Saturday 5 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "stadium"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "stadium" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Mereka bermain di stadium White Hart Lane.
  2. Nama stadium dari Swansea City adalah Liberty Stadium.
  3. Kerja pembinaan stadium ini bermula pada 24 Disember 2003.
  4. Empat musim pertama City di stadium itu berakhir di pertengahan liga.
  5. Dua belas buah stadium dipilih untuk menganjurkan perlawanan Piala Dunia.
  6. Pada tahun 1904, kelab ini berpindah ke stadium semasa iaitu Boleyn Ground.
  7. Enam stadium di luar Beijing serta 59 pusat latihan juga diperbaiki atau dibina.
  8. Pasukan ini memainkan perlawanan tempatan mereka di pelbagai stadium di seluruh Itali.
  9. Lebih kurang satu pertiga daripada stadium terdapat di bawah paras dasar di sekitarnya.
  10. Rangka konkrit stadium ini menyerupai kekisi dan mempunyai muatan 80,000 orang penonton.
  11. Sejak 1923, Valencia berpindah ke stadium baru dengan 75,000 tempat duduk iaitu Nou Mestalla.
  12. Kerajaan China telah menjemput arkitek dari seluruh dunia untuk mereka bentuk stadium yang baru ini.
  13. Dibawah program penswastaan kerajaan Negeri, sebuah stadium sukan berharga RM 24 juta telah didirikan.
  14. Selepas Perang Dunia I meletus, kelab itu terpaksa berpindah ke stadium West Norwood F.C., Herne Hill.
  15. Sebanyak 31 stadium baru dalam Beijing telah dibina dalam persediaan menjadi tuan rumah Sukan Olimpik 2008.
  16. Anfield dikategorikan sebagai stadium 4 bintang oleh UEFA dan boleh mengelolakan perlawanan akhir Piala UEFA.
  17. Pengunjung stadium masih lagi berdiri apabila Duke of Gloucester masuk sambil diiringi Sir Donald MacGillivray.
  18. Beberapa stadium tertutup hari ini juga mempunyai kubah, terutamanya di negara yang mempunyai iklim empat musim.
  19. Akhirnya Everton berpindah ke Goodison Park dan John Houlding ditinggalkan dengan stadium yang tidak berpenghuni.
  20. Contoh ternama lain ialah "SkyDome" di Toronto, Ontario, Kanada, stadium kubah pertama dengan bumbung yang boleh dibuka.
  21. Stadium terkini, Stadium Constant Vanden Stock telah dibuka pada tahun 1983 dan menggantikan stadium lama, Stadium Emile Versx.
  22. Oleh sebab perkongsian stadium dengan Milan, perlawanan kedua Internazionale menentang Liverpool akan dilangsungkan pada 11 Mac.
  23. Hujan lebat yang turun sejak 3 pagi menyukarkan pergerakan dan sehingga 6.30 pagi, stadium masih belum dipenuhi oleh pengunjung.
  24. Sejak 2003, Benfica bermain di stadium halamannya iaitu Estxdio da Luz yang menggantikan stadium lama yang telah berusia 49 tahun.
  25. Sejak 2003, Porto bermain pada stadium halamannya di Estxdio do Dragxo untuk menggantikan stadium yang berusia 52 tahun, Estxdio das Antas.
  26. Peserta yang mengambil bahagian akan berlari di sekitar bandar raya yang menjadi tuan rumah Sukan Olimpik, dan akan berakhir di stadium tersebut.
  27. Dalam tahun 1882, peraturan oleh Persatuan Bola Sepak England mensyaratkan Everton menjalani perlawanan bola sepak mereka di stadium yang ditutup.
  28. Terdapat juga khabar mengatakan mengenai keinginan Inter untuk membina stadium sendiri dan ini mungkin boleh memberi kesan kepada keputusan tersebut
  29. Pada tahun 1913, selepas jatuh semula ke Divisi Kedua, mereka berpindah menyeberangi Sungai Thames ke stadium baru Arsenal di Highbury, North London.
