Thursday 24 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "digital"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "digital" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Penggunaan pengurusan hak digital yang telah menimbulkan kontroversi.
  2. Ini, yang didakwa mereka, menyebabkan kebebasan digital masa depan lumpuh.
  3. Media digital merangkumi kedua-dua perhubungan pukal Internet dan web mudah alih.
  4. Defective by Design adalah inisiatif anti-pengurusan sekatan digital oleh Yayasan Perisian Bebas.
  5. Pada masa ini litar analog menggunakan litar digital mahupun pemprosesan mikro untuk meningkatkan prestasi.
  6. Litar analog menggunakan julat voltan yang selanjar berbanding litar digital yang menggunakan voltan tetap.
  7. Tingkah-laku litar digital biasanya diputuskan melalui penggunaan litar-litar logik yang dipanggil get logik.
  8. Dilengkapkan dengan sistem digital terbang-dengan-wayar, pesawat Su-30MK boleh melakukan manuver-manuver yang rumit.
  9. Litar digital adalah litar elektronik yang berfungsi menggunakan dua jenis voltan yang berbeza antara satu sama lain.
  10. Sesebuah sistem televisyen boleh memakai pelbagai piawaian teknikal seperti analog , digital (DVB, ATSC, ISDB dsb.) ataupun definisi tinggi (HDTV).
  11. DRM dienkodkan dalam bahan-bahan digital , dan bertujuan untuk mencegah pelanggaran hak cipta dengan mengehadkan atau melarangkan penyalinan bahan-bahan digital.
  12. Teknologi-teknologi pengurusan hak digital cuba mengawal penggunaan media digital dengan menyekatkan kemudahan, penyalinan atau penukaran oleh pengguna kepada format-format lain.
  13. Dengan ledakan teknologi perhubungan digital pada akhir kurun ke-21 dan awal kurun ke-21, persoalan mengenai media apa yang patut dikelaskan sebagai "media massa" menjadi semakin menonjol.
  14. Pengurusan hak digital ialah istilah penaung yang merujukkan kepada teknologi kawalan kemudahan digunakan oleh penerbit-penerbit dan pemegang hak cipta untuk mengehadkan kegunaan media dan bahan digital.
  15. Pada bulan November, Microsoft memasuki pasaran pembantu digital peribadi (PDA) dengan Windows CE 1.0 yang direka khusus untuk peranti bermemori rendah dan berprestasi rendah seperti peranti mudah alih dan komputer kecil.
  16. Pesaing-pesaing, seperti Yayasan Perisian Bebas, mengekalkan bahawa kegunaan perkataan "hak" adalah mengelabui dan cadangkan bahawa seseorang sebaliknya menggunakan istilah pengurusan sekatandigital atau pengurusan halangan digital .
  17. Pada hari ini masih wujudnya sebilangan kecil rakaman 'Phonovision' ciptaan Baird itu yang berjaya ditafsirkan dan dipaparkan dalam bentuk imej yang boleh ditonton dengan menggunakan teknolgi pemprosesan isyarat digital pada tahun 1990-an.
  18. Syarikat ini juga mengendalikan kedai dalam talian untuk menjual perkakasan dan perisian, selain daripada iTunes Store, laman webnya yang membekalkan muzik, buku audio, permainan, video muzik, pertunjukan TV, dan filem digital yang boleh dimuat turun.
  19. Pertukaran nama yang menyusul pengumuman Apple tentang smartfon iPhone dan sistem video digital Apple TVnya membayangkan peluasan berterusan syarikat ke dalam pasaran elektronik pengguna, selain daripada tumpuan tradisionalnya dalam komputer peribadi.
  20. PC World telah menyeneraikan #1 dari "15 teknologi mengecewakan 2007," mengatakan bahawa banyak pengguna suka bergantung pada XP, manakala lain-lain yang sudah meningkat telah menjatuhkan semula." Kritikan Windows Vista memasukkan masa pembangunan yang berpanjangan, istilah perlesenan paling terbatas, pemasukan teknologi Pengurusan Hak Digital baru bertujuan menyekatkan salinan media digital yang dilindungi, kekurangan pemandu bahan untuk sesuatu perkakasan, dan pengguna ciri-ciri baru lain seperti User Account Control.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...