Saturday 5 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "ujian"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "ujian" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Satu siri ujian pra-pelancaran akan dijalankan.
  2. Lihat juga: Prosedur dan ujian diagnostik kardiologi
  3. Ia merupakan ujian terakhir pendidikan menengah atas.
  4. Iai adalah ujian pilihan bagi mendiagnosis sindrom Turner.
  5. Sebelum itu, bom atom pertama telah lulus ujian pertamanya.
  6. Pada tahun 1974, India menjalankan ujian nuklear bawah tanah.
  7. Segala perubahan ini membolehkan IE8 lulus dalam ujian Acid2.
  8. Kerosakan timbul ekoran ketiadaan ujian terhadap torpedo-torpedo tersebut.
  9. Peringkat-peringkat kehamilan yang awal seringnya dikesan melalui ujian kehamilan.
  10. Pusat ujian sistem ini di Emsland, Jerman telah berjaya disiapkan pada tahun 1987.
  11. Dua pusingan ujian peluru berpandu telah dilancarkan Korea Utara pada 5 Julai 2006.
  12. Di New York, duta China ke PBB mengatakan bahawa ujian peluru Korea Utara "dikesali".
  13. Ujian lumuran Pap merupakan ujian yang mudah dan tidak menyebabkan sebarang kesakitan.
  14. CIN tidak memberikan sebarang gejala dan hanya boleh dikesan melalui ujian lumuran pap.
  15. Apabila ini terjadi ujian berkenaan diulangi dan jika perlu pemeriksaan seterusnya dilakukan.
  16. Ini disusuli pula dengan lima lagi ujian pada tahun 1998, menjadikan India sebuah negara nuklear.
  17. Pada akhir tahun persekolahan sekolah rendah, ujian awam diadakan bagi menilai prestasi murid-murid.
  18. Pada 22 September 2009, reaktor pertama 96% lengkap dan ujian terakhir akan bermula dalam masa terdekat.
  19. Kedua-dua ujian kehamilan hanya boleh mengesan keadaan kehamilan, dan tidak boleh mengesan tempoh kehamilan.
  20. Tarikh tepat persenyawaan adalah penting, kerana ia akan digunakan untuk mengira keputusan pelbagai ujian pranatal.
  21. Wanita dinasihatkan untuk menjalani ujian lumuran Pap setiap tahun untuk memeriksa sel pra-barah, atau sebarang kelainan.
  22. Kes yang paling banyak didokumenkan ialah Kerajaan Langit yang diperlihatkan sebagai satu ujian mudah terhadap kebebasan agama.
  23. Justeru, wanita yang tidak menjalani ujian tidak akan mengetahui mereka sebenarnya di ambang bahaya mendapat barah pangkal rahim.
  24. A.S., Jepun, dan yang lainnya mengamar Korea Utara sebelum insiden ini bahawa ujian sebegini akan dianggap sebagai tindakan provokasi.
  25. Namun demikian, harimau hanya mengawan sesama harimau, dan kucing hanya mengawan sesama kucing; begitulah ujian spesies yang teringkas.
  26. Dalam perlawanan ujian menentang Newton Heath, Liverpool menang 2-0 dan dinaikkan untuk menyertai ke Divisyen 1 Liga Bola Sepak Inggeris.
  27. Permulaan kehamilan boleh dikesan dalam pelbagai cara, termasuk ujian kehamilan yang mengesan hormon-hormon yang dihasilkan oleh plasenta.
  28. Kemudian satu siri ujian statistik akan dijalankan seperti ANOVA, T-test, Spearman dan lain-lain yang berkaitan untuk mendapatkan 'nilai-p'.
  29. Semasa Perang Dingin, pembantah moral digunakan sebagai bahan ujian bagi agen biologi dalam program yang dikenali sebagai Operasi Whitecoat.
  30. Pemeriksaan fizikal dan ujian darah perlu dilakukan bagi mengetahui punca-punca lain yang boleh menyebabkan gejala seperti sindrom Rengsa Usus.
