Friday 18 November 2016

Contoh Ayat Perkataan "kebakaran"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "kebakaran" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Mereka tahu menggunakan api apabila menyaksikan kebakaran hutan.
  2. Bangunan yang diancam terletak di kawasan timur laut Manhattan dan kebakaran beberapa tingkat bangunan.
  3. Feynman meramalkan dengan tepat bahawa kebakaran tahun 1978 akan mengakibatkan hakisan tanah yang turut mengakibatkan kebanjiran.
  4. Terdapat juga panel penyedut wasap di sisi jambatan bagi menyedut asap kebakaran jika kebakaran berlaku didalam kompleks jejantas.
  5. Kawasan itu musnah dalam kebakaran besar pada tahun 1913, dan kemudiannya hampir disapu bersih oleh satu gempa bumi pada tahun 1923.
  6. Selepas kebakaran memusnahkan Main Stand pada tahun 1920, kelab ini berpindah ke Maine Road yang berkapasiti 84-000 tiga tahun kemudian.
  7. Pada tahun 1881, berlakunya malapetaka kebakaran besar disusuli banjir besar, memusnahkan struktur kayu atap bangunan-bangunan Kuala Lumpur.
  8. Menurut seorang rakan sekerja Feynman, hanya beliau yang membeli insuran untuk banjir selepas sebuah kebakaran hutan di daerah rumahnya pada tahun 1978.
  9. Penemuan beliau ini masih belum diketahui umum lagi; kebanyakan hasil kajiannya telah hilang di dalam kebakaran makmal beliau di 5th Avenue pada bulan Mac 1895.
  10. Banyak sekali kemelut yang dialami Kuala Lumpur yang masih muda itu, terutamanya Perang Saudara Selangor, di samping diserang wabak penyakit, kejadian kebakarandan banjir.
  11. Dari bulan Ogos hingga Oktober, Singapura kerap mengalami jerebu kesan kebakaran hutan di negara jiran Indonesia, adakalanya cukup teruk untuk mengancam amaran kesihatan awam.
  12. Satu kebakaran di Hyde Road memusnahkan tempat penonton utama pada tahun 1920, dan pada tahun 1923 kelab ini berpindah ke stadium yang baru dibina mereka,Maine Road yang terletak di Moss Side.
  13. Selepas Oslo musnah dalam satu kebakaran pada tahun 1624, kota ini dipindahkan ke Istana Akershus ketika pemerintahan Raja Christian IV dan menamakan kota itu sebagai Christiania untuk memperingati dirinya.
  14. Pada 27 Julai, dia telah didesak untuk meminta maaf kepada anggota bomba negeri yang telah berjaya mengawal kebakaran hutan pada musim panas, kerana mempersoalkan kebolehan dan skill mereka; Burns juga dibidas dengan hebat.
  15. Jejantas ini juga berperanan sebagai peranti keselamatan, yang mana sekiranya terjadinya kebakaran atau kecemasan seumpamanya di satu menara, para penghuninya boleh mengosongkannya dengan menaiki jejantas ke menara yang satu lagi.
  16. Letupan dan kebakaran paip minyak milik Kenya Pipeline Company itu berpunca dari sebuah tangki minyak yang terbakar di kawasan perindustrian Lunga Lunga, Nairobi dan kebocoran itu merebak ke daerah Sinai pada jam 9.00 waktu tempatan.
  17. Ketika mengosongkan bangunan, hanya lif segera boleh digunakan, kerana hanya dilengkapi pintu keluar di tingkat G/1 dan tingkat 41/42; oleh itu sekiranya terjadinya kebakaran di separuh bawah bangunan, syaf yang terlindung ini tidak akan terjejas.
  18. Sebagai balasan pegawai Kementerian Perhutanan menyatakan bahawa anggota bomba dan pesawat tentera telah dikerahkan untuk memadamkan kebakaran di tanah kerajaan, namun mereka mengaku bahawa kebanyakan pembakaran berlaku di tanah milik persendirian.
  19. Hutan hujan juga sangat hancur oleh sebab kebakaran hutan tahun 1997 hingga 1998, yang bermula dari upaya penduduk tempatan untuk membersihkan hutan untuk perkebunan, dan selanjutnya juga diabadikan oleh musim kemarau El Nixo yang sangat kering selama tempoh itu.
  20. Pada tahun 1911 insiden kebakaran Kilang Triangle Shirtwaist, bencana perindustrian paling teruk pernah dialami kota ini, meragut nyawa 146 pekerja dan mencetuskan perkembangan penting dalam piawaian keselamatan, kod bangunan, dan peningkatan dalam jabatan bomba kota.

1 comment:

  1. Ayat yang terbaik.😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    ReplyDelete

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...