Friday 18 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "ditunda"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "ditunda" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Kereta kebal dengan perkakasan apungan ditunda merentasi selat Teberau dan meju dengan pantas keselatan, sepanjang Jalan Woodlands.
  2. Program pembangunan, iaitu ditunda kerana serangan dari Perang Dunia Kedua pada 1939, bermula dalam kesungguhan pada 1946 dan pada 1949 penghasilan berada pada ayunan penuh.
  3. Ia juga sepatutnya memulakan siaran secara rasmi pada bulan Jun 2006 tetapi ditunda ke kemudian hari atas sebab kekurangan teknologi televisyen definasi tinggi pada waktu itu.
  4. Aktiviti eksploitasi komersial keatas sumber hidrokarbon masih dibina dikawasan itu namun tentangan politik menyebabkan usaha terbantut dan terpaksa ditunda oleh negara-negara berkaitan.
  5. Nota: Perlawanan leg kedua diantara Ajax Amsterdam dan Internazionale terpaksa ditunda kerana AC Milan menggunakan stadium San Siro yang dikongsi oleh kedua-dua Internazionale dan AC Milan.
  6. Akan tetapi, upacara pengisytiharan persekutuan Malaysia ditunda hingga 16 September 1963 kesan tentangan kerajaan Indonesia pimpinan Sukarno serta cubaan Parti Rakyat Bersatu Sarawak untuk menangguhkan pembentukan Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...