Thursday 11 February 2016

Contoh Ayat Perkataan "dramatik"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "dramatik" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Di daerah-daerah inilah siklus-siklus peristiwa cuaca yang paling hebat dan dramatik di Bumi terjadi.
  2. Teknik ini merupakan teknik yang dramatik bagi media cat air dan yang paling sukar untuk dikawal sapuannya.
  3. Pelayaran ini menjadi ekpedisi selama lima tahun sehingga 2 Oktober 1836 dan menyebabkan perubahan dramatik di pelbagai bidang sains.
  4. Di bawah pengurus Joe Royle, City dinaikkan liga dalam percubaan pertama, dicapai dengan cara yang dramatik dalam play-off menentang Gillingham.
  5. Kemenangan ini secara dramatik mengubah keseimbangan kuasa di Asia Timur, menyebabkan penilaian semula kemasukkan terbaru Jepun ke pentas dunia.
  6. Penemuan simpanan minyak besar pada 1996 dan eksploitasinya yang berikutnya telah menyumbang kepada satu peningkatan dramatik dalam hasil kerajaan.
  7. Dinasti-dinasi kerajaan Eropah tidak mengambil kuasa secara dramatik pada permulaan abad ke-16, dan tambahan pula, ancaman luar telah beransur-ansur menghilang.
  8. Minneapolis membuat perubahan dramatik untuk memperbetulkan diskriminasi seawal 1886 apabila Martha Ripley mengasaskan Hospital Bersalin bagi ibu-ibu yang berkahwin dan belum berkahwin.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...