Tuesday 26 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "rencana"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "rencana" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Untuk rencana lanjutan, lihat Politik Saint Vincent dan the Grenadines
  2. Untuk rencana lanjutan, lihat Geografi Saint Vincent dan the Grenadines
  3. (Hal ini belum lagi disahkan kerana bertentangan dengan rencana diatas).
  4. Untuk rencana lanjutan, lihat Demografi Saint Vincent dan the Grenadines
  5. Untuk rencana lanjutan, lihat Daerah di Negeri Perak atau Geografi Perak
  6. Sila lihat rencana Orang-orang asli utara di Rusia untuk maklumat lanjut.
  7. Bakteria digunakan dalam rencana ini khusus untuk merujuk kepada eubakteria.
  8. Sistem-sistem sedemikian bukanlah topik yang dibincangkan dalam rencana ini.
  9. Untuk melihat rencana air dari segi Islam untuk bersuci, sila lihat Air (bersuci)
  10. Rencana mengenai Linguistik adalah rencana pengenalan yang berguna tentang bahasa.
  11. Bahagian selebihnya rencana ini dikhaskan untuk perbincangan mengenai telur amniot.
  12. Untuk rencana lanjutan, lihat Sejarah FinlandFinland mempunyai sejarah yang bergelora.
  13. Topiknya boleh terbentuk dari acara-acara politik, jenayah, sukan, rencana atau cuaca.
  14. Untuk rencana lanjutan, lihat sindrom dan penyakit punca bercampur atau tidak diketahui
  15. Perkataan lukisan digunakan sebagai bererti lukisan gambar seterusnya dalam rencana ini.
  16. Bagi perihal negara politik tanah besar China, sila rujuk rencana Republik Rakyat China.
  17. Walaubagaimanapun, rencana ini akan menumpukan perhatian kepada aspek fizikal sesuatu sukan.
  18. Untuk negara politik yang memerintah kepulauan Taiwan, sila rujuk rencana Republik China di Taiwan.
  19. Rencana utama dan rencana berkait: Perkebunan, Hortikultur, Senarai bunga, dan Bidang Penggubahan Bunga
  20. Pada tahun 1891 rencana oleh William Crookes mencatatkan: "gas occluded [bebas] dalam hampagas angkasa ".
  21. Notasi-notasi yang digunakan untuk mewakili nombor dibincangkan dalam rencana sistem angka yang berasingkan.
  22. Untuk rencana lanjutan, lihat Politik di FinlandFinland menggunakan sistem semi-presidensial dengan parlimen.
  23. (Untuk sambungan Pengembaraan Agung yang melibatkan Uranus dan Neptun, lihat rencana berkaitan dengan Voyager 2.)
  24. Untuk rencana lanjutan, lihat proses penapaian Etanol dalam minuman beralkohol dihasilkan melalui proses penapaian.
  25. Dalam kes ini ia dipanggil kamiran tidak tentu, manakala kamiran yang dibincangkan dalam rencana ini dipanggil kamiran tentu.
  26. Disebabkan itu, kemungkinannya terdapat beberapa perbezaan antara tarikah ditunjukkan di sini dan dalam rencana pemerintah tertentu.
  27. Lebih khusus lagi, rencana ini tentang lukisan pada permukaan untuk sebab artistik, dianggap salah satu pekara penting dalam bentuk seni.
  28. Kebanyakan ukuran padang hoki pada asalnya diteteapkan menggunakan nombor integer ukuran imperial dan dituliskan sedemikian dalam rencana ini.
  29. Untuk rencana lanjutan, lihat Perbezaan antara Bahasa Melayu Piawai dan Bahasa Indonesia atau Perbezaan sebutan Bahasa Melayu dan Bahasa Indonesia
  30. Jomo telah mengarang atau menyunting lebih seratus buku-buku dan diterjemahkan selain menulis banyak kertas kerja akademik dan rencana untuk media.
  31. Untuk rencana lanjutan, lihat Daerah di Mexico Mexico terdiri daripada 31 negeri atau "estados" dan Daerah Persekutuan Mexico atau "Distrito Federal".
  32. Memandangkan bahawa dialek bandar Guangzhou dikira sebagai bahasa Kantonis baku, rencana ini membincangkan versi bahasa Kantonis dari bandar Guangzhou.
  33. Untuk perbincangan lanjut mengenai perhubungan antara berbagai-bagai protis, sila lihat rencana Eukariot atau makalah-makalah yang dirujukkan di bawah.
