Saturday 16 July 2016

Contoh Ayat Perkataan "memaparkan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "memaparkan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Jadual berikut memaparkan fonologi konsonan Hindi.
  2. Kebanyakan gereja mengamalkan adat memaparkan babak kelahiran Jesus.
  3. Contohnya, pengguna tidak boleh memaparkan huruf 'gaf' atau 'kaf' dengan betul.
  4. Hal ini mungkin kerana majalah ini memaparkan isu-isu yang dekat dengan masyarakat.
  5. XMB memaparkan ikon yang mendatar di paparan skrin yang dilihat sebagai menu utama.
  6. SBDJ memaparkan kisah hantu, jin dan makhluk halus dalam kehidupan masyarakat Melayu.
  7. Internet menewarkan laman web yang memaparkan teks bersama-sama dengan visual dan audio.
  8. Dalam setiap sel berikut, baris atas memaparkan IPA, manakala baris bawah memaparkan pinyin.
  9. Versi ini menyokong penulisan kanan-ke-kiri tetapi tidak dapat memaparkan semua huruf jawi dengan betul.
  10. Dalam penulisan jawi di Vista/XP, ia memerlukan enjin paparan yang akan memaparkan tulisan jawi secara betul.
  11. Kelab profesional juga kebiasaanya memaparkan nama pemain ataupun nama samaran dibelakang baju, diatas nombor pasukan.
  12. Kelainan novel ini ialah ia memaparkan kisah benar atau separuh benar yang dialami oleh penulis Ahmad Mahmud atau 'Tamar Jalis'.
  13. Konsol permainan video adalah peralatan elektronik interaktif yang memanipulasikan isyarat video bagi memaparkan permainan video.
  14. Cara yang terbaik untuk memaparkan semua unsur ialah jadual berkala, yang mengelompokkan unsur-unsur dengan sifat kimia yang sama.
  15. Muzium ini mula ditubuhkan sejak tahun 1957.Ia memaparkan pelbagai jenis mineral, batuan fosil dan batu permata dari dalam dan luar negara.
  16. Persoalan mengenai samaada paramecia memaparkan pembelajaran telah menjadi objek banyak ujikaji, menghasilkan keputusan yang bercampur-campur.
  17. Walaupun kempat-empat negeri mempunyai setem-setem mereka sendiri terdapat beberapa siri setem yang memaparkan persekutuan sebagai satu entiti.
  18. Pada 19 Jun, pelbagai risalah diedarkan dan kain rentang yang turut memaparkan gambar Ambiga dan tertulis "Awas!!! Ambiga Wanita Hindu yang Merbahaya".
  19. Lambang wilayah Pattani memaparkan sebuah meriam yang dipanggil "Sri Pattani", yang dihasilkan di Pattani untuk mempertahankan Pattani dari serangan Siam.
  20. Sebagai penutup, RTM memaparkan liputan perjalanan pulang angkasawan negara dari ISS ke bumi selepas misi mereka selesai pada 21 Oktober, jam 12:00 tengah malam.
  21. Di peringkat terawal pembangunannya, televisyen menggunakan gabungan teknologi optik, mekanik dan elektronik untuk merakam, memancarkan dan memaparkan imej visual.
  22. Ia memaparkan pelbagai jenis artifak yang menarik dan memberi maklumat tentang sejarah pembangunan bandaraya Ipoh terutamanya dalam sektor perlombongan bijih timah.
  23. Wilayah ini menghadapi pertindihan antara Singapura dan Malaysia sejak 1979 yang mana Malaysia menerbitkan peta yang memaparkan batuan ini berada di dalam sempadannya.
  24. Dalam aplikasi teks komputer, skim pengekodan GB paling kerap digunakan untuk memaparkan aksara Cina ringkas ini, manakala Big5 lebih kepada pemaparan aksara tradisional.
  25. Dokumentari terakhir rancangan itu memaparkan pelayaran Steve di seluruh dunia, beliau menjelajahi tempat-tempat seperti Himalayas, Yangtze River, Borneo, dan Kruger National Park.
  26. Tidak seperti permainan komputer yang dimainkan di komputer yang sememangnya mempunyai monitor sendiri, konsol permainan video perlu disambungkan ke televisyen untuk memaparkan imej grafik permainan.
  27. Logik adalah satu pengajian tentang prinsip-prinsip kesahihan tentang sesuatu samada secara inferens (sesuatu yang sudah diketahui secara tidak langsung) dan memaparkan (sesuatu yang diketahui setelah dijalankan kajian).
  28. Bagaimanapun, Unikod kini semakin popular sebagai cara untuk memaparkan aksara Cina Tradisional, dan memberikan penekanan yang sama kepada kedua-dua aksara Cina ringkas serta tradisional, tanpa mengutamakan satu sama lain.
  29. Pada 28 Mac 2008 OIC menambah suaranya dengan meningkatnya kritikan terhadap film "Fitna" oleh Belanda ahli parlimen Geert Wilders, yang memaparkan gambar mengganggu tindak kekerasan disandingkan dengan ayat-ayat dari Quran.
  30. Ia memaparkan sosio-budaya, psikologi, falsafah, petua, perubatan tradisional, mistik, keagamaan, seni persilatan, kebatinan, sejarah tempatan, geografi, pemburuan, pengembaraan di Tanah Melayu dan Sumatera serta kepakaran menundukkan makhluk halus.
  31. Pada tahun 2007, sebuah video di Youtube telah memaparkan sebuah video parodi lagu Negaraku yang dijadikan bahan utama bagi sebuah lagu rap kontroversi bertajuk Negarakuku oleh seorang pelajar Malaysia berkaum Cina bernama Wee Meng Chee yang ketika itu belajar di Taiwan.
  32. Saluran Angkasa1 memaparkan temu ramah bersama Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi; temuramah bersama Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis; temuramah bersama ibu bapa, pengarah program angkasawan; saintis serta angkasawan NASA.
  33. Peristiwa ini dipaparkan melalui tayangan video singkat oleh RTM1., Video ini memaparkan segmen penduduk kampung yang bersenjata parang, lastik dan molotov cocktail menyatakan perasaan tidak puas hati mereka terhadap pihak polis yang mengepung penempatan tempat tinggal mereka selama beberapa bulan.
  34. Seperti biasa, muka depannya memaparkan Nike, dewi kemenangan Yunani yang melangkah keluar dari Stadium Panathinaiko yang menjadi tuan rumah kepada Sukan Olimpik moden yang sulung pada tahun 1896, dengan Parthenon sebagai latar belakangnya; muka belakangnya pula terpapar logo Sukan Olimpik, Sungai Thames dan garis-garis bersiri yang melambangkan "tenaga para olahragawan dan semangat perpaduan".

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...