Friday 19 February 2016

Contoh Ayat Perkataan "tugas"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "tugas" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Setiap jenis lebah mempunyai tugas masing-masing.
  2. Ini disebabkan oleh pembahagian tugas di antara 2 anak kapal.
  3. Maxwell mengambil alih tugas sebagai Residen British di Selangor.
  4. Bac kedua juga dijangka akan dioptima bagi tugas anti kapal selam ).
  5. Sebilangan tugas yang dilakukan oleh mereka adalah seperti yang berikut:
  6. Mahkamah Syariah menjalankan tugas yang berasingan dengan Pejabat Agama.
  7. Selepas itu Repulse kembali bagi tugas melindungi konvoi sepanjang awal 1941.
  8. Pada asasnya, sesebuah sistem pengendalian akan melakukan tugas asas yang berikut:
  9. Ini merupakan sebahagian tugas jurutera elektrik, elektronik dan jurutera komputer.
  10. Pengolahan berbagai-bagai kegunaan istilah ini merupakan tugas utama falsafah semasa.
  11. Terbukti baginda seorang pegawai yang rajin dan sangat komited terhadap tugas Baginda.
  12. Bagi tugas anti kapal selam torpedo Whitehead 324mm mampu dilancarkan dari sistem B515.
  13. Angkatan ini juga diberi tugas mengawal laluan ke Singapura dan pelabuhan-pelabuhan lain.
  14. Suruhanjaya bagaimanapun berdepan dengan pelbagai masalah dalam melaksanakan tugas mereka.
  15. Ferguson menyertai Falkirk kemudiannya, dan diberi tugas sebagai pemain merangkap jurulatih.
  16. Pada Disember, ia melaksanakan tugas pengiring bagi pengangkut tentera antara Kanada dan Britain.
  17. Setiap mukim ditadbir oleh Penghulu atau Ketua Kampung mewakili Pegawai Daerah untuk tugas harian.
  18. Artikel 94 mendirikan tugas semua ahli PBB untuk mengikut keputusan Mahkamah yang melibatkan mereka.
  19. Ahli-ahlinya bebas dalam menjalankan tugas mereka dan tidak menjawab kepada penggubal undang-undang.
  20. Hone diberi tugas untuk merangka satu bentuk pentadbiran baru untuk Tanah Melayu selepas perang tamat.
  21. Semasa Konfrontasi,KD Hang Tuah mengambil alih tugas pengawalan di perairan Tawau, Sabah dari HMAS Yarra.
  22. Tesla juga turut diberikan tugas untuk memperbaiki rekabentuk penjana arus terus keluaran syarikat Edison.
  23. Namun apabila John Prentice menjadi pengurus pasukan, beliau menyingkirkan tugas Ferguson selaku jurulatih.
  24. Sukarelawan tidak berbayar yang bergelar Games Makers melakukan pelbagai tugas sebelum dan sewaktu temasya.
  25. Berbeza dengan dokumen lain, tugas dokumen pengenalan ini adalah hanya untuk menyatakan identiti pembawanya.
  26. Dalam peranan ini, tugas utamanya adalah untuk menyelia rancangan-rancangan sosial kerajaan untuk orang-orang miskin.
  27. Polis Pengangkutan British memikul tugas polis di perkhidmatan-perkhidmatan National Rail dan London Underground di ibu kota.
  28. Kementerian ini mengambil alih tugas dan bertanggungjawab memberi tumpuan khusus terhadap kemajuan diseluruh Wilayah Persekutuan.
  29. Oleh sebab kaitan Vietnam dengan selatan China sepanjang zaman, salah satu daripada ciri-ciri budaya Vietnam ialah tugas kewangan.
  30. Penambahan yang agak baru, pelancar peluru berpandu krus meningkatkan lagi tugas kapal pembinasa dalam serangan pertempuran dan serangan darat.
  31. Puteri Kiko menyambung pengajian lepasan ijazahnya dalam bidang psikologi antara tugas rasminya dan menerima MA dalam Psikologi pada tahun 1995.
  32. Campos keengganan untuk menerima tugas baru dan metodenya mengandungi pemberontakan ke wilayah Oriente membuatnya mendapatkan ejekan di media Sepanyol.
