hakikatnya pengguna memainkan permainan video yang sama.
  87. Seorang pakar mikologi bernama Paul Stamets berasa bimbang kerana kemungkinan cendawan ini mengandungi kuantiti kecil kimia agaritin yang berbahaya iaitu kaseinogen yang biasa didapati pada kulat tetapi tidak dikenalpasti berapa banyak paras kimia tersebut untuk menyebabkan keracunan kepada pengguna dan menjadi isu hangat pada masa ini.
  88. Bagaimanapun, salah satu kelemahan utama amalan penulisan Jawi ialah ketidakseragaman sesama pengguna dari segi ejaan, yang mana menurut Pendeta Za'ba, "kebiasaan penulis-penulis yang ramai ... ada banyak tentangnya yang berlain-lain pada lain-lain orang", apatah lagi terdapat ketidaksepakatan sesama kamus-kamus bahasa Melayu yang sedia pada zaman dahulu.
  89. Kesan negatif inflasi termasuk pengurangan nilai sebenar wang dan item-item monetari lain dari masa ke semasa, ketidakpastian terhadap inflasi pada masa hadapan boleh mengurangkan pelaburan dan simpanan, dan inflasi yang tinggi boleh membawa kepada kekurangan barangan apabila pengguna mula menyorokkan barangan kerana bimbang harga akan naik pada masa akan datang.
  90. PC World telah menyeneraikan #1 dari "15 teknologi mengecewakan 2007," mengatakan bahawa banyak pengguna suka bergantung pada XP, manakala lain-lain yang sudah meningkat telah menjatuhkan semula." Kritikan Windows Vista memasukkan masa pembangunan yang berpanjangan, istilah perlesenan paling terbatas, pemasukan teknologi Pengurusan Hak Digital baru bertujuan menyekatkan salinan media digital yang dilindungi, kekurangan pemandu bahan untuk sesuatu perkakasan, dan pengguna ciri-ciri baru lain seperti User Account Control.

1 comment:

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...