Sunday 17 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "telekomunikasi"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "telekomunikasi" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Penswastaan ​​syarikat-syarikat negeri seperti Pos Kenya dan syarikat telekomunikasi iaitu Safaricom.
  2. Sistem telekomunikasi merupakan semua sistem atau komponen yang terlibat dalam proses penghantaran maklumat tersebut.
  3. Kepulauan ini berhubung melalui sistem telekomunikasi Australia dengan rangkaian nombor +61 8 9162 xxxx dan sistem pos .
  4. Pelbagai jenis maklumat boleh dihantar melalui sistem telekomunikasi termasuklah suara serta muzik, gambar dan video, fail computer dan aplikasi serta data telegraf.
  5. Ia merupakan rangkaian dan jambatan yang menyambungkan semua sistem komputer dan sistem telekomunikasi di seluruh dunia seperti Internet, satelit, dan sistem telefon.
  6. Banyak jenis maklumat boleh dihantar melalui sistem telekomunikasi termasuk suara dan muzik, gambar dan gambar boleh bergerak, fail komputer dan aplikasi serta data telegraf.
  7. Pusat telekomunikasi moden terlibat dalam masalah penghantaran jumlah maklumat yang banyak dalam jarak yang jauh tanpa mangalami kerosakan data disebabkan oleh faktor bising dan gangguan.
  8. Televisyen atau televisi ialah sejenis media telekomunikasi terkenal yang digunakan untuk memancarkan dan menerima gambar bergerak, sama ada monokrom ("hitam putih") mahupun warna, lazimnya diiringi bunyi.
  9. Sifat bukan linear komponen-komponen ini serta kemampuannya mengawal aliran elektron membolehkan penguatan isyarat lemah dapat dilakukan dan sering diaplikasikan dalam telekomunikasi dan pemprosesan isyarat.
  10. Ekonomi terbesar di Afrika timur .Pertumbuhan besar dalam sektor perkhidmatan, didorong oleh perkembangan pesat dalam aktiviti telekomunikasi dan kewangan sejak sedekad yang lalu.Namun sektor pertanian tidak boleh dipercayai yang menggunakan 75 peratus daripada tenaga buruh.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...