Monday 7 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "berpakaian"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "berpakaian" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Wayang jenis ini menggunakan patung yang berpakaian moden seperti kebaya pendek.
  2. Hantu Jepun merujuk kepada sebarang bayangan atau makhluk yang berpakaian seperti tentera Jepun.
  3. Selepas semua persediaan ini siap, orang ramai mulalah mandi, berpakaian kemas dan bersedia untuk acara malam menyambut gawai pada 31hb Mei.
  4. Kemudian, tetamu-temamu kehormat mula tiba Lord Chancellor dari England berpakaian yang sama seperti ketika dia menjadi hakim Mahkamah Tinggi Persekutuan.
  5. Pelacur-pelacur berpangkat tinggi sering kali berpakaian menurut fesyen terulung pada waktu itu, dengan kimono sutera yang berwarna-warni dan terang serta hiasan kepala yang mahal dan halus buatannya.
  6. Pada tahun 1933, Herbert Chapman, yang menghendaki pemain-pemainnya untuk berpakaian lebih segak, telah mengubahsuaikan kit tersebut, menambah lengan putih dan merubah merah gelap itu kepada merah yang lebih terang seperti merah peti pos.
  7. Dalam bantahan ini, ahli-ahli Yayasan Perisian Bebas berpakaian sut kuning memberikan risalah menjelaskan bahawa produk-produk Microsoft adalah — dalam perkataan cogan kata kunci untuk kempen itu — kerosakkan mengikut reka bentuk kerana teknologi-teknologi DRM dimasukkan di dalamnya.
  8. Pemangku Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan merupakan Raja Melayu yang pertama berangkat tiba diikuti Tengku Mahkota Johor yang menggantikan Sultan Johor, Sultan Perak (berpakaian berwarna krim), Sultan Terengganu (berpakaian emas bersama merah gelap dan hijau), Sultan Kelantan (berpakaian emas pucat), Sultan Kedah (berpakaian biru dan perak) Raja Perlis (berpakaian emas), Sultan Pahang (berwarna merah senduduk dan dan perak) serta yang akhir sekali, baginda Yang di-Pertuan Agong yang berpakaian perang serta memakai keris yang baru.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...