Friday 18 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "kapasiti"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "kapasiti" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Penglibatan AS dalam peperangan mendorong pelaburan modal sambil memperbesar kapasiti industri.
  2. FK Austria Wien bermain di tempat halamannya iaitu di Stadium Franz Horr dengan mempunyai kapasiti 13,000 sejak 2008.
  3. Valencia telah diasaskan pada tahun 1919 dan telah bermain sebagai tuan rumah di 55,000 jumlah kapasiti iaitu Mestalla.
  4. Dengan kapasiti tangki minyak normal sebanyak 5,270 kg, Su-30MK berupaya untuk melaksanakan misi serangan selama 4.5-jam dalam lingkungan jarak 3,000 km.
  5. Stadium tersebut, yang dikongsi bersama dengan seterunya Inter Milan, merupakan yang terbesar dalam bolasepak Itali, dengan jumlah kapasiti sebanyak 82,955.
  6. Ia kini mempunyai kapasiti sebanyak 28,063 tempat duduk dan 6,900 tempat berdiri tetapi kelab itu telah merancang untuk menambahkan lagi kapasiti sebanyak 30,000.
  7. Permainan besar-besaran yang diadakan di Pyongyang di pelbagai tempat-tempat termasuk Rungrado May Day Stadium, iaitu stadium terbesar di dunia dengan kapasiti150,000 orang.
  8. Pelan ini akan tertakluk kepada musim yang berjaya kedua dalam Liga Perdana Inggeris dan boleh kos sehingga x 15.000.000, peningkatan itu akan menyebabkan kapasitikira-kira 32,000 tempat duduk.
  9. Misalnya, strain mungkin mendapatkan kapasiti patogen, kemampuan untuk menggunakan sumber karbon yang unik, kemampuan untuk mengambil bagi niche ekologi tertentu atau kemampuan untuk melawan agen antimikrob.
  10. Sesetengah stadium juga mempunyai kapasiti yang lebih rendah untuk Piala Dunia, sebagai peraturan-peraturan FIFA larangan tempat berdiri; walau bagaimanapun, ini merupakan penyesuaian kerana beberapa stadium disenaraikan dalam UEFA 5-star ranking.
  11. Pelayan yang menggabungkan lebih cepat, lebih tinggi kapasiti cakera keras, lebih besar peminat komputer atau penyejukan air untuk membantu mengeluarkan haba, dan bekalan kuasa tidak terganggu yang memastikan pelayan terus berfungsi sekiranya berlaku kegagalan kuasa.
  12. Dengan kenaikan jumlah trafik penumpang yang menggunakan Terminal Penerbangan Tambang Murah, Malaysia Airports Holding Berhad (MAHB), syarikat yang menguruskan KLIA telah meluluskan pembesaran LCCT bermula pada awal 2007 untuk menampung trafik penumpang yang meningkat setelah LCCT yang sedia ada hampir mencapai kapasiti penuhnya.
  13. Dalam kapasiti yang berlainan ini, beliau telah berusaha untuk membina konsensus antarabangsa untuk memastikan kesepaduan seluruh sistem Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, pelengkap dasar ekonomi dan sosial bagi pembangunan yang seimbang dan mampan, insentif pelaburan yang sesuai, penjanaan pekerjaan dan, lebih baru-baru ini, pemulihan ekonomi yang mapan dan kukuh.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...