Friday 22 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "berikut"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "berikut" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Perlambangan yang berikut telah digunakan:
  2. Statistik populasi adalah seperti berikut .
  3. Pierce melaporkan yang berikut kepada Wright:
  4. Sebagai contoh, berikut ialah set warna primer :
  5. Jadual berikut memaparkan fonologi konsonan Hindi.
  6. Skema berikut dari edisi ketiga Vertebrate Palaeontology.
  7. Selain itu, kod-kod yang berikut adalah untuk keadaan khas:
  8. Selain itu kadangkala negara-negara berikut juga disertakan:
  9. Arahan berikut diambil daripada Household Cyclopedia tahun 1881:
  10. Senarai berikut menunjukkan setiap penaja dan nama kejohanan ini:
  11. Dharibah hanya boleh dipungut dalam keadaan-keadaan berikut sahaja,
  12. Yang berikut ialah senarai kod aktif nama mata wang rasmi ISO 4217:
  13. Negara-negara berikut menggunakan Waktu Eropah Tengah sepanjang tahun:
  14. Jadual yang berikut mengaitkan spesies pokok, nama kayu dan warna kayu.
  15. Ayat berikut dipetik dari catatan Babad Dinasti Yuan : Babad Yuan Mongol
  16. Yang berikut ialah keluarga-keluarga bahasa yang diketahui atau disyaki.
  17. Kata-kata kerja yang berikut muncul: sambung, dipanjangkan, lukis, silang.
  18. Pemain berikut telah dipanggil untuk pasukan dalam dua belas bulan yang lalu.
  19. Planet-planet tersebut serta jarak puratanya dari Matahari adalah seperti berikut :-
  20. Jadual berikut menyenaraikan negara-negara yang parlimennya terdiri daripada satu dewan.
  21. Nama Segamat dipercayai berasal daripada gabungan dua perkataan Melayu berikut - Segar-Amat.
  22. Dengan kuatkuasa undang-undang mereka yang berikut secara otomatis boleh menjadi warganegara;
  23. Pemain-pemain berikut telah dipanggil untuk menyertai pasukan Itali dalam tempoh 12 bulan lalu.
  24. Jadual berikut merupakan ringkasan sistem pengungkapan yang berbeza ketika minggu gestasi ke-x.
  25. Komplikasi daripada penyakit gonorea ini berlaku seperti berikut apabila penyakit tidak dirawat:
  26. Para pemain berikut telah dipanggil untuk bersaing di Liga Hoki Dunia FIH 2014-2015 Separuh Akhir.
  27. Gambar berikut merupakan contoh bersejarah bukti visual untuk teorem Pythagoras dan kes segi tiga.
  28. Untuk menjadi sebuah kumpulan, keempat syarat berikut harus benar bagi G dan operasi yang ditentukan ke atas G:
  29. Contohnya, Yayasan Nobel menyatakan bahawa bagi Hadiah Keamanan, pihak-pihak berikut boleh mengemukakan pencalonan:
  30. Secara umumnya, inflasi boleh disebabkan oleh satu daripada faktor-faktor berikut atau kombinasi faktor-faktor ini:
  31. Huruf Greek dan pemerolehan mereka adalah seperti berikut (sebutan ditransalin menggunakan Huruf Fonetik Antarabangsa:
  32. Rencana-rencana berikut adalah berkaitan dengan pangkat Jeneral yang digunakan oleh angkatan tentera di pelbagai negara:
  33. Jadual berikut menyenaraikan kelab dengan jumlah pemenang dan naib juara dalam Kejohanan Kelab Asia dan Liga Juara-Juara AFC.
  34. Jadual berikut menyenaraikan negara dengan jumlah pemenang dan naib juara dalam Kejohanan Kelab Asia dan Liga Juara-Juara AFC.
  35. Jadual berikut menunjukkan penyenaraian lazim bagi konsonan-konsonan bahasa Hindi besertakan persamaannya dalam bahasa Melayu/lain.
  36. Pilihan raya pertama diadakan pada tahun 1993, tetapi keputusannya serta keputusan pilihan-pilihan raya yang berikut dipertikaikan.
  37. Katakan bahawa c ialah panjang hipotenus, manakala a dan b pula ialah panjang dua sisi yang berbaki, persamaan berikut boleh dibuat:
  38. Huruf berikut adalah tidak sebahagian dari huruf piawai Greek, tetapi telah dalam kegunaan dalam masa pra-klasikal atau dalam sesetengah dialek .
  39. Yang berikut ialah gred-gred moden yang biasa untuk Jeneral di negara-negara yang bertutur dalam bahasa Inggeris, disenaraikan mengikut kekananan :
  40. Ia berada di kedudukan nombor satu dari segi kualiti hidup di kalangan bandar-bandar besar Eropah pada tahun 2012 berikut laporan oleh majalah fDi.
  41. Jadual Kesembilan jelas menyenaraikan hal-hal berikut yang boleh digubal oleh undang-undang negeri: pegangan tanah, agama Islam dan kerajaan tempatan.
