Saturday 16 July 2016

Contoh Ayat Perkataan "program"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "program" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Gunung Merapi adalah tapak program pengawasan yang sangat aktif.
  2. Kebanyakan pelajar bumiputera ditawarkan ke program matrikulasi.
  3. Ini adalah kerana tempat pengajian bagi sesetengah program adalah terhad.
  4. Muszaphar dikatakan adalah calon terakhir daripada yang memohon program ini.
  5. Akan tetapi, program matrikulasi dan Tingkatan Enam memainkan peranan yang sama.
  6. Kuhn melancarkan program itu dan juga mendaftarkan sebagai ahli bersekutu pertama.
  7. Sistem yang lain pula adalah program matrikulasi yang dianjurkan oleh Kementerian Pelajaran.
  8. Pada 25 November 2002 FSF melancarkan program Keahlian Bersekutu FSF untuk individu-individu.
  9. Tidak lama kemudian, Iraq menyerang Iran dan program nuklear tertangguh sehingga akhir perang.
  10. Misi terakhir Atlantis adalah STS-135, penerbangan terakhir sebelum program Space Shuttle tamat.
  11. Pembela program matrikulasi mendakwa bahawa Tingkatan 6 adalah berbeza dengan program matrikulasi.
  12. Krisis kewangan yang melanda telah menyebabkan beberapa program masih belum melepasi fasa cadangan.
  13. Pada awal abad ke-20 ia dibentuk oleh program David Hilbert untuk membuktikan konsistensi teori asas.
  14. Dibawah program penswastaan kerajaan Negeri, sebuah stadium sukan berharga RM 24 juta telah didirikan.
  15. Program Angkasawan Malaysia ini merupakan sebahagian daripada program timbal balik Malaysia dengan Russia.
  16. Resolusi datang selepas penolakan insentif ekonomi PBB bagi Iran untuk membekukan program pengkayaan nuklear.
  17. Sejak tahun 2006, 30% daripada semua pelajar matrikulasi diberikan program yang mengambil masa selama dua tahun.
  18. Keseluruhan operasi program Legat antarabangsa adalah dipantau oleh SAC dari ibupejabat FBI di Amerika Syarikat.
  19. Disember 1991 Mesyuarat Jemaah Menteri mengarahkan Kementerian Pelajaran Malaysia melaksanakan program prasekolah.
  20. Kakitangan kerajaan telah digalakkan untuk berpindah ke bandar melalui pelbagai subsidi dan pinjaman program kerajaan.
  21. Bukti ini adalah satu kontrovesi kerana majoriti kes diperiksa dengan satu program komputer, bukan dengan pengiraan tangan.
  22. Walau bagaimanapun, perisian McLaren, yang merupakan satu program yang membolehkan gear ditukar secara automatik, dianggap sah.
  23. Pada penhujung abad ke-20, liverpool giat dengan program pembangunan semula kawasan bandaran, yang bersinambung hingga sekarang.
  24. Mesyuarat Jemaah Menteri pada 6 Jun 2001 mengarahkan dilaksanakan peluasan program Prasekolah oleh Kementerian Pelajaran Malaysia.
  25. Selain itu, para pelajar boleh memohon kebenaran untuk mengikuti program matrikulasi yang mengambil masa selama satu atau dua tahun.
  26. Ramai berpendapat bahawa program ini mudah daripada STPM, dan dikatakan untuk membantu bumiputera belajar di universiti dengan mudah.
  27. Program Pembangunan Tenis Liverpool, bertempat di Pusat Tenis Wavertree adalah antara program terbesar seumpamanya di United Kingdom.
  28. Perjanjian Pengawalan Senjata Nuklear menggalakkan negara ahli yang berjaya dalam program nuklear untuk menarik balik program tersebut.
  29. Sebagai presiden, Botha mempunyai cita-cita yang besar termasuk memulakan program senjata nuklear dan penaklukan negeri jiran di Namibia.
  30. Akibat Perang Dunia pada tahun 1914, program bola sepak terganggu semasa Everton merupakan juara, dan sekali lagi berlaku pada tahun 1939.
  31. Hamas juga melaksanakan beberapa program kebajikan di wilayah Palestin, termasuk menabung sekolah, rumah yatim piatu dan klinik kesihatan.
