Monday 7 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "dimiliki"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "dimiliki" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. dan dimiliki oleh Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah.
  2. Sistem tren di Melbourne dimiliki oleh Syarikat Connex.
  3. Sistem trem di Melbourne dimiliki oleh Syarikat YarraTrams.
  4. Tiga gugusan juga dimiliki oleh Mauritius adalah "tanggungan":
  5. Kesenian yang dimiliki masyarakat Yogyakarta sangatlah beragam.
  6. Ini mengurangkan kerusi yang dimiliki oleh PBDS daripada 15 ke 7 kerusi.
  7. Dikatakan syiling emas ini masih dimiliki oleh waris-waris suku kaum ini.
  8. Agrikultur berdasarkan pada pertanian kecil yang dimiliki keluarga-keluarga.
  9. Sebuah perkhidmatan televisyen internet dimiliki oleh kerajaan negeri Selangor.
  10. Dibawah perlembagaan negeri, kuasa perundangan dimiliki oleh Dewan Undangan Negeri.
  11. Berikut ialah beberapa contoh perisian yang sekarang dimiliki oleh Sun Microsystems:
  12. Pulau-pulau Caribbean Amerika Utara yang dimiliki oleh negara-negara Amerika Selatan:
  13. Kemudian beliau menjualnya kepada Syarikat Perdagangan Amerika yang dimiliki oleh J.W.Torrey, T.B.
  14. Liga Perdana Inggeris dioperasikan sebagai sebuah koperasi yang dimiliki oleh 20 buah kelab-kelab ahli.
  15. Sukan baru ini diperkenalkan pada 1873 di Badminton House, Gloucestershire, yang dimiliki oleh Duke of Beaufort.
  16. Padaa walnya negeri Chola tidak dimiliki oleh Pallavas dan Raja Pallava, Simhavishnu yang menakluk negeri Chola..
  17. Petaling Jaya asalnya sebuah ladang getah seluas 486 hektar yang dimiliki oleh syarikat British, Effingham Estate.
  18. Perkhidmatan televisyen satelit yang dimiliki oleh Astro All Asia Networks dan ia boleh didapati di seluruh negara.
  19. Masyarakat Cina Malaysia telah mendominasi ekonomi Malaysia dengan lebih 90% kedai komersial dimiliki oleh orang Cina.
  20. Rodas merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Always Evolving, kedai prestasi kenderaan mewah Valencia dimiliki oleh Walker.
  21. Pada tarikh 1 Disember 2009, GE membeli sisa 20% saham daripada NBC Universal yang tidak dimiliki sendiri dari Vivendi.
  22. Satu titik pada satah adalah dimiliki oleh satu keluk algebra jika koordinatnya memenuhi persamaan polinomial yang diberi.
  23. Selepas latihan selama tiga bulan, Edison menguasai kemahiran dan digaji oleh sebuah pejabat telegraf yang dimiliki oleh Western Union.
  24. Laman web ini dimiliki oleh Swansea Gaslight Syarikat pada tahun 1912, tetapi telah dianggap berlebihan untuk keperluan di Syarikat Gas.
  25. Portugal dan Republik Rakyat China bersetuju merujuk kepada Makau sebagai kawasan yang dimiliki China tetapi diperintah sahaja oleh Portugis.
  26. Sebahagian besar ladang-ladang kelapa sawit ini adalah dimiliki Sime Darby Corporation, Sabah Softwood Sdn Bhd dan Borneo Samudera (Sawit) Sdn Bhd.
  27. Antara saluran televisyen yang dimiliki oleh pihak kerajaan negara Brunei ialah RTB 1, RTB 2, RTB 3, RTB 4, RTB 5 dan RTB New Media (Portal permainan).
  28. Ketika berusia kira-kira 25 tahun, ayah saudara baginda menyarankan baginda untuk bekerja dengan kafilah yang dimiliki oleh seorang janda yang bernama Khadijah.
  29. Sebuah laman web yang dimiliki oleh Swansea Gaslight Co, yang dipanggil Field Vetch kerana sayur-sayuran yang tumbuh di situ, telah disewa untuk menjadi tanah kelab itu.
  30. Dengan kata lain, elektron dalam atom akan sentiasa menghasilkan gelombang elektromagnet tetapi tenaga keupayaan yang dimiliki oleh elektron perlu dikorbankan untuk tujuan itu.
  31. Bolak-balik angkasa lepas Atlantis adalah kapal angkasa lepas aktif terakhir dalam armada bolak-balik angkasa lepas yang dimiliki oleh Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa (NASA).
  32. Diasaskan pada tahun 1922 sebagai Syarikat Penyiaran British, ia kemudian diberikan Piagam Diraja dan dijadikan sebuah perbadanan bebas yang dimiliki oleh kerajaan pada tahun 1927.