  34. Beliau telah menulis atau menyunting lebih seratus buku dan diterjemahkan 12 jilid selain menulis banyak kertas kerja akademik dan rencana untuk media.
  35. Untuk rencana lanjutan, lihat Geografi FinlandFinland adalah sebuah negara dengan ribuan tasik dan pulau; iaitu sebanyak 187,888 tasik dan 179,584 pulau.
  36. Rencana ini diisi dengan maklumat tentang sejarah, tamadun, dan penduduk kawasan yang dinamakan China secara amnya, seperti juga rencana mengenai Pulau Taiwan.
  37. Kurang daripada 10% rencana yang dihantar kepada penyumting diterima untuk penerbitan dan semua rencana penyelidikan akan dinilai sebaya sebelum muncul dalam jurnal.
  38. Pada tarikh 15 Disember 1954, pemerintah Belanda bersama beberapa wakil dari Surinam menandatangani sebuah memorandum yang isi kandungannya rencana pengakhiran penjajahan.
  39. Untuk rencana lanjutan, lihat Politik di Timor Leste Ketua Negara Republik Timor Leste adalah seorang presiden, yang dipilih secara langsung dengan dengan masa bakti selama 5 tahun.
  40. Senarai ini tidak semestinya lengkap atau kemas kini; jika anda melihat sebuah rencana yang harus disenaraikan, tetapi tidak terdapat dalam senarai ini , tolong kemaskinikan halaman ini.
  41. Tiga rencana daripada siri ini telah diiktirafkan sebagai yang teragung dalam sejarah fizik, yakni kertas-kertas kerja yang mengenai kesan fotoelektrik, pergerakan Brown dan teori relatif khas.
  42. Persaingan untuk menerbit dalam Science sangat hebat, kerana rencana yang diterbitkan dalam jurnal yang sebutannya tinggi ini boleh membawa kepada perhatian umum dan kemajuan kerjaya para penulis.
  43. Oleh kerana Xavier kurang berpuas hati dengan hasil pelayanannya, beliau membuat rancangan untuk mengembangkan usahanya kearah Timur dan menyusun rencana perjalanan ke Makassar di Sulawesi pada tahun 1545.
  44. Integrasi wilayah Albania ditegaskan di Konferensi Perdamaian Paris pada 1919, setelah Presiden Amerika Syarikat Woodrow Wilson menolak rencana dengan kekuatan Eropah untuk membahagi Albania di antara tetangganya.
  45. Masalah kekaburan atau persetujuan dalam istilah menggambarkan tumbuhan adalah pernyataan kefahaman (understanding statements), sering dijumpai dalam rencana Wikipedia, contohnya: ...xylem merupakan satu dari dua tisu pengangkutan dalam tumbuhan.
  46. Lima hari selepas Soviet melancarkan serangan balas mereka, pada 11 Disember 1941, Jerman mengisytiharkan perang ke atas Amerika Syarikat selepas Serangan ke atas Pearl Harbor oleh Jepun - Untukrencana lanjutan, lihat Perang Dunia Kedua Medan Asia
  47. Setelah simpanan wang sementara terkumpul banyak, kerajaan El Salvador membuat rencana integrasi rencana kewangan yang bermula pada tarikh 1 Januari 2001, di mana dolar Amerika Syarikat menjadi alat pembayaran yang sah di samping Colxn El Salvador, dan semua laporan rasmi mula menggunakan dolar.
  48. Selain daripada laporan dan analisis warta berita, Al Jazeera English turut menyiarkan rancangan terbitan umum dalam format definisi tinggi seperti program ehwal semasa & rencana umum, temuramah & debat langsung, cetera, hiburan dan sukan, melalui laporan yang objektif, tepat dan tidak berat sebelah.
  49. Oleh kerana antropologi berkembang dari banyak usaha berbeza , termasuk tetapi tidak terhad kepada mengumpul fosil, penjelajahan, menghasilkan filem dokumentari, paleontologi, primatologi, pengendalian barangan antic dan kurator, filologi, etimologi etymology, genetik, analisa serantau, Etnologi, sejarah, falsafah dan kajian agama, ia adalah sukar bagi mencirikan keseluruhan bidang dalamrencana ringkas, sungguhpun usaha untuk menulis sejarah keseluruhan bidang ini telah diusahakan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...