  32. Republik ini telah melaksanakan program bagi mengurangkan ahlinya daripada 430, 000 pada tahun 1990-an berikutan kemajuan alatan perangnya.
  33. Semasa Perang Dingin, pembantah moral digunakan sebagai bahan ujian bagi agen biologi dalam program yang dikenali sebagai Operasi Whitecoat.
  34. Sewaktu era aparteid di bawah pentadbiran Botha, negara ini telah menjalankan program senjata nuklear, kononnya dengan bantuan pihak Israel.
  35. TF1 juga akan telah melanjutkan hak, terutama di Internet, dan mungkin juga disiarkan imej pasukan kebangsaan dalam program mingguan,Txlxfoot.
  36. Kennedy pada tahun 1960-an sewaktu menghadiri program pertukaran pelajar yang menyebabkan beliau ingin menjadi seorang diplomat pada masa hadapan.
  37. Program malam kebanyakannya mengandungi program berita tempatan yang diulang tayang dalam Bahasa Kinyarwanda, Bahasa Inggeris, dan Bahasa Perancis.
  38. Walaupun pendidikan sekolah menengah kebangsaan terdiri daripada 5 tingkatan, "Tingkatan Enam" digunakan untuk menamakan program prauniversiti STPM.
  39. Bermula pada 1960an, program Grand Apartheid telah dilaksanakan secara besar-besaran; yang menekankan pengasingan wilayah dan kezaliman pihak polis.
  40. Dasar Ekonomi Baru merupakan satu program sosioekonomi di Malaysia yang diperkenalkan pada tahun 1971 oleh Perdana Menteri Tun Abdul Razak Dato' Hussein.
  41. Hanya Afrika Selatan berjaya membangunkan senjata nuklear di benua Afrika ini, dan merupakan salah satu negara yang secara sukarela memansuhkan program nuklearnya.
  42. Sebuah Plan Tindakan Kebangsaan, Malaysia telah berjaya membangunkan keupayaan dan kebolehannya dalam bidang sains dan teknologi melalui pelbagai program dan aktiviti.
  43. Apa yang digelar pendekatan "empat bidang " kepada anthropologi dibayangkan dalam kebanyakan buku teks belum ijazah(“undergraduate”) dan juga program anthropologi (contoh.
  44. Sebagai hasilnya, Doha kini mengalami perkembangan ekonomi, dengan pembangunan bandar yang begitu pesat - kebanyankkannya hasil dari program pemodenan Sheikh Hamad bin Khalifa.
  45. Hasil kajian Kurt Gxdel, Gerhard Gentzen, dan lain-lain telah memberikan resolusi separa untuk program ini, dan mengklarifikasi isu yang terlibat dalam membuktikan konsistensi.
  46. Resolusi berkenaan ditaja oleh Perancis, Jerman dan United Kingdom, mengenakan sekatan ke atas Iran kerana gagal menghentikan program pengkayaan uranium berikutan resolusi 1696.
  47. Sebagai contoh, sebarang ahli mafia boleh, dan ramai melakukannya, "tikus" rakan mereka, medapat identiti baru, contoh melalui program pelindungan saksi FBI di Amerika Syarikat.
  48. Berisha memulai program perbaikan ekonomi dan demokrasi yang lebih berhati-hati namun ketika berjalan ada desas-desus yang gagal di pertengahan 1990an, kerana political gridlock.
  49. Aliran keluar mereka yang cemerlang dari Malaysia menyebabkan Perdana Menteri pada masa itu, Tun Dr Mahathir Mohamed melancarkan program menarik mereka pulang ke kampung halaman.
  50. Kerajaan mendakwa bahawa kemasukan universiti adalah berdasarkan meritokrasi tetapi terdapat terlalu banyak program pra-universiti yang berlainan tanpa piawai yang boleh dibandingkan.
  51. Fenomena ini menyebabkan British mengambil langkah untuk menyusun semula program perusahaan getah dan beberapa pendekatan telah dibuat seperti Rancangan Sekatan Stevenson (1922-1928).
  52. Ia menghalang bekalan teknologi dan bahan-bahan yang berhubung dengan nuklear dan membekukan aset individu-individu penting dan syarikat-syarikat yang berhubungan dengan program pengkayaan.
