Sunday 17 July 2016

Contoh Ayat Perkataan "gadis"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "gadis" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ia dijumpai pada gadis 14-tahun dengan tanda-tanda sindrom Turner.
  2. Ia pernah mengadakan hubungan dengan seorang gadis manusia, yang melahirkan seekor yu hijau.
  3. Terdapat sedikit cara bagi gadis itu untuk mebebaskan diri daripada cengkaman rumah pelacuran disebabkan semua hutangnya.
  4. Sekiranya anak-anak gadis itu bernasib baik, dia dapat menjadi perantis bagi pelacur kelas atasan yang berpangkat tinggi.
  5. Jeanne ketika itu masih seorang gadis yang berusia 17 tahun, memakai pakaian lelaki dan menyertai misi bantuan ke Orlxans.
  6. Apabila seorang gadis itu cukup tua dan berjaya menamatkan latihannya, dia sendiri dapat menjadi gundik dan berusaha untuk naik pangkat.
  7. Pada 7 Julai 2010, ahli parlimen Klang, Charles Santiago mendesak erajaan menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat dakwaan gadis Penan di Baram terus dirogol oleh pembalak.,
  8. Orang yang terlibat dalam mizu shōbai ("perniagaan air") termasuklah hōkan (pelawak), pelakon kabuki, penari, dandi, peraih, gadis kedai teh, pelukis, gundik-gundik yang mendiami seirō (green house) dan geisha di rumah okiya mereka.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...