Saturday 21 May 2016

Contoh Ayat Perkataan "penampilan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "penampilan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Robert Pirxs dikeluarkan, yang menjadikan penampilan terakhirnya untuk Gunners.
  2. Dia membuat penampilan sulungnya untuk Coventry ketika kekalahan 2–1 kepada Derby County.
  3. Pada 1 Mei, dia membuat penampilan keduanya, sekali lagi sebagai pemain gantian ketika menentang Fulham.
  4. Dia membuat penampilan sulung untuk Liverpool pada 13 September ketika kekalahan 1–0 kepada Aston Villa.
  5. Lallana membuat penampilan pertama untuk England pada 15 November ketika menentang Chile di Stadium Wembley.
  6. Ini merosakkan prospek dia mempunyai kerjaya yang lama di Inter, tetapi dia membuat beberapa penampilan selepas itu.
  7. Kaum Tutsi secara umumnya lebih tinggi badannya daripada Kaum Hutu dan Kaum Twa dan berbeza dari segi penampilan fizikal.
  8. Pada tahun 2010, dia membuat penampilan pertamanya untuk England dimana sebelum itu dia merupakan kapten pasukan bawah-21.
  9. Dia membuat penampilan penuh sulung ketika kemenangan 2–0 ke atas Austria pada 25 Mac 2011 dalam perlawanan kelayakan Euro 2012.
  10. Pada usia 15 tahun, Mario dinaikkan ke dalam kesebelasan utama dan membuat penampilan pertama dalam perlawanan kelab menentang Padova.
  11. Mignolet pertama kali mewakili pasukan Belgium bawah-21 pada tahun 2008, dan kemudiannya membuat sepuluh penampilan untuk pasukan itu.
  12. Pada 14 Disember 2014, dia membuat penampilan ke-100nya untuk Liverpool, dalam perlawanan menentang Manchester United di Old Trafford.
  13. Dia membuat penampilan Liga Perdana Inggeris pertamanya pada musim 2012–13, membuat bantuan gol ketika kekalahan 3–2 kepada Manchester City.
  14. Nicholas dari Myra dan unsur-unsur Mitologi Nordic dengan mitologi Kristian, sementara penampilan modennya dipercayai hanya timbul pada abad ke-19.
  15. Dalam perlawanan terakhir musim di tempat sendiri, dia membuat satu lagi penampilan sebagai pemain gantian dimana mereka menang 4–1 ke atas Chelsea.
  16. Dia membuat penampilan penuh antarabangsa yang pertama pada tahun 2011, dan sejak itu dia telah membuat empat belas penampilan untuk pasukan kebangsaan.
  17. Pada 16 September, Sterling membuat penampilan pertamanya dalam Liga Juara-Juara UEFA ketika menang 2–1 ke atas juara Bulgaria, Ludogorets Razgrad di Anfield.
  18. Pada 13 Julai 2013, dia membuat penampilan sulung tidak rasmi untuk Liverpool ketika kemenangan 4–0 perlawanan persahabatan pra-musim menentang Preston North End.
  19. Mignolet memulakan kariernya bersama kelab Divisyen Dua Belgium, Sint-Truiden pada tahun 2004, dan menghabiskan enam tahun di kelab itu, membuat 100 penampilan liga.
  20. Lallana menyertai pasukan utama pada bulan Julai 2006 dan membuat penampilan pertamanya pada 23 Ogos 2006 ketika kemenangan 5–2 ke atas Yeovil Town dalam Piala Liga.
  21. Persamaan ketara dalam laluan metabolik mungkin disebabkan penampilan awal semua organisma dalam evolusi yang kemudiannya dikekalkan mengikut keberkesanan sesuatu fungi.
  22. Mignolet membuat penampilan pertama untuk Sunderland ketika seri 2–2 menentang Birmingham City pada 15 Ogos 2010, dan dinamakan pemain terbaik perlawanan atas persembahannya.
  23. Pada awal bulan Oktober, dia dipanggil buat pertama kali ke skuad England bawah-21 dan membuat penampilan pertamanya sebagai pemain gantian ketika menentang Serbia pada 16 Oktober.
  24. Dalam tempoh ini, penampilan terbaru Leicester dalam pertandingan Eropah berakhir dengan kekalahan 3–1 kepada Red Star Belgrade pada 28 September 2000 dalam Piala UEFA 2000–01.
  25. Pada 17 Julai 2007, beliau dipinjam ke Inter ZapreÅ¡ić selama dua musim dan beliau membuat 50 penampilan liga dan menjaringkan satu gol menentang NK Osijek, Inter tewas 2–1 pada 10 Mei 2008.