  53. Perisian ini bukan sahaja memperbolehkan kita melakukan kerja-kerja pengaturcaraan biasa, malah program ini juga menyokong konsep pembangunan perisian mengunakan kaedah terkini seperti menggunakan UML.
  54. Slanga ini sebelum ini berkembang menjadi slanga rakyat Amerika, melalaui aliran masuk kebanyakkan program TV daripada Amerika dan banyak rakyat Malaysia yang melanjutkan pelajaran di Amerika Syarikat.
  55. Beberapa ahli matematik mengambil berat akan kemungkinan ralat di dalam program komputer atau ralat masa jalanan dalam pengiraannya, menyebabkan kesahihan bukti bantuan komputer ini boleh dipersoalkan.
  56. Pendidikan prasekolah adalah satu program yang menyediakan pengalaman pembelajaran kanak-kanak yang berumur 4-6 tahun dalam jangka masa satu tahun atau lebih sebelum masuk ke Tahun Satu di sekolah formal.
  57. Dengan pemulihan ekonomi Malaysia, telah terdapat satu permintaan yang seiring untuk program tempatan, termasuk berita, hal ehwal semasa, majalah-majalah, perbincangan, sukan, dokumentari, drama atau filem.
  58. Ujian Pencapaian Sekolah Rendah merupakan program pengujian untuk menilai pencapaian kognitif pelajar di akhir sekolah rendah di Malaysia dan diambil oleh pelajar-pelajar di akhir Tahun Enam pendidikan rendah.
  59. Akibatnya, Gorbachev terpaksa mengumumkan perubahan secara mendadak untuk membangunkan semula negara, dan beliau memulakan beberapa siri program pembaharuan yang dipanggil perestroika, glasnost, dan demokratizatsiia.
  60. Realitinya, kebarangkalian ralat mentaksahkan bukti bantuan komputerr boleh dikurangkan dengan memasukkan semak lawahan dan semak sendiri dalam pengiraan, dan dengan membangunkan beberapa pendekatan dan program bebas.
  61. Mengikut kata wakil rasmi Kementerian Luar Negeri Rusia Mikhail Kaminin, lancaran ujian ini merupakan satu "kelakuan provokasi" yang akan menggugat perbicaraan enam dan akan "merumitkan lagi situasi program nuklear Korea Utara".
  62. Lembaga ini mengulas permintaan kewangan dan cadangan belanjawan lalu memperuntukkan dana bagi setiap universiti dalam sistem, serta juga meluluskan program pengajaran baru dan juga membatalkan atau mengubah suai program sedia ada.
  63. Angkasawan program pesawat ulang-alik mengenakan pakaian kenyal yang dikenali sebagai Pakaian Perlindungan Altitude Krew (“Crew Altitude Protection Suit – CAPS”) yang menghalang ebullism pada tekanan serendah 2 kPa (15 Torr).
  64. Dalam penambahan kepada perkara di atas, Major General Yahya Rahim Safavi, Ketua Turus Pengawal Revolusi Islam, disenaraikan dalam kumpulan berasingan dan didakwa terlibat dalam kedua-duaprogram nuklear dan balistik peluru berpandu.
  65. Beliau menyertai program ini di bawah perjanjian bersama Russia menerusi program Angkasawan, dan telah kembali ke Bumi bersama ahli-ahli Ekspedisi 15, Fyodor Yurchikhin dan Oleg Kotov selepas sembilan hari berada di stesen berkenaan.
  66. Hong Kong merangkumi 18 daerah pentadbiran, setiap satu diwakili oleh sebuah majlis daerah yang menasihati kerajaan dalam perkara setempat seperti kemudahan awam, program komuniti, aktiviti kebudayaan dan penambahbaikan alam sekitar.
  67. Umur minima menyertai tentera republik ini adalah 18 tahun, akan tetapi sebahagian daripada program pengurangan ahli ini menampakkan sesetengah ahli ditukar ke agensi kerajaan lain atau industri kerajaan yang relevan kepada ketenteraan.
  68. Satu daripadanya ialah pencarian desktop; pengguna akan menukar program pencarian desktop yang lalai kepada satu dibekalkan oleh majlis ketiga, dan program-program pencarian desktop akan bergabung dengan servis mereka ke dalam sistem pengendalian.
