Friday 18 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "ditempatkan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "ditempatkan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Penyokong-penyokong pasukan lawan ditempatkan di sini.
  2. Pesawat ini ditempatkan di pangkalan baru TUDM di Gong Kedak.
  3. Briged Ke-45 ditempatkan di bahagian barat antara Muar dan Segamat.
  4. Kaum India ditempatkan di estet untuk mengerjakan ladang-ladang British.
  5. Oleh itu, 2 buah skuadron Dassault Mirage III RAAF ditempatkan di Butterworth.
  6. 3 Skuadron TUDM dengan helikopter S-61 Nuri juga ditempatkan di TUDM Butterworth.
  7. Kaum Cina ditempatkan di bandar dan lombong bagi menjalankan aktiviti perniagaan dan perlombongan.
  8. Dua batalion lagi ditempatkan di laur kawasan pertahanan tanpa diberikan pertahanan anti-kereta kebal.
  9. Pesawat pengebom jenis Avro Lincoln milik RAAF juga ditempatkan di Butterworth bagi menjalankan misi pengeboman.
  10. Dilaporkan kampung itu Juive Grande akan secara tetap ditempatkan semula yang ditawarkan oleh kerajaan Ecuadorian.
  11. Semasa Perang Patriotik Besar, Jawatankuasa Pertahanan dan Pegawai Turus Angkatan Tentera Merah Soviet ditempatkan di Moscow.
  12. Batalion Highland Light Infantry dihantar ke Perancis dalam tahun 1914 dan ditempatkan di barisan hadapan pada permulaan tahun 1915.
  13. Selepas sekolah grammar di England, dia menyertai perkhidmatan Syarikat Hindia Timur Inggeris pada tahun 1825 dan ditempatkan di India.
  14. Nabi Isa a.s. diselamatkan oleh Allah SWT dengan cara diangkat ke langit dan ditempatkan disuatu tempat yang hanya Allah SWT yang tahu.
  15. Apabila Perang Dunia Kedua meletus di rantau Asia, beliau ditempatkan di Cawangan Perisikan Ibu Pejabat Tentera British, India di New Delhi.
  16. Pada tahun 1917, Sultan Johor mengarahkan Onn Jaaafar menyertai Pasukan Tentera Johor dan ditempatkan di Pulau Belakang Mati, Singapura- markas JMF.
  17. Di universiti di United Kingdom, dan kebanyakan Eropah, "bidang-kecil " biasanya ditempatkan di jabatan berlainan dan dilihat sebagai displin berbeza.
  18. Angkatan tentera juga ditempatkan di sempadan untuk menjaga ketenteraman negara dan menghalang sebarang penjajahan atau kebangkitan perang saudara di negara jiran.
  19. Ia telah ditentukan terlebih dahulu yang, tuan rumah Jerman akan ditempatkan dalam Kumpulan A, oleh itu terjamin venue perlawanan kumpulan mereka dahulu dalam undian.
  20. Ditubuhkan pada tahun 1954 sebagai pengganti langsung kepada agensi terdahulu seperti Cheka, NKGB, dan MGB, jawatankuasa ini telah ditempatkan di Majlis Menteri-Menteri.
  21. Bangladesh mempunyai bilangan penduduk yang kelapan terbesar di dunia, tetapi kawasan negara ini sebanyak 144,000 kilometer persegi ditempatkan sembilan puluh tiga di dunia.
  22. Negara ini ditempatkan ketiga dalam Indeks Pembangunan Manusia 2005 oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, dan keenam dalam indeks kualiti hidup sedunia 2005 oleh The Economist.
  23. Sedangkan ibu pejabat PBB yang utama ditempatkan di New York, terdapatnya agensi-agensi utama yang terletak di Geneva, Hague, Vienna, Montreal, Bonn, dan tempat-tempat yang lain.
  24. Walaupun mempunyai agama yang sama, jurang etnik dan linguistik antara kedua-dua sayap diburukkan lagi oleh sebuah kerajaan yang ditempatkan di Pakistan Barat yang bersikap tidak peduli.
  25. Ia juga merupakan salah satu kelab terbesar di dunia dari segi bilangan syarikat dengan lebih daripada 50,000 pemegang tiket pada setiap musim dan ditempatkan 75,000 tempat duduk di stadium yang baru.
  26. Pembinaan Empangan Bakun ini mengakibatkan 9,000 penduduk sekitar dipindahkan dari kawasan yang akan ditenggelamkan, Mereka telah ditempatkan semula di kampung rumah panjang Sungai Asap berhampiran Bakun.
  27. Pada tahun 2005, peristiwa Nicky, seekor anak harimau yang diselamatkan daripada menjadi bahan masakan, dan sekarang ditempatkan di Zoo Melaka, telah menyayat hati ramai rakyat Malaysia dan pencinta alam.
  28. Sebagai salah satu anggota Kesatuan Eropah, NATO, dan Pertubuhan Perdagangan Dunia, Bulgaria mempunyai Indeks Pembangunan Manusia yang tinggi sebanyak 0.834 dan ditempatkan nombor 56 di dunia pada tahun 2006.
  29. Oleh itu, pada akhir 1940, beliau mengarahkan Batalion Kedua, Regiment Punjab Yang Ke-15, bateri meriam berat 6-inch dari Artileri Diraja Hong Kong-Singapura, dan Kompani Kubu Ke-35 untukditempatkan di Kuching (Borneo Utara British).
  30. Walaupun ditempatkan untuk mempertahankan Singapura daripada kapal-kapal musuh dan bukannya untuk mempertahankan selat, kebanyakan meriam tersebut boleh berpusing ke arah utara dan sebenarnya telah dipergunakan untuk menembak penyerang.
  31. Terdapat tempoh pembangunan oleh banyak negara, dan Unit 731 Jepun, kebanyakkannya ditempatkan di Pingfan dalam jajahan China dan diperintahkan oleh Shirō Ishii, melakukan penyelidikan bagi perang biologi, melakukan ujian manusia paksaan, dan membekalkan senjata biologi bagi serangan di China..
  32. Walaupun Hassan telah mengugut untuk menghalau orang-orang Kristian ke laut, beliau telah melaksanankan satu serangan dengan melancarkan satu serangan ketenteraan besar yang pertama dengan 1500 pengikut telah dibekalkan dengan 20 senapang moden terhadap askar-askar British yang ditempatkan di dalam kawasan berkenaan.
  33. Antara pejabat yang akan ditempatkan di sini ialah Sekretariat Kerajaan ; bilik mesyuarat Majlis Negeri (Council Chamber); Pejabat Pos; Lembaga Kebersihan (Sanitary Board); Pejabat Kehakiman (Judicial Commissioner); Public Works Department (PWD); Audit dan Perbendaharaan; Pejabat Tanah; Jabatan Galian dan Pejabat Daerah Jabatan Kerja Raya (P.W.D.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...