Saturday 21 May 2016

Contoh Ayat Perkataan "standard"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "standard" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Suruhanjaya mengambil peranan yang sama seperti juga jurulatih standard yang lain.
  2. Helang berkepala dua Romanov adalah standard Maharaja, digunakan sebagai bendera Empayar sebelum 1858.
  3. Menara Jam ini dijaga dan dibaiki dari semasa ke semasa kerana menjadi waktu standard di seluruh Malaysia.
  4. Dalam konteks ini, herba sepatutnya diproses dan digunakan berdasarkan standard penggunaan yang tinggi dan tepat.
  5. Perang Korea juga konfrontasi bersenjata pertama Perang Dingin dan menetapkan standard untuk banyak konflik kemudian.
  6. Oleh itu sekiranya batang logam itu hilang atau musnah, panjang meter standard masih dapat diulangi dalam mana-mana makmal.
  7. Pekali Gini dikira dari sampel adalah statistik dan standard error, atau selang keyakinan bagi penduduk pekali Gini, harus dilaporkan.
  8. Sebagai contoh, jika y'mengikuti edaran lognormal dengan standard deviasi log sebanyak, then where adalah edaran fungsi kumulatif dari edaran biasa piawai.
  9. Beliau mengatakan bahawa stadium baru Milan akan berdasarkan Veltins-Arena dan mengikut standard stadium bola sepak di Amerika Syarikat, Jerman dan Sepanyol.
  10. Warna tersebut secara tradisinya berkait dengan dinasti diraja yang menyatukan Itali pada tahun 1861 dan kekal dalam standard rasminya melalui Presiden Itali.
  11. Akan tetapi, sebab utama penurunan standard tamadun China bukanlah disebabkan pengaruh Barat seperti didakwa para sejarahwan Barat yang sengaja memutar-belitkan fakta.
  12. Pada tahun 1912, selepas penurunan standard yang lama berlaku, empayar China akhirnya roboh dan Republik China, satu negara mengikuti definasi moden sesuatu negara, muncul.
  13. Haiwan bayi yang baru sahaja menetas adalah anak tetasan (hatchlings), meskipun nama-nama standard untuk bayi spesies tertentu terus terpakai, seperti anak ayam untuk bayi ayam.
  14. The first standard strips began to emerge in the 1870s, with many clubs opting for colours associated with the schools or other sporting organisations from which the clubs had emerged.
  15. Ogwang menunjukkan bahawa G dapat dinyatakan sebagai fungsi dari kuadrat terkecil tertimbang anggaran konstan A dan yang ini boleh digunakan untuk mempercepat kalkulasi estimasi berlipat untukstandard error.
  16. Sebagai presiden, dia mengembangkan pengabdian pribadi yang luas dan mempertahankan kekuasaan selama perang Iran-Iraq dan Perang Teluk Parsi pertama(1991), yang keduanya menyebabkan penurunan drastik standard hidup dan HAM.
  17. Gaya yang barangkali berdasarkan had teknikal awal, telah menyebabkan ramai orang percaya bahawa hukum pinyin mewajibkan amalan ini dan juga penggunaan "É‘" sebagai ganti gaya standard huruf "a" yang didapati dalam kebanyakan fon.
  18. Daripada 88 kerangka ini, TUDM melantik syarikat Grumman Bethpage untuk memodenkan pesawat-pesawat tersebut ke tahap A-4PTM yang hampir sama dengan standard A-4M kegunaan Tentera Laut Amerika Syarikat dan Kor Marin Amerika Syarikat.
  19. Walaupun pada tahun 80an, kerajaan kulit hitam di bawah pimpinan Robert Mugabe telah diberi kredit kerana berjaya memperbaiki standard kehidupan dan ekonomi negara, pentadbirannya sekarang ini dibelenggu dengan ekonomi yang tidak terurus, hiperinflasi dan penyalahgunaan kuasa serta pelanggaran hak asasi manusia.
  20. Biarpun dasar-dasar berbeza, atau standard budaya dan ekonomi yang terdapat di lokasi berlainan boleh mengakibatkan ketidaksamaan yang besar antara universiti seluruh dunia dan juga dalam satu-saut negara, universiti ini lazimnya merupakan antara penyumbang kajian dan latihan tahap tinggi utama dalam setiap masyarakat.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...