Saturday 9 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "ianya"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "ianya" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Adakalanya, ianya melebihi populasi daripada penduduk setempat.
  2. Alatan ini berbeza dengan tiub sinar-X awal kerana ianya tanpa elektrod sasaran.
  3. Artha adalah lebih baik daripada kama kerana ianya hanya wujud dalam kalangan manusia.
  4. Matahari menjadi semakin cerah; awal dalam sejarahnya ianya 70 peratus secerah sepertimana hari ini.
  5. Istilah "" telah digunakan untuk menggambarkan setiap orang dari Kuching, meskipun ianya tidak rasmi.
  6. Jika ianya tidak dibenarkan, pasti ada kenyatan yang mengatakan kanak-kanak tidak dibenarkan menjadi Imam.
  7. Sekiranya pihak Parsi berharap untuk menang melalui pengkhianatan, ianya pihak Greek yang akhirnya berjaya.
  8. Antara empat matlamat kehidupan ini, kama merupakan matlamat paling rendah kerana ianya wujud untuk manusia dan juga binatang.
  9. Burung-burung dan ikan juga ada ditemui di kawasan Kutub Utara biarpun ianya tidaklah begitu hampir dengan titik geografi Kutub Utara.
  10. Di bawah pengoperasi kedua (x) ianya berkenaan, tetapi ia tidak memerlukan identiti, atau sonsangan, maka pembahagian tidak dibenarkan.
  11. Fungsi gegaran yang terdapat pada alat pengawal ini tidak mengganggu fungsi pengesanan gerakan, malah ianya boleh digunakan bersama-sama.
  12. Wap ini mungkin mengembongkan tubuh dua kali saiz normal, tetapi tisu adalah cukup menganjal dan berliang bagi menghalang ianya dari pecah.
  13. Namun apabila dimasak ianya tidak berasa telur, tidak berbau hanyir meskipun betuk isi telur itu sama seperti telur biasa yang sudah dimasak.
  14. Lingkaran asteroid, iaitu berada antara Marikh dan Musytari, juga semirip kepada planet terestrial sepertimana ianya terdiri utamanya batuan dan logam.
  15. Sempadan dalam Sistem Suria melangkaui iaitu bahan meruap yang akan kondensasi dikenali sebagai garis fros, dan ianya berada secara kasarnya 4 AU dari Matahari.
  16. Pada 21 Jun 2013, ianya telah dilaporkan bahawa Liverpool telah bersetujun dengan perjanjian untuk menandatangani pemain itu dengan yuran perpindahan sekitar x9j.
  17. Sekiranya ia mempunyai seorang pengasas yang spesifik, sudah pasti ianya sukar untuk agama Hindu melalui suatu evolusi yang telah dialaminya sejak beribu-ribu tahun.
  18. Kos pembinaan projek ini dianggarkan sebanyak RM 1.8 billion.Sekirannya projek ini berjaya, ianya akan menjadi rangkaian aerorel pertama di Malaysia dan Asia Tenggara.
  19. Disebabkan juga lokasi Sabah yang berhubung dengan Brunei, ianya telah dikatakan bahawa Sabah adalah perkataan Melayu Brunei yang bermaksud hulu atau sebelah utara sungai.
  20. Kehadiran kaum bumiputera memberi identiti tersendiri bagi Rejimen Renjer DiRaja dan menjadikan ianya kaya dengan pelbagai kebudayaan yang tidak terdapat dalam rejimen-rejimen lain.
  21. Brunei menepah tiga buah OPV berdasarkan rekabentuk F2000 TLDM awal 2000 dan siap pada 2004, bagaimanapun ianya dikatakan tidak menepati spesifikasi pihak Tentera Laut Diraja Brunei.
  22. Menurut seorang ahli sejarah tempatan, Cikgu Hassan ,Segamat merupakan sebuah daerah paling tua di negeri Johor yang kaya dengan sejarah silamnya lalu ianya digelar "Daerah Lagenda".
  23. Bukti menunjukkan bahawa posisi Matahari pada utama urutan meletakkannya pada "kehidupan primer" untuk sebuah bintang, ianya belum lagi kehabisan pengstoran hidrogennya untuk pelakuran nuklear.
  24. Ketika era pemerintahan Sulu, wilayah Kesultanan Sulu di Sabah hanya merangkumi bahagian timur Sabah, ianya tidak merangkumi bahagian pantai barat seperti yang banyak dikatakan pada media masa kini.
  25. Pulau Labuan adalah pulau terbesar, manakala ianya mempunyai lima lagi pulau kecil yang lain di sekitarnya iaitu Pulau Papan, Pulau Burong, Pulau Kuraman, Pulau Rusukan Kecil dan Pulau Rusukan Besar.
