Saturday 5 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "agregat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "agregat" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Walau bagaimanapun, mereka tewas dalam perlawanan separuh akhir menerusi agregat 3–2 kepada Watford.
  2. Peningkatan yang tinggi dalam permintaan agregat disebabkan oleh peningkatan dalam pendapatan pengguna.
  3. Pemenang pertama di bawah nama Liga Juara-Juara AFC adalah Al Ain mengalahkan BEC Tero menerusi agregat 2-1.
  4. Sebelum ini, dalam separuh akhir kelayakan Swansea City berjaya menewaskan Nottingham Forest dengan agregat 3-1
  5. Leicester juga layak ke perlawanan akhir Piala Liga pada tahun berikutnya tetapi tewas 3–2 menerusi agregat kepada Chelsea.
  6. Kejohanan ini menggunakan gol tempat lawan: jika keputusan agregat dua perlawanan terikat, maka pasukan yang menjaringkan lebih banyak gol pada stadium lawan mereka akan mara.
  7. Gillies membimbing Leicester untuk memenangi trofi pertama mereka pada tahun 1964 apabila Leicester mengalahkan Stoke 4–3 secara agregat untuk memenangi Piala Liga buat pertama kali.
  8. Selain itu mereka berjaya meraih Copa del Rey buat pertama kalinya setelah mengalahkan Getafe dengan keputusan 1-0 dan meraih Supercopa de Espaxa dengan mengalahkan pasukan Real Madrid dengan agregat 6-3.
  9. Dalam situasi agregat jaringan adalah sama selepas 90 minit pada leg kedua, pemenang adalah pasukan yang menjaringkan lebih banyak gol di tempat lawan: Sekiranya jaringan pada kedua-dua perlawanan adalah sama, maka tambahan masa dimainkan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...