Friday 25 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "pemandu"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pemandu" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Michael Schumacher ialah seorang bekas pemandu Formula Satu dari Jerman.
  2. Polis pemandu tersebut kemudian mendakwa pengsan ketika kejadian itu berlaku.
  3. Pada tahun 1998, pemandu Finland, Mika Hxkkinen, menjadi pesaing utama Schumacher.
  4. Sila maklumkan pemandu berkenaan supaya menghantar anda ke Pejabat Taman Negara Niah.
  5. Schumacher merupakan duta dan jurucakap bagi UNESCO untuk keselamatan pemandu di jalan raya.
  6. Kakitangan hotel dan pemandu pelancong di kawasan-kawasan ini cukup fasih berbahasa Inggeris.
  7. Ia merupakan sistem maglev tanpa pemandu dengan jarak sejauh 1.6 km menghubungkan tiga stesen.
  8. Dia kemudian bertanya kepada pemandu warga tempatan yang membawanya mengenai nama penempatan tersebut.
  9. Tidak lama selepas pergi dengan 2005 Porsche Carrera GT merah kepunyaan Rodas , pemandu hilang kawalan .
  10. Pada tahun 2005 dan 2006, Renault dan Alonso merangkul kejuaraan pemandu dan pengeluar selama dua tahun berturut-turut.
  11. Schumacher ialah Juara Dunia Formula Satu sebanyak tujuh kali dan dianggap sebagai salah seorang pemandu F1 yang terhebat.
  12. Tuah Schumacher berakhir pada 25 September 2005 apabila pemandu Renault Fernando Alonso menjadi juara Formula Satu termuda.
  13. Menurut laman sesawang rasmi Formula Satu, beliau "secara statistiknya merupakan pemandu terhebat dalam sukan yang pernah dilihat".
  14. Mercedes memenangi kejohanan pemandu selama dua tahun, sebelum menarik diri daripada semua sukan bermotor akibat Bencana Le Mans 1955.
  15. Anda pun akan berasa hairan bahawa setelah pemandu beca mengajak anda mengelilingi kota sepanjang hari, mereka hanya meminta bayaran yang sedikit.
  16. ia adalah sebuah kampung kecil bagi pemandu feri dan para nelayan, yang berubah menjadi sebuah bandar yang besar secara perbandingan pada abad Ke-13.
  17. Industri pelancongan penting kerana ia menjadi sumber pendapatan kebanyakan penduduk dan perniagaan tempatan seperti pemandu teksi dan penjaja jalanan.
  18. Tanpa disangka-sangka, Michael Schumacher dan Ferrari bersama-sama memenangi lima kejuaraan pemandu dan enam kejuaraan pengeluar berturut-turut antara 1999 hingga 2004.
  19. Merupakan pemandangan yang biasa ketika anda sampai di Stesen Yogyakarta atau di tempat perhentian bas-bas pelancong, anda akan disambut oleh banyak pemandu beca tiga roda.
  20. Dalam sebuah tinjauan yang dijalankan oleh FIA pada tahun 2006, Schumacher telah diundi sebagai pemandu yang paling popular pada musim ini di kalangan peminat Formula Satu.
  21. Walau bagaimanapun di Spa-Francorchamps, Schumacher memenangi perlumbaan keduanya untuk Ferrari dengan menamatkan perlumbaan di hadapan pemandu Williams, Jacques Villeneuve.
  22. Pada awal 1990-an, pasukan-pasukan mula memperkenalkan bantuan pemandu elektronik seperti ssupensi aktif , kotak gear semi-automatik dan kawalan penarikan (traction control).
  23. Schumacher mendapat tempat ketiga dalam kejuaraan pemandu pada tahun 1996 dan membantu Ferrari untuk tempat kedua dalam kejuaraan pengeluar, di hadapan pasukan lamanya, Benetton.
  24. Tahun ini telah dikuasai oleh pemandu Williams, iaitu Nigel Mansell dan Riccardo Patrese, yang menggunakan enjin Renault yang berkuasa, kotak gear semi-automatik dan ampaian aktif.
  25. Selepas bermula dalam sukan kart, Schumacher memenangi kejuaraan pemandu Jerman dalam Formula Kxnig dan Formula Three, sebelum menyertai Mercedes dalam World Sportscar Championship.
  26. Schumacher telah mencatat banyak rekod baru, termasuk jumlah kemenangan Grand Prix terbanyak , kemenangan terbanyak dalam semusim (13 daripada 18), dan kejuaraan pemandu terbanyak (7).
  27. Dalam hal berbangkit yang lain, UMNO menyarankan untuk operator perniagaan dan pemandu teksi menyaman Bersih atas sebarang kerugian yang terjadi akibat penganjuran perhimpunan tersebut.
  28. Dengan kejadian ini, Schumacher memenangi kejuaraan dunia tahun tersebut dalam keadaan yang penuh kontroversi, dan Schumacher merupakan pemandu Jerman yang pertama untuk berbuat demikian.
