Thursday 5 May 2016

Contoh Ayat Perkataan "fon"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "fon" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Sistem ini mempunyai banyak fon yang mempunyai huruf Jawi seperti Times New Roman, dan Arabic Typesetting.
  2. Untuk 90 mereka gunakan bentuk qoppa moden berbentuk-z: Ïž, ÏŸ (Nota yakni sesetengah peninjau web/gabungan fon akan tunjukkan qoppa lain di sini).
  3. Oleh sebab kebanyakan papan kekunci dan fon komputer tidak mengandungi tanda makron atau karon, penggunaan digit untuk mewakili nada diamalkan pada akhir setiap suku kata.
  4. dalam erti kata lain, Unicode melambangkan sesuatu aksara secara abstrak lalu menyerahkan pengemukaan visual (saiz, bentuk, fon atau gaya) kepada perisian lain, seperti pelayar web atau pemproses kata.
  5. Kebanyakan buku-buku di China mencampuri fon, dengan vokal bertanda nada dikemukakan dalam fon yang berbeza dengan huruf-huruf lain, suatu amalan yang sering menimbulkan penampilan yang kurang menyenangkan mata bag teks pinyin.
  6. Perilaku bukan piawai yang lain termasuk: sokongan teks menegak, tetapi dalam sintaks yang berbeza dari cadangan calon W3C CSS3; sokongan untuk pelbagai kesan imej dan peralihan halaman, tidak terdapat dalam W3C CSS; sokongan untuk kod skrip terkeliru, khususnya JScript.Encode(); sokongan pembenaman fon EOT dalam laman web.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...