  42. Contoh berikut adalah gerakan nyata matahari di langit, fasa bulan, ayunan bandul, degupan jantung, dan, semasanya, penukaran susunan dalam atom Cessium.
  43. Ciri-ciri penting sistem Westminster termasuk yang berikut, meskipun bukan semua aspek-aspek berikut telah dikekalkan dalam setiap sistem asal Westminster:
  44. Pada musim pertama Piala Welsh telah memenangi buat kali pertama, dan musim berikut Swans menjadi bahagian pertama untuk sampai ke Pusingan Pertama Piala FA.
  45. Tiada sempadan rasmi yang menentukan kawasan Lembah Klang tetapi ia sering dianggap terdiri daripada kawasan-kawasan berikut dan pihak berkuasa tempatan iaitu:
  46. Singapura diberikan empat hari untuk menggulung hujah lisan pusingan pertama, sementara Malaysia diberikan giliran pada minggu berikut iaitu pada 13-16 Nov 2007.
  47. Kumpulan ini tidak menggambarkan negeri-negeri berikut sebagai satu entiti tetapi hanyalah sebagai satu terma untuk menerangkan tentang negeri-negeri Melayu berkenaan.
  48. Pada hari berikut tapak pendaratan dijadikan tidak sesuai bagi digunakan, dan pada 13 haribulan unit Punjab dan pegawai syarikat minyak meninggalkan Miri melalui laut ke Kuching.
  49. Rangkap berikut dipetik dari buku Stephen Mills yang berjudul Tiger, yang mana beliau mengisahkan peristiwa yang disaksikan oleh Valmik Thapar dan Fateh Singh Rathore di Ranthambhore:
  50. Shanghai merupakan salah satu daripada hanya dua buah bekas kawasan perbandaran Republik China yang tidak bergabung dengan provinsi-provinsi yang berjiran pada dekad yang berikut (yang lain itu ialah Beijing).
  51. Negara-negara dan wilayah-wilayah berikut menggunakan Waktu Eropah Tengah pada musim sejuk sahaja, di antara 1:00 UTC pada hari Ahad terakhir dalam bulan Oktober dan 1:00 UTC pada hari Ahad terakhir dalam bulan Mac:
  52. Pertandingan berikut yang diadakan, iaitu pertandingan bola sepak Olimpik 1908 di London lebih berjaya, walalupun disertai oleh pemain-pemain bola sepak profesional, bertentangan dengan prinsip-prinsip pengasas FIFA.
  53. Berdasarkan pada perenggan 4.05 dalam peraturan UEFA untuk musim semasa, sekiranya dua atau lebih pasukan seri dalam mata selepas menamatkan perlawanan kumpulan, kriteria berikut telah diaplikasikan untuk menentukan ranking:
  54. Pertubuhan Persidangan Islam lahir pada 12 Rejab 1389 Hijrah apabila pemimpin dunia bersidang buat pertama kalinya di Rabat, Maghribi bagi membincangkan strategi ummah berikut pembakaran Masjidil Al-Aqsa di Baitulmaqdis yang menjadi kiblat pertama umat Islam.
  55. Selepas angkatan Soviet pada tahun 1948, agenda utama dalam tahun-tahun berikut adalah penyatuan Korea sehingga penyatuan rejim Rhee Syngman di Selatan dengan sokongan tentera Amerika dan penindasan pemberontakan Oktober 1948 berakhir harapan bahawa negara ini boleh melalui revolusi Komunis di Selatan.
  56. Mereka yang mengamalkan amalan berikut merujuk kepada amalan Timur Dekat "Near East" kuno yang mengamal perempuan simpanan dan sering memetik dari Taurat "Old Testament" bagi membuktikan bahawa perempuan simpanan adalah amalan silam dan dengan itu, meskipun tidak boleh diterima, sekurang-kurangnya boleh difahami.
  57. Sungguhpun tanda nada ini biasanya hanya didapati dalam buku teks pembelajaran bahasa Mandarin bagi murid sekolah atau pelajar asing, namun tanda-tanda ini penting untuk sebutan tepat suku kata bahasa Mandarin, seperti dipaparkan contoh klasik berikut bagi lima aksara Cina yang sebutannya berbeza pada nada sahaja:
  58. Namun begitu,nama-nama berikut sebenarnya masih lagi samar-samar disebabkan tiada fakta yang benar-benar sahih menunjukkan nama-nama itu mewakili setiap individu Al-Hawariyun yang sebenar.Kitab Injil kini sendiri bertelagah mengenai individu Al-Hawariyun serta riwayat hidup mereka yang dicatitkan dalam Injil-Injil Kristian.
  59. Di Amerika Syarikat, "Laporan Jenayah Seragam" menggunakan istilah "rogol paksaan" hanya untuk meliputkan perogolan seorang wanita oleh seorang lelaki; walaubagaimanapun, badan kehakiman masing-masing boleh mentakrifkan "rogol" mereka untuk merangkumi serangan seksual keatas, ataupun oleh, mana-mana satu jantina, berikut keperluan mereka.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...