  33. Sekarang, tugas utama ALO dalam peranan perhubungan, iaitu perincian halus dalam merancang sesuatu misi, ditugaskan kepada "Pihak Kawalan Udara Taktikal".
  34. Gulick, ketua bidang sukan sekolah tersebut telah memberi Naismith tugas untuk mencipta satu permainan berpasukan yang boleh dimainkan semasa musim sejuk.
  35. Resolusi berkenaan meskipun menyatakan secara jelas bahawa puak Lubnan yang menentukan bila dan jika mereka perlukan bantuan dalam perlaksanaan tugas berkenaan.
  36. Namun demikian, tugas utama Xavier seperti yang dititahkan oleh Raja John III adalah untuk memulihkan akidah dan keimanan Kristiani dikalangan peneroka-peneroka Portugis.
  37. Penerokaan tanah hutan pada masa dahulu adalah satu tugas yang berat, di mana peneroka terpaksa tinggal selama berbulan-bulan bagi menebang dan membersihkan kawasan hutan.
  38. Dalam musim 2000-01, Sami Hyypia berkongsi tugas sebagai kapten dengan Robbie Fowler kerana kecederaan panjang yang dialami oleh Jamie Redknapp yang menjadi ketua pasukan kelab.
  39. Ahli-ahi profesional melakukan berbagai-bagai tugas yang berbeza-beza dari pemasangan perisian penggunaan sehingga perekaan bentuk rangkaian komputer dan pangkalan data maklumat.
  40. Ketika itu pasukan ini turut diperkukuhkan oleh tiga konstabal polis khas dan empat Polis Tambahan bagi tugas mengawal dan lain-lain, yang menjadikan 22 orang anggota kesemuanya.
  41. Adalah jelas ketika itu bahawa China Nasionalis menghadapi tugas yang amat sukar kerana sekutu-sekutunya mempunyai kepentingan yang tidak semestinya sepadan dengan kepentingan China.
  42. Kebanyakan organisasi seperti tentera merah dan Red Army and Militia forces menyambungkan tugas mereka tetapi akhirnya dibubarkan atau diserap kedalam negara-negara merdeka yang baru.
  43. Selain itu, pesawat Su-30MK boleh melaksanakan ECCM dan tugas amaran awal, seperti bertindak sebagai arahan dan kawalan ke atas sekumpulan aset tempur udara yang melaksanakan misi bersama.
  44. Arahan bagi memusnahkan kilang penapis di Lutong dan penafian telaga minyak sampai kepada pegawai memerintah di Miri pada pagi Ke 8 Disember, dan oleh petang hari yang sama tugas itu disempurnakan.
  45. Pada akhir kempen, semasa pengunduran tentera British, akibat kebimbangan penjajahan Iceland sedang berlangsung, Repulse dikeluarkan dari tugas melindungi konvoy Norway bagi mencari pasukan penjajah.
  46. Ia memproses sistem mentah dan input pengguna lalu membalas dengan memperuntukkan serta menguruskan tugas dan sumber sistem dalaman sebagai suatu perkhidmatan kepada para pengguna dan atur cara sistem.
  47. Perlembagaan Amerika Syarikat diratifikasi pada tahun 1788, maka Senat dan Dewan Perwakilan sulung republik baru ini, serta presidennya, George Washtafel, menyandang tugas masing-masing pada tahun 1789.
  48. Pemegang jawatan ini mempunyai tugas menimbulkan kesedaran tentang hak asasi manusia, membuat penilaian dan laporan taraf hak asasi manusia serta membuat pengesyoran kepada kerajaan-kerajaan negara ahli.
  49. Perkembagaan dalam bioinformasi menjadikan tugas utama dalam bidang ini adalah untuk menganalisis dan mentafsir data yang terdiri daripada urutan asid amino, nukleotida, domain protein, dan struktur protein.
  50. Hal ini tentunya merupakan tugas berat bagi kerajaan yang baru terbentuk tersebut, terutama kerana keadaan ekonomi dan kewangan Suriname yang sangat memprihatinkan, sebagai akibat dari kemelut politik yang berpanjangan.
