Friday 25 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "Pengurusan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "Pengurusan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Beliau juga adalah Mantan Menteri Kewangan dan Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber Negeri.
  2. Kini MPT dengan keluasan 186.46 km persegi adalah gabungan dari lapan Lembaga Pengurusan Kerajaan Tempatan.
  3. Pada tahun 1991, Akta Pengurusan Sumber 1991 menggantikan Akta Perancang Bandar dan Negara sebagai undang-undang perancang yang utama bagi kerajaan tempatan.
  4. Mengikut maklumat pihak Pengurusan Taman Bukit Tawau ini, terdapat juga sebuah pokok tertua yang dikatakan adalah yang tertinggi di Asia Tenggara berdekatan taman peranginan ini.
  5. Majlis Penyerahan Istana Negara Baru Jalan Duta, Kuala Lumpur telah diadakan di Dewan Serbaguna DiRaja di antara Jabatan Perdana Menteri dan Pihak Pengurusan Istana Negara pada 18 Oktober 2011.
  6. Batu Malai Sri Subramaniar Temple diuruskan oleh Lembaga Pengurusan Kuil Sri Maha Mariamman Devasthanam, yang juga menguruskan Kuil Sri Maha Mariamman, Kuala Lumpur dan Kuil Kortumalai Pillaiya.
  7. Datuk Othman Bin Haji Mahmood dari Jabatan Perdana Menteri dengan Y.M Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Y.M Datuk Tengku Farok Hussin bin Tengku Abdul Jalil yang mewakili pihak Pengurusan Istana Negara.
  8. Pengiktirafan Majlis Bandaraya Pulau Pinang memperlihatkan penambahan 4 jabatan baru iaitu Jabatan Landskap, Jabatan Warisan, Jabatan Penguatkuasaan dan Jabatan Pengurusan Sisa Pepejal & Permbersihan Awam.
  9. Pusat-pusat pengajian daripada berbagai-bagai universiti juga terlibat dalam penanggulangan bencana ini, antaranya Pusat Pengajian Pengurangan Bencana ITB Bandung, Pusat Pengajian PengurusanBencana UPN Veteran Yogyakarta, Pusat Pengajian Bencana Alam UGM, dan CEEDED Universiti Islam Indonesia.
  10. PC World telah menyeneraikan #1 dari "15 teknologi mengecewakan 2007," mengatakan bahawa banyak pengguna suka bergantung pada XP, manakala lain-lain yang sudah meningkat telah menjatuhkan semula." Kritikan Windows Vista memasukkan masa pembangunan yang berpanjangan, istilah perlesenan paling terbatas, pemasukan teknologi Pengurusan Hak Digital baru bertujuan menyekatkan salinan media digital yang dilindungi, kekurangan pemandu bahan untuk sesuatu perkakasan, dan pengguna ciri-ciri baru lain seperti User Account Control.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...