Friday 18 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "Ia"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "Ia" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Kerana, bila benar demikian, tentu Ia bersifat terbatas.
  2. Keali'ikau 'o Ka'u – Ia adalah sepupu dari Pele dan anaklaki -laki dari Kua.
  3. Kuhaimoana – Ia adalah saudaralaki -laki dari Pele dan tinggal di pulau Ka'ula.
  4. Kauhuhu – Ia adalah raja yu yang kejam yang hidup di sebuah gua di Kipahulu di pulau Maui.
  5. Begitu pula dengan kemungkinan kedua, yang menyatakan bahawa Ia menciptakan diri-Nya sendiri.
  6. Bandaraya George Town juga boleh dikatakan 'bandar basikal' di Malaysia. Ia juga terletak 100 km tepat ke Alor Setar.
  7. Kemungkinan pertama bahawa Ia diciptakan oleh yang lain adalah kemungkinan yang bathil, tidak dapat diterima oleh akal.
  8. " Ia memerintahkan Jeneral Arsenio Martxnez de Campos, seorang veteran terkemuka dari perang melawan pemberontakan sebelumnya di Cuba, untuk menumpaskan pemberontakan.
  9. Rujukan ke Kedah purba mula-mula disebut dalam bahasa Tamil Paá¹­á¹­iṉappālai puisi yang ditulis pada akhir abad ke-2 Ia diterangkan barangan dari Kadaram "berkumpul bersama-sama di jalan-jalan luas" yang Chola modal.
  10. ia takut dengan tahi besi iaitu Menurut pandangan pengamal perubatan, rupa pelesit adalah seperti seorang tua yang amat hodoh berabut putih panjang.Cara ia berjalan mirip seekor penguin. Ia menumpang ke badan belalang hijau sebagai tunggangannya.
  11. Carrageenans, alginates dan agaroses, bersamaan dengan macroalgal polysaccharides lain yang kurang dikenali, juga mempunyai beberapa aktiviti-aktiviti mustahak biologikal atau penerapan dalam bioubat.Ia telah dituntutkan bahawa rumpai laut ada sifat-sifat penyembuhan untuk tuberkolosis, artritis, demam sejuk dan selsema, penyakitan cacing dan juga tumor.[meragukan – bincang] Sebilangan kajian penyelidikan telah diconduct untuk menyelidik dakwaan-dakwaan ini dan kesan rumpai laut pada kesihatan manusia.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...