Monday 7 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "bertempat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "bertempat" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Mereka kebanyakan bertempat di sekelilingi kawasan lembah pantai barat dan kawasan pendalaman.
  2. Tumpuan pembangunan Petaling Jaya bertempat di "Old Town Petaling" yang telah wujud sebelum 1952 lagi.
  3. Bermula pada lewat abad ke-15, misi penjelajahan British dan Perancis menerokai lalu bertempat di sepanjang pantai Atlantik.
  4. Dalam bulan Julai 2006 kelab tersebut berpindah Stadium Emirates bertempat duduk 60,000 di Ashburton Grove yang berhampiran.
  5. Program Pembangunan Tenis Liverpool, bertempat di Pusat Tenis Wavertree adalah antara program terbesar seumpamanya di United Kingdom.
  6. Alor Setar bertempat di pinggir Selat Melaka yang memisahkan Malaysia dari Indonesia.
  7. Armada itu diserang oleh 86 pesawat udara Jepun dari 22nd Air Flotilla bertempat di Saigon, yang attacked both Prince of Wales and Repulse.
  8. Di beberapa daerah pesisir dengan petempatan marjinal dapat dijumpai etnik Bajau, yang sejak lama bertempat tinggal di dekat laut sebagai nelayan dan hidup secara nomad.
  9. Kerusi hanya dipasangkan hanya selepas berlakunya Tragedi Hillsborough tahun 1989 dan penguatkuasaan peraturan baru yang mensyaratkan stadium ditukar menjadi stadiumbertempat duduk seluruhnya.
  10. Pada tanggal 1 Mac 1933 bertempat di Port Dickson, Negeri Sembilan, seramai 25 anak watan memulakan latihan rekrut dalam Kompeni Percubaan Askar Melayu yang mana menjadi pengasas terbentuknya Tentera Darat Malaysia sekarang.
  11. Pada 31 Ogos 1957 bertempat di stadium yang baru dirasmikan iaitu Stadium Merdeka, Kuala Lumpur telah menyaksikan peristiwa bersejarah bagi Tanah Melayu iaitu secara rasminya penyerahan pemerintahan Persekutuan Tanah Melayu daripada pemerintahan British kepada warganegara Tanah Melayu.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...