Thursday 5 May 2016

Contoh Ayat Perkataan "elemen-elemen"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "elemen-elemen" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Jurutera Jerman telah meninggalkan sejumlah 80,000 keping peralatan dan elemen-elemen struktur, dengan dokumentasi teknikal sedikit.
  2. Walaupun begitu elemen-elemen dasar ini masih lagi wujud dan akan diganti secara beransur-ansur apabila bumiputera sudah mempunyai keyakinan diri.
  3. Penghancuran PKI dan elemen-elemen politik kiri, termasuk Soekarno telah menyebabkan perubahan mendadak dalam kestabilan politik Indonesia pada tahun 1965.
  4. Sebelum itu, koordinat dianggap sebagai tupel untuk nombor nyata, tetapi ini berubah apabila nombor kompleks pertama, dan kemudiannya elemen-elemen bidang arbitrari telah diterima umum.
  5. Panglima Tertinggi, Panglima Besar, Ketua Panglima atau Commander-in-Chief ialah orang atau individu yang mentadbir operasi pemerintahan dan penguasaan tertinggi angkatan tentera sesebuah negara atau elemen-elemen penting ketumbukan tersebut.
  6. Kemajuan robotik semakin menyerapkan elemen-elemen sains komputer seperti kepintaran buatan untuk menjadikan sesebuah robot lebih bijak.Bidang ini mendapat penawaran meluas di dalam universiti dalam dan luar negara memandangkan ia merupakan bidang yang menarik perhatian serta tempat yang meluas dalam industri.
  7. Meskipun, konvensyen yang tidak dikodkan, amalan dan duluan bersambung untuk memainkan peranan penting dalam kebanyakan negara, oleh kerana banyak perlembagaan tidak menetapkan elemen-elemen penting tatacara: contohnya, sesetengah perlembagaan lebih lama menggunakan sistem Westminster tidak menjelaskan kewujudan kabinet dan/atau perdane menteri, kerana pegawai-pegawai ini telah diambil kesempatan oleh pengarang-pengarang perlembagaan ini.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...