Thursday 11 February 2016

Contoh Ayat Perkataan "diaplikasikan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "diaplikasikan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ia diaplikasikan dengan meluas dalam kejuruteraan, fizik, sains semula jadi, sains komputer dan sains sosial.
  2. Teknik yang diaplikasikan ialah teknik lipasto, glazing, cat tepat atau hardedge, titik scumbling atau teknik melembut.
  3. Biasanya teknik yang diaplikasikan ialah disapu mengikut lapisan yang nipis, jalur sapuan diselang-selikan supaya kesan warna rata dan licin.
  4. Teori kekacauan ialah satu bidang kajian dalam matematik gunaan dan diaplikasikan dalam beberapa disiplin termasuk fizik, biologi ekonomi, dan falsafah.
  5. Peraturan gol di tempat lawan juga diaplikasikan di akhir tambahan masa sekiranya tiada gol dijaringkan di akhir perlawanan, maka keputusan akan ditentukan melalui sepakan penalti.
  6. Istilah matematik terhingga kadang-kadang diaplikasikan ke dalam sebahagian bidang matematik diskret yang berkaitan dengan set terhingga, terutamanya bidang yang berkaitan perniagaan.
  7. Operasi algebra yang asas dalam kalkulus vektor adalah dikenali sebagai algebra vektor, ia ditentukan untuk ruang vektor dan diaplikasikan dengan meluas pada medan vektor, dan terdiri daripada:
  8. Sifat bukan linear komponen-komponen ini serta kemampuannya mengawal aliran elektron membolehkan penguatan isyarat lemah dapat dilakukan dan sering diaplikasikan dalam telekomunikasi dan pemprosesan isyarat.
  9. Berdasarkan pada perenggan 4.05 dalam peraturan UEFA untuk musim semasa, sekiranya dua atau lebih pasukan seri dalam mata selepas menamatkan perlawanan kumpulan, kriteria berikut telahdiaplikasikan untuk menentukan ranking:
  10. Oleh kerana banyak dari keputusan-keputusannya tidak boleh diaplikasikan ke dalam sains atau kejuruteraan pada zamannya, Apollonius berhujah dalam kata pengantar kitab Konik yang subjek tersebut adalah salah satu subjek yang "..kelihatan layak dikaji untuk kepentingannya sendiri".

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...