  26. Pada tahun 1988, beliau membuat penampilan sulungya dalam perlumbaan kereta roda terbuka dengan menyertai kejuaraan German Formula Ford dan Formula Kxnig, dengan memenangi kejuaraan Formula Kxnig
  27. Schumacher membuat penampilan sulungnya dalam Formula Satu dengan pasukan Jordan-Ford di Grand Prix Belgium 1991, dengan memandu kereta nombor 32 sebagai pengganti untuk Bertrand Gachot, yang dipenjarakan.
  28. Pada bulan Ogos 2012, dia membuat penampilan Eropah pertamanya untuk kelab, masuk sebagai pemain gantian dalam perlawanan kelayakan Liga Europa UEFA menentang Gomel, menggantikan Joe Cole dimana mereka menang 1–0.
  29. Tony Ingham telah ditandatangani dari Leeds United dan membuat penampilan yang paling banyak bersama QPR.Sebelum permulaan musim 1959-1960 menyaksikan ketibaan dikatakan pengurus kelab yang sentiasa besar, Alec Stock.
  30. Pada 9 Mei 1908, Jawatankuasa Perancis Interfederal (CFI), sebuah organisasi saingan kepada USFSA, memutuskan bahawa FIFA kini akan bertanggungjawab bagi penampilan kelab itu di Sukan Olimpik yang akan datang dan bukan USFSA.
  31. Kebanyakan buku-buku di China mencampuri fon, dengan vokal bertanda nada dikemukakan dalam fon yang berbeza dengan huruf-huruf lain, suatu amalan yang sering menimbulkan penampilan yang kurang menyenangkan mata bag teks pinyin.
  32. Pada permulaan musim 1992, pasukan Sauber, yang merancang untuk membuat penampilan sulung mereka dalam Formula Satu dengan sokongan Mercedes pada tahun berikutnya, mahukan Schumacher menjadi pemandu mereka jika Mercedes berjaya memasuki Formula Satu.
  33. Selepas membuat penampilan sulungnya, dan meskipun Jordan menandatangani perjanjian dengan pengurusan Schumacher di Mercedes untuk berlumba dalam baki perlumbaan pada musim ini, Schumacher telah ditandatangani oleh Benetton-Ford untuk perlumbaan berikutnya.
  34. Ciri-ciri baru yang lain termasuk versi baru Internet Explorer Administration Kit, bar media, penyepaduan Windows Messenger, pengumpulan kerosakan, penukaran saiz imej automatik, P3P, danpenampilan baru yang seiringan dengan gaya visual Luna dalam Windows XP.
  35. Pada 24 Mac 2012, Sterling membuat penampilan senior pertamanya untuk Liverpool sebagai pemain gantian ketika perlawanan liga menentang Wigan Athletic, berumur 17 tahun dan 107 hari, menjadikannya pemain ketiga termuda untuk bermain dengan pasukan itu dalam proses.
  36. Pada tahun 2009 dia membuat 29 penampilan dan menjaringkan satu gol penalti, ketika dia membantu Sint-Truiden memenangi Divisyen Dua Belgium, dan dinamakan Penjaga Gol Belgium Tahunan pada tahun berikutnya selepas dia membantu Sint-Truiden mengelakkan penyingkiran.
  37. Pada 17 Ogos 2013, Mignolet membuat penampilan sulung rasmi ketika kemenangan 1–0 ke atas Stoke City di Anfield; pada minit ke 89 perlawanan, dia menyelamatkan penalti Jonathan Walters, dan percubaan susulan Kenwyne Jones, untuk memberikan kemenangan kepada Liverpool.
  38. Schumacher, yang masih merupakan seorang pemandu Mercedes, telah ditandatangani oleh Eddie Jordan selepas Mercedes membayar Jordan sebanyak $150,000 untuk membuat penampilan sulungnya Seminggu sebelum perlumbaan tersebut, Schumacher membuat Gary Anderson kagum, iaitu pereka kereta Jordan, dan pengurus pasukan, Trevor Foster, semasa memandu uji di Silverstone.
  39. Sesebuah laman HTML ditulis dalam bentuk unsur HTML yang terdiri daripada "tag" yang diapit oleh kurungan sudur dalam kandungan laman web, tetapi juga boleh diisi atau memuat skrip-skrip dalam bahasa-bahasa pengaturcaraan seperti JavaScript yang mempengaruhi kelakuan pemproses HTML seperti pelayar web; dan Cascading Style Sheets (CSS) bagi menentukan penampilan dan susun atur teks dan bahan-bahan lain.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...