  26. Beliau turut berkawan rapat dengan editor majalah Century Magazine, Robert Underwood Johnson, yang menggemari puisi-puisi Serbia karya Jovan Jovanović Zmaj dan ianya diterjemahkan oleh Nikola Tesla.
  27. Bagaimanapun, ianya dalam geometrik baru dari Bolyai and Lobachevsky, Riemann, Clifford dan Klein, dan Sophus Lie bahawa idea Klein untuk 'mentaksirkan geometri via kumpulan simetrinya' dibuktikan paling berpengaruh.
  28. Walaupun perbezaan antara sistem kerajaan Kerajaan Lama dengan sebelumnya tidak diketahui dengan jelas, ianya pasti bahawa pemerintahan Zoser memulakan tempoh pemerintahan raja mutlak dan kuasa negara yang lebih kukuh.
  29. Matahari merupakan Bintang Populasi I; ianya dilahirkan dalam peringkat kemudian dari evolusi alam semesta, dan demikian mengandungi lebih elemen yang lebih berat dari hidrogen dan helium berbanding bintang populasi II.
  30. Para pelajar yang akan menduduki peperiksaan SPM boleh memilih untuk mengambil subjek-subjek elektif seperti di bawah, namun begitu ianya perlu bersesuaian dengan kerjaya yang ingin diceburi selepas tamat pendidikan menengah.
  31. Waktu tempatan bagi sebahagian besar tempat di Bumi ini ditentukan daripada garisan longitud tetapi ianya tidak dapat ditentukan di Kutub Selatan kerana tiada garisan longitud wujud di sini dan juga Matahari hanya terbit sekali dalam masa setahun.
  32. Walaupun Baer telah melakarkan idea katrij yang dilengkapi dengan komponen baru untuk permainan baru, produk yang dikeluarkan oleh Magnavox juga mempunyai fungsi yang sama seperti lakaran idea Baer dan ianya juga membolehkan pengguna memilih permainan yang telah terbina dari Odyssey.
  33. Pada asalnya pemain satu pasukan akan memakai nombor dari 1 hingga 11, sepadan dengan posisi mereka secara khususnyan, tetapi di tahap profesional ianya telah diganti dengan penomboran pasukan umumnya, dimana setiap pemain dalam satu pasukan akan diberi nombor tetap untuk jangkamasa satu musim.
  34. Walaupun sebenarnya tidak makan bahan-bahan yang tidak boleh dimakan, namun ianya haiwan perenggut, tidak seperti lembu dan biri-biri yang meragut, malah boleh mengunyah dan merasai apa-apa sahaja yang sedikit pun menyerupai jirim tumbuhan untuk menentukan sama ada ia sedap dimakan, termasuklah kadbod, pakaian dan kertas (seperti label tin).
  35. Sementara penyokong tuntutan itu mendakwa bahawa ianya bukan merupakan alternatif daripada UDHR, melainkan saling melengkapi, Perkara 24 menyatakan bahawa "Semua hak-hak dan kebebasan yang ditetapkan dalam Perisytiharan ini tunduk pada syariat Islam" dan seterusnya, Perkara 25 menyatakan bahawa dengan "syariat Islam adalah satu-satunya sumber rujukan bagi penjelasan atau klarifikasi dari salah satu artikel daripada Perisytiharan ini." Percubaan untuk ungkapan ini diterima pakai oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Dewan HAM telah menemukan penambahan kritikan, kerana bertentangan daripada UDHR, termasuk daripada kumpulan-kumpulan Muslim liberal.
  36. Fasa kedua projek monorel ini pada mulanya dirancang dengan landasan yang sedia ada akan disambung dengan 1.6 kilometer lagi landasan bermula di Jambatan Chan Koon Cheng ke The Stadhuys.Namun begitu, ianya diubah dari Stesen Hang Jebat di Taman Rempah ke Jalan Tun Mutahir dan Jalan Tun Ali ke Stesen Hang Tuah di Jalan Bunga Raya sepanjang 1.3 kilometer.Fasa kedua projek itu juga akan mengandungi satu stesen penyelenggaraan di persimpangan Jalan Tun Ali dan Jalan Tun Mutahir bagi memastikan sistem monorel itu menepati piawaian yang ditetapkan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat .Antara penambahbaikan yang dilakukan pada fasa kedua projek ini adalah terdapat pintu bantuan kecemasan di gerabak, menyediakan laluan antara gerabak, pusat kawal trafik dan sistem pemindahan automatik selain generator.Proses pembinaan fasa dua bermula pada bulan Disember 2011 dan dijangka siap pada Februari 2013.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...