  29. Antara Jim Clark, Jackie Stewart, John Surtees, Jack Brabham, Graham Hill, dan Denny Hulme, pasukan British dan pemandu dari negara Komanwel memenangi 12 kejohanan dunia antara 1962 dan 1973.
  30. Meskipun Stirling Moss dari UK mampu bertanding dengan kerap, beliau tidak pernah mampu menjuarai Kejohanan Dunia, maka kini banyak dianggap sebagai pemandu terhebat yang tidak pernah merangkul gelaran itu.
  31. Suami Fatimah, Mata-Mata Abu Bakar Daud yang bertugas sebagai pemandu bot di sungai Muar, turut berjuang menentang pihak komunis sehingga cedera setelah ditembak di dada dan tangan, ketika mempertahankan botnya.
  32. Selepas memenangi dua kejuaraan berturut-turut bersama Benetton pada tahun 1994/5, Schumacher menyertai Ferrari pada tahun 1996 dan memenangi lima gelaran pemandu berturut-turut bersama mereka, dari tahun 2000 hingga 2004.
  33. McLaren, dengan kereta rekaan Adrian Newey, menggunakan brek 'fiddle' pada kereta 1998-nya membolehkan pemandu menekan brek pada salah satu daripada dua roda belakang keretanya untuk memberi mereka pembelokan yang lebih keams.
  34. Namun begitu, kebanyakan pemerhati sukan ini merasa bahawa larangan terhadap bantuan pemandu setakat larangan atas nama semata-mata kerana FIA tidak mempunyai teknologi atau kaedah menghapuskan ciri-ciri ini dari pertandingan.
  35. Musim kejuaraan Formula Satu terdiri daripada siri perlumbaan, dikenali sebagai Grand Prix yang diadakan di litar perlumbaan ataupun di jalan raya tertutup bagi menentukan dua Kejuaraan Dunia, satu untuk pemandu dan pengeluar.
  36. Maka, sejak itu tiada seorang pun pemandu yang terkorban di atas landasan dalam kereta F1, meskipun dua orang marsyal landasan pernah diragut, seorang pada Grand Prix Itali 2000, dan seorang lagi pada Grand Prix Australia 2001.
  37. Beliau kemudiannya mengabaikan penalti tersebut dan diberikan bendera hitam, yang menunjukkan bahawa pemandu mesti segera kembali ke kotak pit mereka masing-masing, yang mana beliau disingkirkan dan kemudiannya digantung dua buah perlumbaan.
  38. Pada permulaan musim 1992, pasukan Sauber, yang merancang untuk membuat penampilan sulung mereka dalam Formula Satu dengan sokongan Mercedes pada tahun berikutnya, mahukan Schumacher menjadi pemandu mereka jika Mercedes berjaya memasuki Formula Satu.
  39. Tujuannya ialah untuk mengurangkan kelajuan membelok dan untuk menghasilkan keadaan perlumbaan yang serupa kerpada keadaan hujan dengan menguatkuasakan a smaller tampalan sentuhan di antara tayar dan trek, bagi memupuk kemahiran pemandu dan meningkatkan mutu persembahannya.
  40. Schumacher, yang masih merupakan seorang pemandu Mercedes, telah ditandatangani oleh Eddie Jordan selepas Mercedes membayar Jordan sebanyak $150,000 untuk membuat penampilan sulungnya Seminggu sebelum perlumbaan tersebut, Schumacher membuat Gary Anderson kagum, iaitu pereka kereta Jordan, dan pengurus pasukan, Trevor Foster, semasa memandu uji di Silverstone.
  41. Oleh sebab daya aerodinamik aamt kuat sekali menekan kereta pada permukaan landasan, ada sesetengah kereta yang menanggalkan spring dalam suspensinya dan menggantikannya dengan ketulan aluminium pejal untuk meminimumkan perubahan dalam ketinggian pemandu akibat perubahan drastik dalam daya turun dari kelajuan rendah ke kelajuan tinggi, inipun bergantung segalanya kepada tayar bagi mana-mana amaun kecil perlindungan dalam kereta dan pemandu dari apa-apa kelaurbiasaan dalam permukaan jalan.
  42. PC World telah menyeneraikan #1 dari "15 teknologi mengecewakan 2007," mengatakan bahawa banyak pengguna suka bergantung pada XP, manakala lain-lain yang sudah meningkat telah menjatuhkan semula." Kritikan Windows Vista memasukkan masa pembangunan yang berpanjangan, istilah perlesenan paling terbatas, pemasukan teknologi Pengurusan Hak Digital baru bertujuan menyekatkan salinan media digital yang dilindungi, kekurangan pemandu bahan untuk sesuatu perkakasan, dan pengguna ciri-ciri baru lain seperti User Account Control.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...