  30. Pada 2013, stadium ini telah mempunyai banyak kemudahan yang baharu seperti papan skor baharu, lampu LED dan lain-lain untuk menghadapi Liga Juara-Juara.
  31. Beliau mengatakan bahawa stadium baru Milan akan berdasarkan Veltins-Arena dan mengikut standard stadium bola sepak di Amerika Syarikat, Jerman dan Sepanyol.
  32. Dalam tahun 1882, Everton, terpaksa mematuhi peraturan baru liga bola sepak yang menetapkan supaya permainan perlu dilaksanakan di dalam stadium yang tertutup.
  33. John's Ambulance dan Palang Merah British turut mengambil tempat di sisi stadium manakala kumpulan pancaragam dan pengawal kehormat berada di susur terowong masuk.
  34. Misalnya, di Sukan Olimpik London pada tahun 1908, peserta Itali Dorando Pietri tiba di stadium dalam keadaan terhuyung-hayang dan terpaksa dipapah ke garisan penamat.
  35. Semasa kejohanan, kebanyakan stadium dikenali dengan nama yang berbeza, kerana FIFA melarang penajaan stadium melainkan para penaja stadium adalah penaja-penaja rasmi FIFA.
  36. Berjuta-juta peminat biasanya pergi ke stadium bola sepak untuk mengikut pasukan pilihan mereka, manakala berbilion-bilion pula melihat perlawanan bola sepak di televisyen.
  37. Permainan besar-besaran yang diadakan di Pyongyang di pelbagai tempat-tempat termasuk Rungrado May Day Stadium, iaitu stadium terbesar di dunia dengan kapasiti 150,000 orang.
  38. Kejohanan ini menggunakan gol tempat lawan: jika keputusan agregat dua perlawanan terikat, maka pasukan yang menjaringkan lebih banyak gol pada stadium lawan mereka akan mara.
  39. Liga Perdana Inggeris masing-masing berlawan dengan setiap kelab lain dua kali, sekali di stadium sendiri dan sekali di stadium pihak lawan untuk jumlah 38 perlawanan setiap kelab.
  40. Dalam tahun 1891, John Orrell mengancam hendak menamatkan sewaan stadium Anfield, dan John Houlding mencadangkan supaya ditubuhkan sebuah Syarikat Berhad untuk membeli padang tersebut.
  41. Media luaran merupakan satu bentuk media massa yang terdiri dari papan iklan, tanda atau kenyataan yang diletakkan di luar dan di dalam bangunan perdagangan, stadium sukan, kedai dan bas.
  42. Nota: Perlawanan leg kedua diantara Ajax Amsterdam dan Internazionale terpaksa ditunda kerana AC Milan menggunakan stadium San Siro yang dikongsi oleh kedua-dua Internazionale dan AC Milan.
  43. Kriteria, yang merupakan versi yang diubah suai daripada pekali UEFA, langkah-langkah perkara seperti pemasaran dan stadium untuk menentukan bilangan tertentu tempat persatuan yang menerima.
  44. Satu kebakaran di Hyde Road memusnahkan tempat penonton utama pada tahun 1920, dan pada tahun 1923 kelab ini berpindah ke stadium yang baru dibina mereka,Maine Road yang terletak di Moss Side.
  45. Kerusi hanya dipasangkan hanya selepas berlakunya Tragedi Hillsborough tahun 1989 dan penguatkuasaan peraturan baru yang mensyaratkan stadium ditukar menjadi stadium bertempat duduk seluruhnya.
  46. Note: Masalah perkongsian stadium San Siro yang timbul pada pusingan kedua tidak berlaku kerana Internazionale bermain leg pertama di tempat sendiri dan AC Milan bermain leg kedua di tempat sendiri.
  47. Kelab ini ditubuhkan pada tahun 1905 di tapak bangunan pertunjukan Crystal Palace oleh pemilik stadium perlawanan akhir Piala FA, yang mahukan pasukan mereka sendiri bermain di venua bersejarah itu.