  31. IE8 turut banyak meningkatkan sokongan JavaScript dan juga prestasi, tetapi tidak lulus dalam ujian Acid3, iaitu versi 8.0 mencatat 20/100 markah.
  32. Oleh itu mereka yang aktif secara seksual atau sering bertukar pasangan perlu menjalani ujian kesihatan yang lebih kerap seperti ujian lumuran Pap.
  33. Korea Utara telahpun tidak mengotakan janjinya pada persefahaman-persefahaman di atas apabilia ia melancarkan ujian peluru Nodong-B pada 17 Januari 2006.
  34. Secara amnya wanita perlu menjalani tiga jenis pemeriksaan iaitu ujian kanser payu dara, ultra sound dan lumuran pap sekurang-kurangnya dua tahun sekali.
  35. Sesetengah pemerhati telah membuat spekulasi bahawa ujian peluru berpandu jarak sederhana telah menjadi umpan untuk mengalih fokus dari peluru Taepodong-2.
  36. Bagi wanita bujang dan tidak pernah mengadakan hubungan seks, mereka hanya perlu menjalani dua pemeriksaan saja, iaitu ujian ultra bunyi dan barah payudara.
  37. Resolusi Majlis Keselamatan PBB mengenakan sekatan ekonomi and komersil terhadap Republik Rakyat Demokratik Korea kibat ujian nuklearnya pada 9 Oktober 2006.
  38. Ujian kehamilan boleh dilakukan secara peribadi melalui ujian air kencing, teknik ini tidak boleh mengesan kehamilan sehingga selepas hari 12-15 selepas persenyawaan.
  39. Sesetengah pemerhati, seperti Menteri Luar Negeri Australia Alexander Downer, percaya yang Korea Utara akan cuba melancarkan lagi ujian peluru berpandu pada hari-hari akan datang.
  40. Pada 4 Ogos 2010, Paparan Pelantar keempat IE9 dilancarkan, yang menampilkan markah 95/100 bagi ujian Acid3 serta enjin JavaScript yang lebih pantas daripada Paparan Pelantar ketiga IE9.
  41. Istilah Inggeris defective by design yang digunakan oleh penguji beta yang susah hati tentang bagaimana pepijat dalam perisian beta yang diselesaikan pengurus ujian sebagai mengikut reka bentuk.
  42. Pada 23 Jun 2010, Paparan Pelantar ketiga IE9 dilancarkan, dengan markah 83/100 bagi ujian Acid3 serta memperkenalkan sokongan bagi unsur <audio>, <video>, dan <canvas> serta WOFF.
  43. Ujian darah dan ujian air kencing secara perubatan boleh mengesan kehamilan selepas beberapa ketika iaitu selepas lekat/pengimplanan (implantation), lebih kurang pada awal 6-8 hari selepas persenyawaan.
  44. Perangkaan Kementerian Kesihatan Malaysia pada 2001 menunjukkan, kira-kira 26 peratus saja wanita menjalani ujian pap smear, manakala 74 peratus lagi memberi perhatian terhadap pemeriksaan kanser payu dara.
  45. Kerelatifan am merupakan sebuah teori yang sungguh revolusioner dan sehingga kini, telah lulus dalam setiap ujian yang dibuat ke atasnya serta dipergunakan dalam analisis pelbagai perkara dalam bidang fizik.
  46. Di MIX 10, Paparan Pelantar IE9 pertama dilancarkan, yang menampilkan sokongan CSS3 dan SVG, enjin JavaScript baharu dipanggil called Chakra, serta markah 55/100 bagi ujian Acid3, naik daripada 20/100 bagi IE8.
  47. Pada 5 Mei 2010, Paparan Pelantar kedua IE9 dilancarkan, yang menampilkan markah 68/100 bagi ujian Acid3 serta prestasi lebih pantas pada ujian prestasi WebKit SunSpider JavaScript berbanding Paparan Pelantar pertama IE9.
  48. Sesetengah penyelidikan biologi dan senjata kimia dan ujian turut dilakukan di Pusat Penilaian Dugway di Utah, di kompleks kilang peluru at a munition di Terre Haute, Indiana, dan di sekeping tanah di Pulau Horn, Mississippi.
