Wednesday 10 February 2016

Contoh Ayat Perkataan "rusuk"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "rusuk" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Blok-blok batu pijar telah kerap jatuh ke dalam rusuk gunung berapi.
  2. Ini kerana, rusuk barat Tungurahua pada waktu ini di luar sampai vulcanologists secara langsung pengawasan.
  3. Apabila keluar daripada air, ia bernafas melalui paru-paru yang disokong oleh tulang rusuk dan tulang belakangnya.
  4. Untuk mengawal lapangan minyak, mengawal rusuk mereka semasa mara ke Malaya dan untuk memudahkan serangan mereka ke atas Sumatera dan Jawa barat, pihak Jepun memutuskan, sebagai operasi sampingan kepada kempen Malaya mereka, untuk merampas British Borneo.
  5. Pasukan Jepun menggunakan taktik berkesan dalam Kempen Tanah Melayu: apabila berhadapan dengan kedudukan pertahanan musuh, mereka akan meninggalkan sepasukan kecil untuk terus mengasak musuh sementara pasukan besar akan menyusup ke dalam hutan di rusuk musuh dan mengelilingi dan menyerang musuh.
  6. Kereta kebal direka dan digunakan pertama-kalinya oleh British dalam Perang Dunia I untuk memecahkan kebuntuan peperangan kubu parit, dan mereka terlibat secara beransur-ansur untuk menjalankan tugas asal pasukan berkuda di medan perang: dengan sama ada serangan posisi rusuk dengan pergerakan pantas atau menembusi pertahanan dengan pemusatan yang besar.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...