Wednesday 10 February 2016

Contoh Ayat Perkataan "posisi"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "posisi" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Terdapat empat posisi yang boleh diisi pemain pertahanan.
  2. Justeru, posisi ini memerlukan skil hantaran dan kawalan bola yang bagus.
  3. Dalam bola sepak moden posisi sweeper jarang digunakan oleh kelab-kelab masa kini.
  4. Tetapi posisi ini juga diguna pakai dalam formasi 5-3-2 dan lebih kepada bertahan.
  5. Pemegang dari posisi pembuat-faedah masa penuh dalam khidmat awam tidak juga layak.
  6. Posisi sweeper dilihat sebagai posisi yang lebih bebas berbanding posisi yang pertahanan lain.
  7. Ramai pemain dicuba mengisikan posisi tersebut, termasuk Phil Neal, Alan Hansen dan Joey Jones.
  8. Pemain posisi full back ditugaskan untuk menghalang pihak lawan daripada membuat hantaran lintang dalam kotak penalti.
  9. Ini membuktikan Steven Gerrard pemain serba boleh, dan bermain dengan cemerlang tidak kira di posisi mana beliau diturunkan.
  10. Malah pada zaman purba, geometer pertimbangkan soalan dari posisi relatif atau hubungan spatial dari rajah geometrik dan bentuk.
  11. Pada 1958 - 2003, seorang presiden tampil sebagai ketua kerajaan, tetapi sejak 2005 posisi itu diserahkan kepada Perdana Menteri Iraq.
  12. Perak Man telah dikebumikan dengan posisi "foetal", iaitu kedua kakinya berlipat ke arah dada dengan tangannya memegang beberapa jenis daging.
  13. Aberdeen mempertahankan gelaran liga pada 1984-85, namun sekadar menduduki posisi keempat pada 1985-86 meskipun memenangi kedua-dua trofi domestik.
  14. Selepas Liverpool memenangi kejuaraan Piala Eropah mereka buat kali kedua dalam tahun 1978, Bob Paisley membeli Alan Kennedy untuk mengisi posisi bek kiri.
  15. Selepas Alec Lindsay meninggalkan Liverpool, kelab itu mempunyai masalah selama 2 tahun mendapatkan pemain yang berkaliber untuk bermain di posisi bek kiri.
  16. Alam Kennedy tidak juga bernasib baik di pertandingan peringkat antarabangsa, kerana adanya Kenny Sansom yang membolot posisi bek kiri untuk pasukan England.
  17. Selepas Steve Coppell meletak jawatan sebagai pengurus Reading, Rodgers dijadikan pengurus kegemaran untuk menggantikan posisi pengurus dan menyertai kelab lama beliau.
  18. Dalam tahun berikutnya Kenny Dalglish telah menjual Alan Kennedy kepada kelab Sunderland setelah pemain muda Jim Beglin mula menunjukkan kecemerlangan bermain di posisi bek kiri.
  19. Sebagai Ketua Dewan Kepausan untuk Doktrin Iman, Benediktus XVI menjelaskan posisi Gereja Katolik dengan agama lain dalam dokumen Dominus Iesus yang juga berbicara tentang dialog antar gereja.
  20. Bukti menunjukkan bahawa posisi Matahari pada utama urutan meletakkannya pada "kehidupan primer" untuk sebuah bintang, ianya belum lagi kehabisan pengstoran hidrogennya untuk pelakuran nuklear.
  21. Ketua negara sesebuah negara (monarki atau republik) biasanya memegang posisi commander-in-chief atas nama sahaja, meskipun kuasa eksekutif yang sebenar dipegang oleh ketua kerajaan yang berasingan.
  22. Rodgers bermain di posisi pertahanan dalam pasukan Ballymena United; pada 1987, beliau ditandatangani oleh Reading dalam kontrak tiga tahun ketika berusia 18 tahun, dimana beliau bermain dalam skuad simpanan.
  23. Pemimpin tertinggi Tentera Laut Diraja ialah Lord High Admiral (Panglima Besar Laksamana), satu posisi yang sejak tahun 1964 lagi dipegang oleh monarki British yang juga merupakan pemerintah keseluruhan Angkatan Tentera British.
  24. Kebanyakan para pemimpin Amerika mengambil posisi bahawa penyebab ledakan itu belum diketahui, tetapi perhatian awam sekarang terpaku pada situasi dan Sepanyol tidak mampu mencari penyelesaian diplomatik untuk mengelakkan perang.
  25. Badminton merupakan sejenis sukan raket yang dimainkan oleh sama ada dua orang pemain bertentangan ataupun dua pasangan bertentangan (beregu), yang mana posisi pemain ialah bertentangan di dalam sebuah gelanggang empat segi yang dibahagikan oleh jaring.
  26. Pada asalnya pemain satu pasukan akan memakai nombor dari 1 hingga 11, sepadan dengan posisi mereka secara khususnyan, tetapi di tahap profesional ianya telah diganti dengan penomboran pasukan umumnya, dimana setiap pemain dalam satu pasukan akan diberi nombor tetap untuk jangkamasa satu musim.
  27. Kereta kebal direka dan digunakan pertama-kalinya oleh British dalam Perang Dunia I untuk memecahkan kebuntuan peperangan kubu parit, dan mereka terlibat secara beransur-ansur untuk menjalankan tugas asal pasukan berkuda di medan perang: dengan sama ada serangan posisi rusuk dengan pergerakan pantas atau menembusi pertahanan dengan pemusatan yang besar.
  28. Biasanya mereka tinggal di kawasan yang terbuka iaitu di luar gua, di dalam gua dan juga mereka hidup di kawasan sekitar tasik dan kolam Pada zaman Prasejarah,orang Perak atau dikenali sebagai Perak Man dijumpai di Gua Gunung Runtuh,Bukit Kepala Gajah,Lenggong,Perak dalam posisi foetal.Perak Man hidup kira-kira 10 000-11 000 tahun dahulu.Perak Man di percayai meninggal ketika berusia 40-45 tahun.Ketinggian Perak Man dianggarkan ialah 154-160cm.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...