  51. Walau bagaimanapun, kejatuhan ke tempat ke-16 liga pada musim 1999–2000 disusuli dengan permulaan teruk pada musim berikutnya menyaksikan Machin dikeluarkan dari jawatannya dan dan diberitugas sebagai pengarah bola sepak.
  52. Walaupun pesawat asal Su-27 mempunyai jarak operasi yang baik, ia belum cukup untuk melaksanakan beberapa tugas pertahanan udara seperti yang dikehendaki oleh PVO Strany yang mana meliputi kawasan yang luas yang merentasi Kesatuan Soviet.
  53. Tugas utama kapal pembinasa adalah untuk menjalankan tugas perang anti-kapal selam sementara menjaga kapal pembinasa peluru berpandu (DDG) adalah pelbagai fungsi (anti kapal selam, anti udara, dan anti perang permukaan) penempur permukaan.
  54. Tekiya dianggap sebagai salah satu kumpulan terendah sosial di Edo.Mereka membentuk organisasi mereka sendiri,terlibat dalam beberapa tugas pentadbiran berkaitan dengan perdagangan, seperti agihan gerai-gerai dan perlindungan aktiviti dan perlindungan ahli.
  55. Kereta kebal direka dan digunakan pertama-kalinya oleh British dalam Perang Dunia I untuk memecahkan kebuntuan peperangan kubu parit, dan mereka terlibat secara beransur-ansur untuk menjalankantugas asal pasukan berkuda di medan perang: dengan sama ada serangan posisi rusuk dengan pergerakan pantas atau menembusi pertahanan dengan pemusatan yang besar.
  56. Kebanyakan pengurus akan meletakkan sekurang-kurangnya seoranng pemain tengah di tengah padang dengan satu tugasan memecahkan serangan pemain lawan manakala pemain lain akan lebih mahir mencipta gol atau mempunyai tanggungjawab yang serupa bagi serangan atau pertahanan, atau seorang pemain sayap,atau lebih kepada seorang pemain penyerang yang tugas utamanya adalah menyerang.
  57. Cawangan Khas ditugaskan untuk membantu Kor Risik Diraja melakukan tugas risikan terhadap kegiatan dan aktiviti subversif yang dilakukan oleh tentera Indonesia, manakala Pasukan Polis Marin membantu Tentera Laut Diraja Malaysia melakukan tugas rondaan diperairan negara serta Pasukan Polis Hutan diaturgerakkan bersama tentera darat memburu gerila Indonesia yang menyusup masuk ke dalam hutan.
  58. Di dalam pilihanraya pertengahan penggal 2006, Parti Demokrat mendapat kenaikan penguasaan majoriti dalam kedua-dua House of Representatives dan Senat Amerika Syarikat , dan akan menyambungtugas sebagai parti majoriti apabila Kongres ke-110 bersidang dalam tahun 2007; Parti Demokrat akan mempunyai 28 gabenor negeri serta menguasai kebanyakan badan perundangan negeri-negeri di Amerika Syarikat.
  59. Najib dan penyokongnya juga didakwa menganggu tugas beberapa agensi yang diamanahkan untuk mendedahkan operasi syarikat milik kerajaan itu, dengan memecat bekas Peguam Negara Malaysia Tan Sri Abdul Gani Patail; memindahkan dan mengancam pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia ; menyiasat kakitangan Bank Negara; dan melumpuhkan Jawatankuasa Kira-Kira Awam (PAC) dengan melantik empat daripada anggotanya sebagai menteri dan timbalan menteri.
  60. Pemerintahan penuh terhadap semua unit armada yang boleh dikerahkan, termasuklah Marin Diraja dan Armada Auxiliary, adalah tugas Panglima Armada , dengan satu Markas Pemerintahan Tentera Laut di pangkalan HMS Excellent di Portsmouth dan sebuah Pusat Kawalan Operasi di Northwood, Middlesex, yang berada di Markas Tetap Bersama dan sebuah Markas Wilayah NATO, Markas Komponen Maritim Bersekutu Northwood (English: Allied Maritime Component Command Northwood, (AMCNN)), Panglima Armada juga merupakan Komander AMCNN.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...