Friday 18 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "iklan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "iklan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Beliau juga merupakan model di kebanyakan iklan komersial.
  2. Brandes ditikam bunuh, dan dimakan oleh Armin Meiwes setelah menjawab iklan dalam internet.
  3. Beberapa iklan disiarkan dalam bahasa Cina di skrin pawagam menyuruh penonton dari kalangan Cina keluar dari panggung.
  4. Republikan melancarkan ribuan iklan televisyen yang menyatakan bahawa Kerry mempunyai dasar yang tidak menentu dalam isu Perang Iraq.
  5. Menurut Ketua Pengarah DBP, Datuk Termuzi Abdul Aziz, peraturan tersebut telah dilaksanakan sejak tahun lalu di bawah undang-undang kecil iklan PBT.
  6. Pada 8 Mei 2011, para pengiklan perlu merujuk kepada Dewan Bahasa dan Pustaka terlebih dahulu sebelum memohon lesen memasang iklan daripada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).
  7. Banyak saluran media massa lain mempunyai kehadiran di web, seperti mempunyai iklan TV yang mempunyai pautan pada tapak web, atau menyebarkan QR Code pada cetakan atau media luaran bagi mengarah pengguna mobil pada laman web.
  8. Menurut bidang kuasa yang diberikan, DBP akan melihat dari segi penggunaan bahasa dan visual pada iklan berkenaan terlebih dahulu dan apabila diluluskan, barulah pihak yang membuat permohonan iklan boleh memohon lesen daripada PBT sebelum iklan boleh dipasang.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...