Thursday 24 March 2016

Contoh Ayat Perkataan "implikasi"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "implikasi" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Satu implikasi daripada teori Einstein mengenai teori kerelatifan umum bahawa geometri Euclid merupakan satu anggaran yang baik kepada sifat-sifat ruang fizikal hanyak sekiranya medan graviti tidak terlalu kuat.
  2. Latihan ini juga merupakan implikasi untuk kejadian dunia yang lainnya juga, termasuk bertindak sebagai satu tunjuk kuasa untuk menghalang Ketenteraan Korea Utara daripada memulakan ujian lancaran peluru berpandu Taepodong-2nya.
  3. Seri Paduka Baginda, Yang di-Pertuan Agong Malaysia, Tuanku Mizan Zainal Abidin, telah mengeluarkan penyataan rasmi menerusi Titah Khas Istana Negara Dibawah Duli Tuanku pada 3 Julai 2011 bagi meminta semua pihak agar berfikir kembali tentang implikasi penganjuran perhimpunan dan demontrasi jalanan, dengan kaedah menumpukan akan kesan yang akan timbul dari pelaksanaan perhimpunan, selanjutnya memikirkan masa hadapan kearah kemakmuran dan pembangunan negara.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...