Friday 18 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "disenaraikan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "disenaraikan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Peruntukan satu pasukan oleh negara anggota disenaraikan di bawah.
  2. Kerajaan ini lazimnya disenaraikan sebagai negeri ke-14 terbesar dunia.
  3. Bilangan atlet yang layak bagi setiap negara adalah disenaraikan di bawah.
  4. Acara sukan dipertandingkan di Sukan Asia 2006 adalah disenaraikan di bawah.
  5. Sepuluh NOCs terbaik disenaraikan mengikut jumlah pingat emas seperti berikut.
  6. Anggota semasa, dengan kawasan yang diwakili serta wakil tetap mereka, disenaraikan di bawah:
  7. Pemain yang telah bersara daripada pasukan kebangsaan tidak disenaraikan untuk panggilan terkini.
  8. Negara dan jajahan di Asia Barat berdasarkan kepada Sub-kawasan PBB, disenaraikan seperti berikut:
  9. Sehingga 2006, sejumlah 830 tapak telah disenaraikan sebagai Tapak Wariasan Dunia yang terdiri daripada:
  10. Malaysia Airlines telah disenaraikan dalam Bursa Malaysia di bawah nama Malaysian Airlines System berhad.
  11. Kaedah ini dapat menunjukkan kesahan untuk banyak daripada keluarga-keluarga cadangan yang disenaraikan di bawah.
  12. Berikut merupakan senarai Perkara-Perkara Perlembagaan Persekutuan yang disenaraikan mengikut empat cara pindaan:
  13. Puntianak juga merupakan salah satu jenis hantu yang disenaraikan oleh Abdullah Kadir dalam bukunya, Hikayat Abdullah.
  14. Kebanyakan taxa disenaraikan tidak padan dengan kelas traditional disebabkan beberapa kelas tersebut adalah paraphyletik.
  15. Tanggungjawab tertentu kerajaan-kerajaan persekutuan dan negeri disenaraikan dalam Jadual Kesembilan Perlembagaan Malaysia.
  16. Sesetengah kumpulan utama protis yang kini diiktirafkan dan diolahkan sebagai filum disenaraikan dalam kotak taksonomi di sebelah kanan.
  17. Beberapa kumpulan yang lebih kecil disenaraikan di bawah kategori-kategori tradisional yang mempunyai hubungan dengan kumpulan-kumpulan di atas.
  18. Yang berikut ialah gred-gred moden yang biasa untuk Jeneral di negara-negara yang bertutur dalam bahasa Inggeris, disenaraikan mengikut kekananan :
  19. Rom adalah destinasi pelancong ketiga paling dilawati dalam Kesatuan Eropah, dan pusat sejarah disenaraikan UNESCO sebagai salah satu Tapak Warisan Dunia.
  20. Tarikh hari tahun Baru Cina dari 1996 hingga 2019 adalah disenaraikan seperti berikut, besertakan lambang haiwan dalam zodiak Cina dan lambang dahan buminya.
  21. Adapun, Kesedaran alam sekitar telah membangkit di Hong Kong, meskipun Hong Kong telah disenaraikan ke dalam banda-bandar yang mempunyai pencemaran undara paling buruk di dunia.
  22. Peruntukan pasukan negara anggota disenaraikan di bawah; tanda bintang mewakili keadaan di mana sekurang-kurangnya satu pasukan telah disingkirkan dalam kelayakan peringkat kumpulan.
  23. Taman Negara Kinabalu telah disenaraikan sebagai Tapak Warisan Dunia oleh UNESCO pada tahun 2000 kerana kekayaannya dalam kepelbagaian tumbuhan, juga digabungkan dengan keadaan geologi, topografi serta iklim yang unik.
  24. Walaupun ramai yang tidak menyedari bahawa mereka sedang bersukan, namun aktiviti-aktiviti seperti disenaraikan di atas adalah antara kegiatan utama atau kegiatan rutin di masa lapang bagi sebahagian rakyat di Malaysia.
  25. Jika timbulnya percanggahan keputusan atau tiada kata sepakat di kalangan para penyelidik mengenai persaudaraan takson berkenaan dengan hidupan lain, maka ia boleh disenaraikan sebagai incertae sedis sehingga pertikaian ini selesai.
  26. Dalam penambahan kepada perkara di atas, Major General Yahya Rahim Safavi, Ketua Turus Pengawal Revolusi Islam, disenaraikan dalam kumpulan berasingan dan didakwa terlibat dalam kedua-dua program nuklear dan balistik peluru berpandu.
  27. Sesetengah stadium juga mempunyai kapasiti yang lebih rendah untuk Piala Dunia, sebagai peraturan-peraturan FIFA larangan tempat berdiri; walau bagaimanapun, ini merupakan penyesuaian kerana beberapa stadium disenaraikan dalam UEFA 5-star ranking.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...