  48. Ia juga merupakan salah satu kelab terbesar di dunia dari segi bilangan syarikat dengan lebih daripada 50,000 pemegang tiket pada setiap musim dan ditempatkan 75,000 tempat duduk di stadium yang baru.
  49. Manchester City telah menggunakan beberapa stadium dalam sejarah mereka: selepas bermain di lima stadium diantara tahun 1880 sehingga 1887, kelab ini bermain di Hyde Road Football Stadium selama 36 tahun.
  50. Kemudian pada tahun yang sama lembaga pengarah mengumumkan permohonan perancangan adalah untuk akan dikemukakan kepada pihak berkuasa majlis membuat Stadium Liberty yang terbesar sportsclub stadium milik di negara ini.
  51. Larian Obor Olimpik adalah pemindahan nyalaan api Olimpik daripada Ancient Olympia, Greece — di mana Sukan Olimpik pertama telah diadakan beribu-ribu tahun dahulu — ke stadium bandar raya tuan rumah Sukan Olimpik kini.
  52. Ia masih dilihat sekiranya perancangan ini akan diteruskan atau ia hanya satu plot untuk memaksa pemilik (Comune di Milano) untuk menjual stadium kepada Milan dengan harga nominal supaya kerja-kerja penambahbaikan dapat dilaksanakan.
  53. Antara kumpulan pengunjung yang tiba di stadium adalah Kadet, Pengakap Laut, Pandu Puteri (berpakaian biru muda), Pengakap (dengan kain skaf, berwarna merah dan emas, merah dan hitam, merah dan biru, merah dan putih), Pasukan Briged St.
  54. Banyak stadium runtuh, para penyokong pula berhadapan dengan peralatan yang teruk, hooliganisme sangat berleluasa dan kelab-kelab Inggeris telah dilarang daripada menyertai pertandingan Eropah berikutan kejadian di Heysel dalam tahun 1985.
  55. Sesetengah stadium juga mempunyai kapasiti yang lebih rendah untuk Piala Dunia, sebagai peraturan-peraturan FIFA larangan tempat berdiri; walau bagaimanapun, ini merupakan penyesuaian kerana beberapa stadium disenaraikan dalam UEFA 5-star ranking.
  56. Pada 31 Ogos 1957 bertempat di stadium yang baru dirasmikan iaitu Stadium Merdeka, Kuala Lumpur telah menyaksikan peristiwa bersejarah bagi Tanah Melayu iaitu secara rasminya penyerahan pemerintahan Persekutuan Tanah Melayu daripada pemerintahan British kepada warganegara Tanah Melayu.
  57. Sebagai Swansea dan Ospreys tidak mempunyai modal untuk melabur dalam sebuah stadium baru, Majlis Bandaraya Swansea dan konsortium pemaju yang diterajui mengemukakan cadangan untuk tempat 'mangkuk' yang mampan untuk 20,520 tempat duduk di kawasan sebelah barat sungai di tapak Stadium Morfa, yang dimiliki oleh Majlis.
  58. 2,000 orang tentera Persekutuan menumpang di sekolah-sekolah berhampiran stadium sebelum itu berarak dalam hujan dan tujuh batalion yang membuat perarakan ketika itu iaitu Rejimen Persekutuan, Skuadron Isyarat, Skuadron Jurutera, Tentera Laut Diraja Tanah Melayu, Tentera Laut Simpanan Diraja Tanah Melayu dan Askar Sivil Persekutuan.
  59. QPR ditubuhkan pada tahun 1882.Pasukan yang terhasil dipanggil Queens Park Rangers, kerana kebanyakan pemain datang dari kawasan Utara-Barat London.QPR menjadi sebuah pasukan profesional pada tahun 1889 dan bermain perlawanan tuan rumah mereka di hampir 20 stadium berbeza (rekod liga), sebelum kekal menetap di Loftus Road pada tahun 1917.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...