Saturday 9 January 2016

Contoh Ayat Perkataan "fasa"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "fasa" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Jumlah fasa berakhir di antara pukul 22:44 UTC dan 23:58 UTC.
  2. Projek pembangunan KL PRT terbahagi kepada dua fasa pembinaan.
  3. Jarak perjalanan bagi fasa pertama adalah sejauh 9.5 kilometer.
  4. Kerja-kerja pembinaan fasa pertama KL PRT bermula pada tahun 1997.
  5. Pada fasa inilah muncul putera Sriwijaya yang terakhir, Parameswara.
  6. Projek ini sedang dalam empat fasa dan dijangka siap pada awal tahun 2012.
  7. Ia termasuk pembatalan projek pembangunan Kuala Lumpur Linear City dan fasa kedua KL PRT.
  8. Ekor lipid juga boleh mempengaruhi ciri-ciri membran, misalnya dengan menentukan fasa dwilapisan.
  9. Krisis kewangan yang melanda telah menyebabkan beberapa program masih belum melepasi fasa cadangan.
  10. CIN adalah fasa sebelum sel itu bertukar menjadi sel barah berbahaya dan boleh menjangkiti sel lain.
  11. M dipanggil ruang fasa atau ruang keadaan, sementara pemboleh ubah x dipanggil keadaan asal sistem tersebut.
  12. Liga Kejohanan UEFA: Juara dan Naib Juara memasuki fasa perkumpulanan; ke-3 dan ke-4 memasuki lingkaran perlayakan ke-3.
  13. Musytari dan Zuhal ialah terdiri terutamanya dari gas, iaitu helium, dan neon, iaitu yang selalu dalam fasa bergas dalam nebula.
  14. Rapid detox tidak juga mengurangkan sindrom tarikan yang akan kekal selama beberapa minggu atau bulan selepas fasa akut berlalu.
  15. Dwilapisan ini boleh mempunyai bentuk gel pepejal dalam suhu lebih rendah tetapi beralih fasa kepada bentuk bendalir pada suhu yang lebih tinggi.
  16. Chertoff, Setiausaha DHS Amerika Syarikat menyatakan bahawa komplot itu yang telah "menghampiri fasa pelaksanaan... menandakan sebuah komplot al-Qaeda".
  17. Contoh berikut adalah gerakan nyata matahari di langit, fasa bulan, ayunan bandul, degupan jantung, dan, semasanya, penukaran susunan dalam atom Cessium.
  18. Chapman telah memenangi liga dengan Huddersfield Town pada tahun 1924 dan 1925, dan beliau telah membawa Arsenal kepada fasa pertama ke arah kegemilangan.
  19. Dalam fasa post-pengimplanan, [blastosista]] merembeskan hormon gonadotrofin korion yang merangsang korpus luteum di ovari wanita itu untuk menghasilkan progesteron.
  20. Pada sebarang masa yang diberi, satu sistem dinamik mempunyai keadaan yang ditentukan oleh satu set nombor nyata yang boleh diwakili oleh satu titik dalam ruang fasa yang bersesuaian.
  21. Projek yang turut membabitkan hotel di setiap stesen persinggahan dengan jarak sejauh 18.4 kilometer akan dibangunkan dalam dua fasa dan dijadualkan siap sepenuhnya pada suku pertama 2012.
  22. Pembangunan Comoros adalah dibahagikan ke dalam beberapa fasa, bermula dengan pengaruh Swahili dan penempatan di dalam fasa Dembeni , di mana setiap pulau memelihara satu pusat perkampungan.
  23. Ais, seperti air, metana, amonia, hidrogen sulfida dan karbon dioksida, mempunyai poin kecairan hingga sedikit beratus kelvin, manakala fasa mereka bergantung pada tekanan sekeliling dan suhu.
  24. Dalam fasa pasca implantasi, blastosista akan merembeskan gonadotrofin korion manusia , sejenis hormon yang merangsang korpus luteum di dalam ovari wanita supaya terus menghasilkan progesteron.
  25. Pada 1 Julai 2012, ia telah dilaporkan secara meluas dalam media nasional yang Swansea City FC telah mula fasa perancangan untuk memperluaskan Stadium Liberty oleh kira-kira 12,000 tempat duduk.
  26. Fasa pertama akan mengembalikan semua laluan penerbangan antarabangsa ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur sebagai hub utama dan fasa kedua akan menamatkan perkhidmatan pada route yang ternyata tidak menguntungkan.
  27. Walau bagaimana pun, di dalam takungan minyak bawah tanah, nisbah mereka samada gas atau cecair berbeza-beza bergantung kepada keadaan pada subpermukaan, dan juga bergantung kepada rajah fasabagi campuran petroleum berkenaan.
  28. Fasa pertama Aerorel Melaka membabitkan RM586 juta meliputi pembinaan 10 stesen persinggahan bermula dari Plaza Tol Ayer Keroh hingga ke Dataran Pahlawan di Bandar Hilir, manakala fasa kedua bernilai RM807 juta membabitkan jarak sejauh 8.7 kilometer.
  29. Grande Coupure atau "putusan besar" yang menyaksikan pusing ganti fauna mamalia secara besar-besaran di Eropah sekitar 33.5 juta tahun dahulu, menandakan berakhirnya fasa terakhir himpunan Eosen, iaitu Priabonian, serta ketibaan imigran Asia ke Eropah.
  30. Perkembangan lebih lanjut dalam pencahayaan sampel datang dari penemuan fasa bertentangan oleh Frits Zernike pada tahun 1953, dan pencahayaan perbandingan gangguan pengkamiran oleh Georges Nomarski pada tahun 1955; kedua-duanya membolehkan pengimejan sampel lutsinar tanpa diwarnakan.
  31. Pada 10 Ogos 2006, Polis Metropolitan London mengumumkan bahawa mereka telah menahan orang-orang utama yang disyaki dan komplot itu telah digagalkan semasa "menghampiri fasa pelaksanaan" , dengan satu ujian percubaan dijadualkan dalam tempoh dua hari dari hari penangkapan dibuat, menurut pegawai-pegawai perisikan A.S.
  32. United telah memulakan musim 2005-06 dengan agak kurang menyakinkan, dengan pemergian pemain tengah Roy Keane ke Celtic selepas membuat kritikan secara umum kepada beberapa pemain pasukan, dan kelab ini gagal untuk layak ke fasa kalah-mati Liga Juara UEFA untuk kali pertama sepanjang sedekad selepas tewas kepada kelab Portugis SL Benfica.
  33. Fasa kedua projek monorel ini pada mulanya dirancang dengan landasan yang sedia ada akan disambung dengan 1.6 kilometer lagi landasan bermula di Jambatan Chan Koon Cheng ke The Stadhuys.Namun begitu, ianya diubah dari Stesen Hang Jebat di Taman Rempah ke Jalan Tun Mutahir dan Jalan Tun Ali ke Stesen Hang Tuah di Jalan Bunga Raya sepanjang 1.3 kilometer.Fasa kedua projek itu juga akan mengandungi satu stesen penyelenggaraan di persimpangan Jalan Tun Ali dan Jalan Tun Mutahir bagi memastikan sistem monorel itu menepati piawaian yang ditetapkan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat .Antara penambahbaikan yang dilakukan pada fasa kedua projek ini adalah terdapat pintu bantuan kecemasan di gerabak, menyediakan laluan antara gerabak, pusat kawal trafik dan sistem pemindahan automatik selain generator.Proses pembinaan fasa dua bermula pada bulan Disember 2011 dan dijangka siap pada Februari 2013.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...