Saturday 9 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "berganda"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "berganda" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Gen yang menyebabkan sklerosis berganda tidak aktif tanpa jangkitan virus Epstein-Barr.
  2. Arsenal telah memenangi kemenangan berganda liga dan piala untuk kali keduanya pada tahun 1998 dan kali ketiga pada tahun 2002.
  3. Dalam tahun 2004, Rafael Benxtez memimpin Valencia CF ke kejuaraan berganda apabila menjadi juara La Liga dan menang Piala UEFA.
  4. Ini diikuti degan kejayaan yang lebih membanggakan: kejayaan berganda pertama untuk merangkul juara liga dan piala FA pada tahun 1971.
  5. Bagaimanapun, berbanding dengan konsanan berganda bahasa Perancis , di dalam bahasa Itali, konsonan berganda itu adalah untuk sebutan panjang.
  6. Ciri-ciri lazim dalam kerja mereka ialah kegunaan berganda selesa sebagai idea asas ruang; mereka dalam hal lain mempunyai daripada arah dan faedah yang berlainan.
  7. Rejimen Artileri kini dilengkapi dengan pelbagai meriam jarak dekat dan sederhana (45 km),sistem pelancar roket berganda (90 km), meriam serta peluru berpandu anti pesawat.
  8. Pada hampir 1000 m/s, buku ini mempunyai satu benang utama: struktur geometrik dari berbagai jenis pada berganda dan applikasi mereka dalam fizik teoretikal berkotemporari.
  9. Dengan hasil usaha rakan sepasukan, Johnny Herbert, Benetton memenangi Kejuaraan Pengeluar mereka yang pertama dan Schumacher menjadi juara dunia berganda yang termuda dalam sejarah Formula Satu.
  10. Homeostasis merupakan keupayaan sesebuah sistem mengekalkan keadaan dalamannya demi mencapai keadaan yang stabil melalui keseimbangan dinamik berganda yang dikawal oleh mekanisme kawal atur berhubung.
  11. Geometri kini, pada bahagian besar, penyelidikan struktur pada berganda yang mempunyai makna geometri, pada akal dari prinsip kovariansi yang berada pada akar dari teori kerelatifan am dalam fizik teoretikal.
  12. geometri moden mempunyai ikatan kuat berganda dengan fizik, dicontohi oleh ikatan antara geometri Riemann dan kerelatifan am. Salah satu dari teori fizikal termuda, teori tali, juga amat geometrik dalam intipatinya.
  13. Versi Windows Installer diperbaikan adalah dimasukkan yang memberi penyokongan untuk urus niaga pakej berganda dan membenamkan antara muka pengguna untuk pakej Windows Installer kanak di dalam ibu bapa sesi pemasangan.
  14. Dari sudut pandangan asasan, pada berganda dan struktur geometrikal mereka, kepentingan merupakan konsep dari kumpulan pseudo, ditaksirkan rasminya oleh Shiing-shen Chern dalam mengejar idea yang diperkenalkan oleh xlie Cartan.
  15. Pada edisi 2009 kejohanan, Liga Juara-Juara AFC telah bermula dengan perlawanan pusingan peringkat kumpulan berganda daripada 32 pasukan, yang didahului oleh perlawanan kelayakan untuk pasukan yang tidak menerima kemasukan terus ke persaingan yang sewajarnya.
  16. Arsenal dibawah bimbingan Graham telah memenangi sebuah lagi kejuaraan liga pada tahun 1991, dengan tewas hanya satu perlawanan, memenangi piala berganda FA Cup dan League Cup pada tahun 1993 dan trofi Eropah kedua mereka, piala Cup Winners' Cup, pada tahun 1994.
  17. Sesuku abad selepas penerbitannya, geometri pembezaan, geometri Algebra geometri simpletik, dan teori Lie yang dipersembahkan dalam buku tinggal dikalangan kawasan paling kelihatan dari geometri moden, dengan perhubungan berganda dengan bahagian dari matematik dan fizik yang lain.
  18. Mereka memenangi kejayaan besar pertama mereka pada 23 April 1904, dengan menewaskan Bolton Wanderers 1-0 di Crystal Palace untuk memenangi Piala FA; City terlepas untuk memenangi kejuaraanberganda liga dan Piala FA, selepas menamatkan liga di tempat kedua tetapi City menjadi kelab pertama di Manchester untuk memenangi kejuaraan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...