Friday 12 February 2016

Contoh Ayat Perkataan "penanda"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "penanda" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. HTML ialah bahasa penanda utama untuk penghasilan laman web.
  2. Terdapat beberapa jenis unsur penanda yang digunakan dalam HTML.
  3. Aksara literal dan padanannya dalam bentuk penanda adalah sama hasil paparannya.
  4. Ini termasuk membubuh penanda vokal pada kedua-dua belah kiri dan kanan konsonan.
  5. Satu tanda berkaitan adalah penanda diaeresis pada sebutan terpisah dari bunyi vokal.
  6. Satu jam matahari menggunakan paku bayang untuk membentuk bayang-bayang pada penanda set yang telah ditentu ukurkan kepada jam.
  7. Pertubuhan W3C selaku penyelenggara piawaian HTML dan CSS, menggalakkan penggunaan CSS daripada mana-mana penanda persembahan yang lain.
  8. Kebanyakan dari keadaan ini bukannya disebabkan barah pangkal rahim, tetapi ia merupakan penanda bahawa peningkatan pemantauan perlu dilakukan.
  9. Putrajaya menjadi penanda aras kepada pembangunan dan pentadbiran sesebuah bandar baik di peringkat dalam negara mahupun di peringkat antarabangsa.
  10. Kapsul besi juga dijual sebagai bekalan gas mampat bagi pistol udara, penanda bola cat (paintball), dan bagi menghasilkan air berkarbonat - seltzer.
  11. Pada versi 4.0, HTML menentukan satu set 252 rujukan entiti aksara dan satu set 1,114,050 rujukan aksara angka, kedua-duanya membolehkan aksara individu ditulis melalui penanda ringkas, dan tidak semestinya secara literal .
  12. Walau bagaimanapun, memandangkan pengarang dokumen selalu mengabaikan perlunya mengeluarkan aksara-aksara tersebut, maka pelayar web sering menganggapnya sebagai penanda hanya apabila teks yang seterusnya mengesahkan tujuannya sebagai penanda.
  13. Peniskalaan, pemujaradan, pengabstrakan, atau abstraksi dalam erti utamanya ialah proses konsep yang dalamnya peraturan-peraturan dan konsep-konsep umum diturunkan daripada penggunaan dan pengelasan contoh-contoh spesifik, penanda harfiah , prinsip-prinsip pertama, atau kaedah-kaedah lain.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...