  49. Latihan ini juga merupakan implikasi untuk kejadian dunia yang lainnya juga, termasuk bertindak sebagai satu tunjuk kuasa untuk menghalang Ketenteraan Korea Utara daripada memulakan ujian lancaran peluru berpandu Taepodong-2nya.
  50. Mengikut kata wakil rasmi Kementerian Luar Negeri Rusia Mikhail Kaminin, lancaran ujian ini merupakan satu "kelakuan provokasi" yang akan menggugat perbicaraan enam dan akan "merumitkan lagi situasi program nuklear Korea Utara".
  51. Microsoft terus menumpukan kepada kepentingan melepasi ujian Acid3, tetapi spekulasi bahawa IE9 akan menyokong SVG yang disyorkan oleh W3C tercetus apabila Microsoft mengumumkan bahawa mereka telah menyertai Kumpulan Bekerja SVG.
  52. Pendapat ini dicabar oleh China dan Korea Utara, yang menuduh Amerika Syarikat melakukan ujian lapangan besar-besaran bagi senjata biologi, termasuk penggunaan serangga penyebar penyakit terhadap mereka semasa Perang Korea (1950-1953).
  53. Jika keputusannya meragukan, wanita akan dipanggil semula bagi menjalani ujian colposcopy untuk mengetahui punca sebenar masalah yang dihadapi, khususnya mengesan kehadiran sel luar biasa yang dipanggil cervical intraepilhelial neoplasia.
  54. SADF juga mungkin pernah melancarkan ujian nuklear di Atlantik pada 1979, tetapi sejak itu negara ini telah menolak program nuklearnya dan menandatangani Perjanjian Pengawalan Senjata Nuklear pada 1991 selepas menghapuskan longgokan nuklearnya yang kecil.
  55. Jentera Pentadbiran bagi Koloni Negeri - Negeri Selat dan Negeri - Negeri Melayu Bersekutu telah dilaksanakan oleh Perkhidmatan Awam yang mana anggotanya telah dilatihkan dengan peperiksaan atauujian yang kompetitif yang dilaksanakan setiap tahun di London.
  56. Tidak seperti yang dilaporkan kebanyakan saluran media, ujian ini bukannya ujian kali pertama Korea Utara semenjak tahun 1998, atau yang pertama sejak satu persefahaman mengenai peluru berpandu telah dimeterai pada 13 September 1999 dan Deklarasi Pyongyang 2002 antara Korea Utara dan Jepun.
  57. Lebih 1,000,000 pengesahan "Kronometer Disahkan Rasminya", kebanyakannya untuk kronometer-lengan mekanikal dengan penimbang pegas ayunan, telah diedarkan setiap tahun, selepas lulusan ujianCOSC yang paling sukar dan pemiliknya dikenalpasti oleh individu rasmi yang direkod melalui nombor siri.
  58. Terdapat tempoh pembangunan oleh banyak negara, dan Unit 731 Jepun, kebanyakkannya ditempatkan di Pingfan dalam jajahan China dan diperintahkan oleh Shirō Ishii, melakukan penyelidikan bagi perang biologi, melakukan ujian manusia paksaan, dan membekalkan senjata biologi bagi serangan di China..
  59. Pada 10 Ogos 2006, Polis Metropolitan London mengumumkan bahawa mereka telah menahan orang-orang utama yang disyaki dan komplot itu telah digagalkan semasa "menghampiri fasa pelaksanaan", dengan satu ujian percubaan dijadualkan dalam tempoh dua hari dari hari penangkapan dibuat, menurut pegawai-pegawai perisikan A.S.
  60. Menteri Luar Thailand Kantathi Suphamongkhon menyatakan rasa bimbang pada hari Rabu berkenaan ujian peluru jarak jauh Korea Utara, dan memberikan amaran bahawa tindakan ini akan menyebabkan ketidakpercayaan serantau dan mengancam keamanan dunia, dan dia bercadang akan mengungkitkan perkara ini dengan rakan sejawatnya dari Amerika Syarikat awal minggu depan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...