Thursday 28 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "diperdebatkan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "diperdebatkan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Dua kelainan yang paling diperdebatkan ialah:
  2. Cadangan-cadangan ini telah dibincangkan dan diperdebatkan oleh kerajaan-kerajaan dan rakyat-rakyat sejagat.
  3. Perdebatan tentang aksara-aksara Cina tradisional dan ringkas merupakan suatu topik yang lama yang masih diperdebatkan antara komuniti-komuniti Cina.
  4. Sikap sosial tentang rogol dan hukuman yang sewajarnya adalah persoalan yang masih diperdebatkan dengan bersungguh-sungguh dibeberapa kebudayaan Barat.
  5. di negara itu, dan ketiadaan apa-apa titik akhir untuk Perang Menentang Keganasan adalah isu yang selalu diperdebatkan dalam pilihan raya kali ketika itu.
  6. Asal usul Raja Jayanasa dan kedudukan sebenar Minanga Tamwan masih diperdebatkan ahli sejarah, ada yang berpendapat armada yang dipimpin Jayanasa ini berasal dari luar Sumatera, berkemungkinan besar dari Semenanjung Tanah Melayu.
  7. Selain itu, tindakan jatuh pada grenad, suatu tindakan yang hampir tentu akan mengakibatkan kehilangan nyawa askar yang terlibat dalam proses tersebut dan yang dilakukan dengan harapan untuk melindungi platunnya daripada serpihan-serpihan grenad dan/atau peletupan, boleh diperdebatkan sebagai suatu tindakan bunuh diri ketenteraan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...