Saturday 5 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "takut"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "takut" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. malahan ia juga takut dengan cermin, Allahuallam.
  2. Kebanyakan orang bukan Islam mereka takut memeluk agama Islam meskipun mereka berminat kerana berkhatan.
  3. Jadi, bagaimana? Bagus bukan vitamin ini? Tapi, sekiranya anda masih takut untuk makan vitamin, tidak mengapa.
  4. Tanpa takut dan gentar, mereka telah berpakat membunuh Birch yang berjaya dilakukan pada tahun 1875 di Pasir Salak.
  5. Beliau dikatakan menjerit, "Celaka torpedo, kelajuan penuh ke depan" ketika kapal-kapal armadanya di depan takut memarakan.
  6. Dipercayai penanggalan takut hendak mendekati rumah tersebut kerana bimbangkan tali perutnya tersangkut kepada duri tersebut.
  7. Sewaktu ekonominya merosot, penggunaan drug rekreasi kian bertambah dan ramai orang mulai berasa takut akan kultus-kultus seperti "Children of God".
  8. Alasan yang paling biasa diberikan oleh mangsa-mangsa ialah bahawa hal itu adalah hal peribadi dan juga kerana mereka takut akan pembalasan oleh penyerang.
  9. Sebagai perlindungan tambahan, wanita mengandung akan meletakkan gunting atau kacip pinang di bawah bantal, kerana Penanggalan dikatakan takut benda-benda tajam ini.
  10. Semasa masih kanak-kanak, beliau mengalami suatu kejadian yang buruk dengan seekor burung kakaktua yang menyebabkan beliau takut akan burung nuri pada sepanjang hayatnya.
  11. Islam mengajar bahawa makhluk halus atau jin ini tidak dapat memudaratkan manusia kecuali dengan keizinan Allah, Islam mengajarkan agar hanya takut dan mengesakan Allah semata-mata.
  12. Malangnya, rancangan ini tidak dilancarkan kerana Panglima Tertinggi Timur Jauh British tidak berani memberikan arahan melancarkan operasi ini kerana takut akan menimbulkan insiden diplomatik.
  13. Selain itu, pihak British juga takut bahawa pemasukan dasar kewarganegaraan yang liberal akan mengakibatkan ketakutan pemimpin-pemimpin Melayu disebabkan bilangan orang Cina Singapura yang besar.
  14. Bagaimanapun budaya hantu sukar dikikis daripada masyarakat kerana kecenderungan ibubapa menakutkan anak-anak menyebabkan anak mereka benar-benar takut kepada hantu dan percayakan bahawa hantu itu wujud.
  15. Satu sebab kenapa ROC tidak pernah secara rasmi membubarkan tuntutan mereka terhadap wilayah-wilayah ini adalah kerana rasa takut kepada ancaman kerajaan PRC untuk menyerang Taiwan atas sebarang persediaan untuk merdeka.
  16. ia takut dengan tahi besi iaitu Menurut pandangan pengamal perubatan, rupa pelesit adalah seperti seorang tua yang amat hodoh berabut putih panjang.Cara ia berjalan mirip seekor penguin. Ia menumpang ke badan belalang hijau sebagai tunggangannya.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...