Wednesday 27 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "didedahkan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "didedahkan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Masa berubah, sudah tiba masanya nama ini didedahkan untuk mengelakkan kekeliruan.
  2. Prototaip-prototaip DVR Blue yang pertama didedahkan di pameran CEATEC pada bulan Oktober 2000.
  3. Apabila fosfolipid didedahkan kepada air, ia bersusun membentuk helaian dua lapisan dengan setiap ekor molekul menghala ke arah tengah helaian ini.
  4. Mercu Arsenal Diraja pertama, didedahkan pada tahun 1888, mengandungi tiga meriam dilihat dari atas, menghala ke utara, menyerupai mercu Borough of Woolwich.
  5. Apabila dihiris dan didedahkan kepada udara selama 10 minit atau lebih, cendawan ini menjadi lembik, menukar warna kepada keperang-perangan dan hilang perisa aslinya.
  6. Pada 1 Jun 2012, Rodgers telah didedahkan sebagai pengurus Liverpool baharu dengan kontrak tiga tahun, berikutan Kenny Daglish meninggalkan kelab itu dua minggu sebelum.
  7. Pada 14 Jun 2013, Lovren menandatangani kontrak empat tahun bersama kelab Inggeris, Southampton dengan bayaran yang tidak didedahkan tetapi dianggarkan sekitar x8.5 juta.
  8. Bakteria boleh dibahagikan kepada dua kumpulan (positif Gram dan negatif Gram) berdasarkan perbezaan antara struktur dinding selnya sebagaimana yang didedahkan oleh pewarna Gram.
  9. Akan tetapi, reputasi Graham tercalar apabila didedahkan bahawa beliau telah menerima rasuah daripada ejen Rune Hauge kerana telah membeli pemain-pemain tertentu, dan beliau dipecat pada tahun 1995.
  10. Kimia merupakan cabang sains yang berkenaan dengan komposisi, struktur, dan ciri jirim, dan juga perubahan yang dialami oleh jirim tersebut apabila didedahkan kepada jirim yang lain ataupun ketika berlaku perubahan keadaan fizikal di sekeliling jirim tersebut.
  11. Namun demikian, akibat tindakan yang kurang pragmatik ini adalah malang - pada Jun 2006, ia didedahkan bahawa sekumpulan 169 penuntut yang dihantar ke Universiti Al-Azhar di Kairo menghadapi masalah dengan Bahasa Arab, dan hanya 5 penuntut yang menghabiskan kursus mereka.
  12. Dalam masa yang sama, adalah jelas kepada ahli alkimia bahawa sesuatu yang terlibat dalam proses kimia disimpan, meskipun dalam perubahan yang amat ketara dari segi fizikal dan rupa; adalah, bahan itu mengandungi "prinsip" yang mungkin disembunyikan dalam bentuk luaran dan didedahkan menggunakan manipulasi yang betul.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...