Thursday 5 May 2016

Contoh Ayat Perkataan "Kebanyakan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "Kebanyakan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. 101) Kebanyakan mayat tersebut dijadikan pengisi lubang bom dijalan.
  2. Cham Kemboja: Kebanyakan Islam Sunah; minoriti Islam Syiah, Hindu, dan ateisme/agnostik.Cham Vietnam: Kebanyakan Hinduisme; minoriti Muslim, Buddhisme, dan campuran.
  3. Sesetengah sekolah turut dibanjiri, namun musim persekolahan 2007 akan berjalan seperti biasa dan kerajaan Malaysia akan menderkana uniform sekolah kepada mereka yang terlibat Kebanyakan mangsa telah tidak mendapat air besih dan elektrik.
  4. The classical men's 50 km and women's 30 km distances, which were held at the Olimpik Musim Sejuk sebelumnya pada 2002, tidak diadakan dalam temasya ini, dimana acara tersebut bergilir-gilir dengan acara freestyle yang sama jarak; Kebanyakan acara cross country skiing dalam temasya melibatkan jarak yang berbeza dari edisi Salt Lake City.
  5. Pada Zaman Pertengahan soalan yang lebih baru dan rumit dari jenis ini telah dipertimbangkan: Apakah bilangan maksimum dari sfera serentaknya menyentuh sfera yang diberikan dari radius yang sama ? Apakah yang terpadat bungkusan dari sfera dari saiz sama dalam ruang (tekaan Kepler)? Kebanyakan soalan ini melibatkan bentuk geometrikal yang 'tegar', seperti garis atau sfera.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...