Saturday 16 July 2016

Contoh Ayat Perkataan "temuramah"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "temuramah" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Al Jazeera English menyiarkan rancangan terbitan umum seperti laporan dan analisis warta berita, rancangan umum ehwal semasa dan rencana, temuramah langsung, berita hiburan, laporan perniagaan dan sukan, melalui laporan yang objektif, tepat dan tidak berat sebelah.
  2. Saluran Angkasa1 memaparkan temu ramah bersama Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi; temuramah bersama Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis; temuramah bersama ibu bapa, pengarah program angkasawan; saintis serta angkasawan NASA.
  3. Selain daripada laporan dan analisis warta berita, Al Jazeera English turut menyiarkan rancangan terbitan umum dalam format definisi tinggi seperti program ehwal semasa & rencana umum, temuramah & debat langsung, cetera, hiburan dan sukan, melalui laporan yang objektif, tepat dan tidak berat sebelah.
  4. Dalam satu sesi temuramah bersama pengarah urusan Al Jazeera English, Nigel Parsons, beliau memberitahu para wartawan bahawa pemilihan Kuala Lumpur ke atas Hong Kong dan Singapura bagi pusat operasi serantau bukan berdasarkan kepada status negara islam Malaysia semata-mata, tetapi atas sebab sokongan dan kerjasama kerajaan Malaysia, kos yang kompetitif, hubungan kebudayaan dan politik antara dua negara yang akrab, kemudahan dan prasarana yang baik serta sumber tenaga manusia yang berkebolehan.

2 comments:

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...