Thursday 5 May 2016

Contoh Ayat Perkataan "berdepan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "berdepan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Kennedy juga berdepan dengan pertempuran nuklear yang hebat dengan kuasa Soviet di Cuba.
  2. Suruhanjaya bagaimanapun berdepan dengan pelbagai masalah dalam melaksanakan tugas mereka.
  3. Mereka sentiasa berdepan dengan undi tidak yakin, dan akibatnya kepimpinan kerajaan sering berubah.
  4. Konfrontasi hanya menyebabkan tentera British dan Australia terlibat langsung berdepan dengan Tentera Nasional Indonesia.
  5. Filipina akan berdepan taufan kedua kerana satu pembentukan angin dikesan lebih 2,000 kilometer ke timur Manila, Filipina.
  6. Setelah pesat berkembang dalam sektor industri, Itali mengambil masa yang agak lama untuk berdepan dengan masalah alam sekitarnya.
  7. Lokasi restoran ini terletak di Jalan Jelawat Taman Banang berdepan dengan Bank Muamalat dan berdekatan dengan stesen minyak Caltex.
  8. FIFA mempengerusikan pertandingan pertamanya pada tahun 1906, walau bagaimanapun ia berdepan dengan sedikit persetujuan atau kejayaan.
  9. Kini, Mia berdepan dengan semula musuh yang mengejar-ngejar kuasanya, dan satu-satunya cara untuk merampas kuasanya adalah membunuhnya.
  10. Sepanjang tempoh jawatannya, negaranya berdepan dengan Krisis Kewangan Asia 1997, wabak SARS 2003, dan ancaman keganasan Jemaah Islamiyah.
  11. Kuala Lumpur meredah zaman peperangan, kejatuhan nilai getah dan timah dan zaman darurat ketika Tanah Melayu berdepan dengan pemberontakan komunis.
  12. Sepanjang pemerintahan Jeneral Park, Korea Selatan menyaksikan ekonomi berkembang pesat atas dorongan eksport meskipun berdepan dengan penindasan politik yang teruk.
  13. Walaupun berdepan dengan satu lagi Krisis Pengerahan di Quebec, Kanada menamatkan perangnya dengan salah sebuah bala tentera terbesar di dunia dan ekonomi kedua terkaya.
  14. Bagaimanapun, Rusia kehilangan taraf kuasa terbesarnya kerana berdepan dengan cabaran getir dalam usahanya untuk membentuk sistem politik dan ekonomi pasca-Soviet yang baru.
  15. Pada abad ke-16, William Shakespeare dan tokoh-tokoh yang sezaman dan seumpama dengan beliau tinggal di London ketika perkembangan seni pementasan berdepan dengan tentangan pihak berkuasa.
  16. Lembaga Everton akhirnya hilang sabar dengan Smith dan dia dipecat pada bulan Mac 2002 selepas tersingkir daripada Piala FA kepada Middlesbrough serta Everton berdepan bahaya penyingkiran.
  17. Milne meninggalkan kelab itu pada tahun 1986 dan digantikan pada tahun 1987 oleh David Pleat yang dipecat pada bulan Januari 1991 dengan Leicester berdepan bahaya penyingkiran ke Divisyen Ketiga.
  18. Apabila menerima laporan bahawa pasukan serangan Jepun sedang bergerak ke arah Semenanjung Tanah Melayu, Laksamana Tom Phillips membawa Force Z ke arah utara untuk berdepan dengan pasukan laut Jepun tersebut.
  19. Namun demikian, RRC kini berdepan dengan sebilangan masalah lain termasuk kependudukan yang semakin berusia kesan dasar anak tunggal, jurang pendapatan yang makin besar antara penduduk bandar dan luar bandar, dan pencemaran alam sekitar.
  20. Namun di sebalik pencapaian ini, rantau Itali tetap berdepan dengan penaklukan bangsa luar seperti naungan wangsa Habsburg (1559–1796) dan Napoleon (1796–1814); diburukkan lagi oleh wabak-wabak Maut Hitam yang meragut sekitar sejuta nyawa penduduk Itali pada abad ke-14 hingga ke-17.
  21. Di Lautan Hindi, tentera laut Uthmaniyyah kerap bertembung dengan armada Portugis demi mempertahankan monopoli turun-temurun ke atas laluan-laluan perdagangan maritim antara Asia Timur dan Eropah Barat; laluan-laluan ini berdepan dengan persaingan baru dengan penemuan Tanjung Harapan oleh Portugis pada tahun 1488.
  22. Kemboja merupakan sebuah "negeri pasaran bebas sedikit komunis dengan kerajaan campuran agak autoritarian yang memerintah negara demokrasi superfisial." Negara ini berdepan dengan banyak cabaran dan isu sosiopolitik, termasuklah kemiskinan berleluasa, amalan rasuah berleluasa, kurangnya kebebasan berpolitik, pembangunan insan rendah, dan kadar kelaparan yang tinggi.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...