Saturday 9 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "automatik"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "automatik" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Pasukan ke-5 dilayakkan secara automatik untuk Piala UEFA.
  2. Hanya tuan rumah sahaja yang layak secara automatik daripada tahun 2006 hingga seterusnya.
  3. Presiden secara automatik menjadi Ketua Majlis Revolusi dan Ketua Majlis Keselamatan Negara.
  4. Baru-baru ini, pembuat roti domestik yang menghasilkan roti secara automatik menjadi popular di rumah.
  5. Seperti termaktub dalam Artikel 93 Piagam PBB, kesemua 191 ahli PBB secara automatik menjadi pihak kepada statut Mahkamah.
  6. Pencalonan diri ditarik balik kelayakan secara automatik dan hanya orang yang masih hidup layak untuk menerima Hadiah Nobel.
  7. Kanard ini akan melencong secara automatik untuk memastikan pesawat berada dalam keadaan terkawal semasa pesawat dalam serangan sudut yang tinggi.
  8. Akan tetapi, menjadi pihak kepada statut tidak secara automatik memberikan Mahkamah bidang kuasa keatas pertikaian yang melibatkan pihak berkenaan.
  9. Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan secara automatik akan mengangotai Majlis Raja-Raja dan menjadi sebahagian daripada sistem beraja di Malaysia.
  10. United juga telah memastikan mereka berakhir di tempat kedua dan secara automatik layak ke Liga Juara pada hari terakhir musim dengan mengalahkan Charlton Athletic 4-0.
  11. Keupayaan senjata mereka amat terhad berbanding pengganas komunis yang menggunakan senjata automatik dan separa automatik berbanding raifal, shotgun dan revolver yang dibekalkan kepada penduduk kampung.
  12. Wellington bagaimanapun menarik balik bidaannya, memetik kos yang diperlukan untuk menyamai rancangan yang dibentangkan Melbourne, yang menjadi tuan rumah secara automatik tanpa anggota Persekutuan perlu mengundi.
  13. Boleh menolak undang-undang baru atau pindahan undang-undang sedia ada tetapi sekiranya tidak membuat keputusan, ia secara automatik menjadi undang-undang selepas 30 hari dari pembentangan awal padanya (Artikel 66).
  14. Perkakasan pemberhentian memasang lebih daripada satu contoh modul seperti bekalan kuasa dan cakera keras disusun supaya jika salah satu tidak lain adalah secara automatik boleh didapati adalah digunakan secara meluas.
  15. Thomas Edison memulakan kerjayanya sebagai pencipta di bandar Newark, New Jersey, bermula dengan pengulang automatik dan peranti-peranti telegrafi yang lain, tetapi setelah mencipta peti nyanyi barulah namanya dijulang pada tahun 1877.
  16. Walaupun bidang itu tidak diformalkan sehingga abad ke-20, namun adalah difikirkan bahawa hasil kerja Hero, terutama sekali peranti-peranti automatik ciptaan beliau, melambangkan antara usaha penyelidikan formal terawal dalam bidang sibernetik.
  17. Akhirnya, Harun membuang kes itu, dan menyebut Perkara 41 dalam Akta Pertubuhan 1966 yang mengatakan bahawa mana-mana satu pertubuhan akan menjadi "tidak sah" secara automatik jika mana-mana satu cawangannya tidak berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan.
  18. Konsep dan tanggapan dari matematik diskret adalah berguna dalam mengkaji dan menerangkan objek dan masalah dalam cabang-cabang dalam sains komputer, seperti algoritma komputer, bahasa pengaturcaraan, kriptografi, pembuktian teorem automatik dan pembangunan perisian.
  19. Perisian yang berkaitan dengan kajian ini merupakan sebahagian daripada kemaskini perisian sistem operasi PlayStation versi 1.6 dan pengguna boleh memilih sama ada ingin dijalankan secara manual atauautomatik apabila PS3 tidak digunakan menerusi antara muka XrossMediaBar.
  20. Fasa kedua projek monorel ini pada mulanya dirancang dengan landasan yang sedia ada akan disambung dengan 1.6 kilometer lagi landasan bermula di Jambatan Chan Koon Cheng ke The Stadhuys.Namun begitu, ianya diubah dari Stesen Hang Jebat di Taman Rempah ke Jalan Tun Mutahir dan Jalan Tun Ali ke Stesen Hang Tuah di Jalan Bunga Raya sepanjang 1.3 kilometer.Fasa kedua projek itu juga akan mengandungi satu stesen penyelenggaraan di persimpangan Jalan Tun Ali dan Jalan Tun Mutahir bagi memastikan sistem monorel itu menepati piawaian yang ditetapkan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat .Antara penambahbaikan yang dilakukan pada fasa kedua projek ini adalah terdapat pintu bantuan kecemasan di gerabak, menyediakan laluan antara gerabak, pusat kawal trafik dan sistem pemindahan automatik selain generator.Proses pembinaan fasa dua bermula pada bulan Disember 2011 dan dijangka siap pada Februari 2013.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...