Saturday 26 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "perkakasan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "perkakasan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Keperluan perkakasan bagi pelayan berbeza-beza, bergantung kepada aplikasi pelayan.
  2. Sistem Telekomunikasi merupakan komponen yang amat penting selepas perkakasan dan perisian.
  3. Selain itu jumpaan perkakasan manusia purba ini telah menjadikan Gua Niah sebagai tapak kaji purba terpenting di dunia.
  4. Kereta kebal dengan perkakasan apungan ditunda merentasi selat Teberau dan meju dengan pantas keselatan, sepanjang Jalan Woodlands.
  5. Pembaikan DirectX 10, dinamakan DirectX 10.1, menjadikan ciri-ciri mandatori yang sebelumnya tidak wajib dalam perkakasan Direct3D 10.
  6. Otak terletak di kepala, dilindungi oleh tengkorak dan hampir dengan perkakasan deria bagi penglihatan, pendengaran, keseimbangan, rasa dan bau.
  7. Syarikat ini juga memasarkan produk perkakasan komputer seperti tetikus Microsoft dan produk hiburan rumah seperti Xbox, Xbox 360, Zune dan MSN TV.
  8. Kedai-kedai itu menjual kebanyakan produk Apple serta juga produk-produk pihak ketiga, dan membekalkan dukungan dan pembaikan perkakasan dan perisian Apple.
  9. Dalam bidang sains komputer, sistem pengendalian ialah sekumpulan atur cara komputer yang menguruskan sumber perkakasan dan perisian bagi sesebuah komputer.
  10. Tengkorak itu ditemui di aras di mana perkakasan batu telah dijumpai sebelumnya bersama arang yang memberikan tarikh radiokarbon sekitar 40,000 tahun dahulu.
  11. Sun Microsystems ialah sebuah syarikat pengeluar komputer, perkakasan komputer, perisian, dan khidmat-khidmat teknologi maklumat, yang ditubuhkan pada 24 Februari 1982.
  12. Hampagas menjadi perkakasan pengilangan berguna pada abad ke-20 dengan pengenalan mentol lampu pijar dan tiub hampagas, dan barisan teknologi hampagas luas sejak ia ada.
  13. Sejak dari masa itu, empat generasi komputer telah berkembang, dengan setiap generasi melambangkan satu langkah yang dicirikan oleh perkakasan yang semakin kecil dan berupaya.
  14. Pelayan yang sering dijalankan bagi tempoh yang lama tanpa gangguan dan ketersediaan sering mestilah sangat tinggi, membuat perkakasan kebolehpercayaan dan ketahanan amat penting.
  15. Kebanyakan Komputer Peribadi moden menggunakan senibina perkakasan yang serasi dengan komputer peribadi IBM, dan menggunakan pemproses berciri x86 yang dikeluarkan oleh Intel, AMD, atau Cyrix.
  16. Berpusat di Cupertino, California, Apple mengembangkan, menjual, dan mendukung berbagai-bagai komputer peribadi dan pemain media mudah alih, serta juga perisian dan perkakasan komputer tambahan.
  17. Terutama sekali mereka telah mulai bercucuk tanam; menggunakan perkakasan tembaga menggantikan perkakasan batu dan , tidak lama sebelum 3100 SM, mereka telah membangunkan tulisan yang dikenali sebagai hieroglif .
  18. Memulakan sistem mengunakan Extensible Firmware Interface di sistem x64 juga diperkenalkan; ciri ini asalnya dijangkakan untuk keluaran asal Vista tetapi ditangguhkan kerana tiada perkakasan yang sesuai pada masa itu.
  19. Sains komputer secara umumnya adalah pengkajian kalkulasi (computation) dan pemprosesan maklumat, sama ada dari segi perkakasan mahupun perisian.Seseorang yang pakar dalam bidang perkomputeran dipanggil Saintis Komputer.
  20. Produk-produk perkakasan syarikat yang paling terkenal termasuk barisan komputer peribadi Mac dan peranti-peranti persisian berkait, barisan pemain media mudah alih iPod, serta iPhone yang dikeluarkan pada pertengahan tahun 2007.
  21. Kesemua kesan pendudukan manusia dikawasan tersebut seperti perkakasan batu, alatan memasak dan hiasan yang diperbuat daripada tulang, selut, atau batu telah membuktikan bahawa Gua Niah telah lama didiami sehingga era palaeolithic .
  22. Service Pack 1 memperkenalkan penyokong untuk penyokongan dan piawai perkakasan dan perisian baru, ketaranya ialah sistem fail exFAT, penjaringan 802.11n tanpa wayar, IPv6 di atas rangkaian VPN, dan Secure Socket Tunneling Protocol.
  23. Kertas putih diterbitkan oleh Microsoft pada akhir Ogos 2007 menjelaskan tujuan pek servis, mengecamkan tiga kawasan kemajuan major: kebolehpercayaan dan pencapaian, pengalaman pentadbiran dan penyokong untuk perkakasan dan piawai baru.
  24. Syarikat ini juga mengendalikan kedai dalam talian untuk menjual perkakasan dan perisian, selain daripada iTunes Store, laman webnya yang membekalkan muzik, buku audio, permainan, video muzik, pertunjukan TV, dan filem digital yang boleh dimuat turun.
  25. Internet Explorer 9, kini sedang dibangunkan, akan mempunyai sokongan lengkap atau separa bagi kesemua pemilih CSS 3, sifat jejari sempadan CSS 3, JavaScript lebih pantas, profil warna ICC terbenam v2 atau v4, serta rendering pemecutan perkakasan menggunakan Direct2D dan DirectWrite.
  26. Walaupun pelayan boleh dibina dari bahagian-bahagian komputer komoditi, misi kritikal perusahaan pelayan ideal sangat bersalah bertoleransi dan menggunakan perkakasan khusus dengan rendah kadar kegagalan bagi memaksimumkan [uptime]], bahkan kegagalan jangka pendek boleh lebih mahal daripada membeli dan memasang sistem.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...