  33. Tumpuan-tumpuan terkini di Kyrgyzstan termasuk: penswastaan syarikat-syarikat yang dimiliki oleh kerajaan, peluasan demokrasi dan kebebasan politik, hubungan kelompok etnik, dan terorisme.
  34. Kawasan Pentadbiran Khas Wilayah Makau dimiliki Republik Rakyat China ; lihat Nama) merupakan suatu wilayah kecil di selatan China yang merupakan salah satu daripada dua Kawasan Pentadbiran Khas selain Hong Kong.
  35. Kerajaan Monaco yang dahulu mempunyai sepenuhnya Telekom Monacoelecom, rangkaian telefon negara, kini mempunyai 45%, dengan 55% yang tinggal dimiliki oleh Kabel dan Wayarles dan Compagnie Monxgasque de Banque (6%).
  36. Melalui cara iniu, mereka boleh menggunakan capaian mudah yang dimiliki Internet, dan penyebaran yang dibolehkan melalui Internet, kerana maklumat boleh dosiarkan dengan mudah pada banyak wilayah di dunia secara serentak dan efisen kos.
  37. Ilmu pengetahuan yang dimiliki oleh Ibnu Rushd turut menjangkau bidang yang berkaitan dengan kemasyarakatan apabila beliau cuba membuat pembahagian masyarakat itu kepada dua golongan iaitu golongan elit yang terdiri daripada ahli falsafah dan masyarakat awam.
  38. (Apabila disimpan dalam peti sejuk, pencetus mampu kekal berminggu-minggu tanpa perlu diperbaharui - fed.) Terdapat pencetus yang dimiliki oleh tukang roti dan keluarga yang setua beberapa generasi manusia, amat disanjung kerana menghasilkan tekstur atau rasa istimewa.
  39. Pada tahun 2007, Sultan Iskandar mengeluarkan titah perintah yang hanya membenarkan gelaran Istana dipakai oleh kediaman dan hartanah yang dimiliki oleh Sultan dan Tunku Mahkota, manakala hartanah yang dimiliki oleh kerabat diraja yang lain dikenali sebagai "Kediaman".
  40. Sebagai Swansea dan Ospreys tidak mempunyai modal untuk melabur dalam sebuah stadium baru, Majlis Bandaraya Swansea dan konsortium pemaju yang diterajui mengemukakan cadangan untuk tempat 'mangkuk' yang mampan untuk 20,520 tempat duduk di kawasan sebelah barat sungai di tapak Stadium Morfa, yang dimiliki oleh Majlis.
  41. Tiga daripada tujuh siaran percuma dikendalikan oleh Radio Televisyen Malaysia, yang dimiliki oleh syarikat media kerajaan persekutuan yang beribu pejabat di Kuala Lumpur, manakala empat stesen komersial yang lain dimiliki oleh Media Prima, sebuah syarikat media bersepadu yang beribu pejabat di Bandar Utama, Selangor.
  42. Ketibaan xric Cantona pada November 1992 telah memberikan sinar penting kepada United, dan diadun bersama dengan kebolehan terbaik yang dimiliki oleh Gary Pallister, Denis Irwin dan Paul Ince, bersama-sama bintang yang meningkat naik seperti Ryan Giggs, mereka menamatkan musim 1992-93 sebagai juara buat kali pertama semenjak 1967.
  43. Menurut laporan Pasukan Petugas, Puerto Rico ialah wilayah teratur tidak diperbadankan yang dimiliki oleh Amerika Syarikat, tertakluk kepada kuasa-kuasa perhimpunan pleno Kongres Amerika Syarikat dan dengan hak untuk mengasaskan sebuah perlembagaan untuk pentadbiran kerajaan dalam negeri serta perkara-perkara yang benar-benar bersifat tempatan.
  44. Negeri-negeri Selat atau juga dikenali sebagai Kawasan Penempatan Selat merupakan gabungan dari kawasan - kawasan yang dimiliki oleh Syarikat Hindia Timur Inggeris di Asia Tenggara, yang mana telah diberi Pemerintahan Kolektif pada tahun 1826 sebagai Koloni Mahkota yang juga diberi kepada protectorates iaitu merujuk kepada "native princely states" yang meliputi Negeri-negeri Melayu Bersekutu.
  45. Pada waktu ini, kaum Yahudi di rantau ini telah bertambah dari 11% jumlah penduduk pada 1922 ke 30% pada 1940. 28% tanahnya telah dibeli dan dimiliki organisasi Zionist tambah pula dengan tanah peribadi yang dimiliki Yahudi. Wilayah selatan Israel yang besarnya hampir setengah dari keluasan negara Israel adalah tandus dan secara kasarnya adalah padang pasir yag kosong, panas dan tanpa penduduk iaitu di Padang Pasir Negev.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...