  69. Dahulunya dikenali sebagai DD 21, program ini akan dikenali sebagai "DD(X)" untuk menggambarkan matlamat program dengan lebih jitu, iaitu menghasilkan keluarga kapal penempur permukaan yang berteknologi tinggi, bukan semata-mata satu kelas kapal baru.
  70. SADF juga mungkin pernah melancarkan ujian nuklear di Atlantik pada 1979, tetapi sejak itu negara ini telah menolak program nuklearnya dan menandatangani Perjanjian Pengawalan Senjata Nuklear pada 1991 selepas menghapuskan longgokan nuklearnya yang kecil.
  71. Sebagai sebahagian daripada program Voyager, bersama dengan kapal kembarnya Voyager 2, kapal angkasa ini dalam misi lanjutan, ditugaskan mencari dan mengkaji sempadan Sistem Suria, termasuk lingkaran Kuiper, heliosfera dan ruang angkasa lepas antara najam.
  72. Negara ini juga mengendali beberapa buah reaktor nuklear sejak tahun 1963 hingga 1990, tetapi ekoran bencana Chernobyl dan pungutan suara mengenai isu ini, program nuklear Itali akhirnya berkubur, tetapi keputusan itu dibatalkan oleh kerajaan pada tahun 2008.
  73. Sebagai tindak balas kepada pembangunan senjata biologi di Jerman dan Jepun, Amerika Syarikat, United Kingdom, dan Kanada memulakan pembangunan program Senjata Biologi pada 1941 yang menghasilkan tularemia dibuat senjata, penyakit Anthrax, brucellosis, dan toxin botulism.
  74. Saluran Angkasa1 memaparkan temu ramah bersama Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi; temuramah bersama Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis; temuramah bersama ibu bapa, pengarah program angkasawan; saintis serta angkasawan NASA.
  75. Sistem penyiaran yang terkecil merupakan sistem siar raya berinstitusi yang memancarkan perbualan dan muzik dalam lingkungan tempat-tempat terbatas seperti sekolah atau hospital, dan stesen radio atau televisyen berkuasa rendah yang memancarkan program dalam kawasan setempat yang kecil.
  76. Sebagai contoh utama sifat umum, program Erlangen melibatkan pengembangan subjek geometri yang memberi ruang kepada sub bidang seperti geometri bukan Euclid dan bahagian topologi, serta bentuk lain geometri, dengan melihat geometri sebagai kajian ruang bersama-sama dengan kumpulan transformasi.
  77. TLDM turut merancang pembinaan sehingga 27 kapal ronda dalam program Kapal Ronda Generasi Baru, NGPV.Dari batch pertama, 6 buah kapal telah ditempah, dengan 2 buah kapal dibina dan disiapkan di Jerman and 4 buah lagi dibuat sepenuhnya di limbungan di Malaysia dengan usahasama German Naval Group (GNG).
  78. Selain daripada laporan dan analisis warta berita, Al Jazeera English turut menyiarkan rancangan terbitan umum dalam format definisi tinggi seperti program ehwal semasa & rencana umum, temuramah & debat langsung, cetera, hiburan dan sukan, melalui laporan yang objektif, tepat dan tidak berat sebelah.
  79. Jabatan Negara AS menjelaskan bahawa loji memerlukan masa 2-3 tahun untuk menyiapkan pembinaan reaktor di Bushehr.Kuasa reaktor air ringan di Bushehr tidak sesuai untuk program senjata.Lagipun kita tidak mempunyai bukti pembinaan Iran memerlukan plutonium berasingan.Tambahan pula reaktor rosak oleh pelbagai serangan udara Iraq dari tahun 1984-1988, semasa Perang Iran-Iraq.
  80. Selepas kehilangan bapanya awal pada tahun 1974, beliau kembali mengajar di Malaysia di Universiti Sains Malaysia pada pertengahan tahun 1974, sebelum sambung belajar untuk doktor falsafah di Universiti Harvard, dan siap pada lewat 1977 semasa mengajar di Yale, selepas lebih awal bertugas mengajar di Harvard pada 1974 dan 1975 di Jabatan Ekonomi, program Pengajian Sosial dan Institut Kennedy Politik.

1 comment:

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...