Saturday 16 July 2016

Contoh Ayat Perkataan "terpilih"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "terpilih" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Bagi lelaki seperti Mackenzie yang telah terpilih ketika itu.
  2. Dewan Negara mempunyai 70 orang yang terpilih selama 3 tahun.
  3. Jarak dari badan terpilih Sistem Suria dari tengah-tengah Matahari.
  4. Dari pilihan raya tersebut, Mwai Kibaki terpilih menjadi Presiden Kenya.
  5. Sebagai Naib Presiden telah terpilih Jules Rattankoemar Ajodhia dari parti VHP.
  6. R.R. Venetiaan terpilih sebagai Presiden dan dengan demikian, maka berakhirlah kuasa tentera.
  7. Seterusnya terpilih sebagai calon Presiden Parti Demokratik Milenium dengan mengalahkan Lee Hae-chan dengan majoriti tipis.
  8. Semasa bertugas di kedutaan Korea Selatan di Austria, Ban terpilih sebagai Pengerusi Pertubuhan Menghalang Ujian pada 1999.
  9. Ketua negara Malaysia ialah Yang di-Pertuan Agong, iaitu raja elektif yang terpilih dari kalangan sembilan raja negeri Melayu.
  10. Para menteri kabinet ialah ahli majoriti ParPol di parlimen dan biasanya memegang kerusi terpilih dengan kedudukan kabinetnya.
  11. Negara raja berperlembagaan ini dinaungi oleh Norodom Sihamoni, iaitu raja yang terpilih selaku ketua negara oleh Majlis Takhta Diraja.
  12. Ketua negeri terpilih Negeri Sembilan memegang satu-satunya gelaran Melayu Yang di-Pertuan Besar, manakala Raja Perlis sekadar bergelar Raja.
  13. Untuk pilihan raya ke Parlimen Eropah, UK kini diwakili oleh 72 Ahli Parlimen Eropah yang terpilih untuk 12 kawasan pemilihan berbilang ahli.
  14. Perantaraan Ashdown, perantaraan terpilih mengandungi gentamicin, mungkin diperlukan bagi kultur yang di ambil dari tempat tidak basmi kuman.
  15. Konfrantasi Indonesia terhadap Malaysia menjadi semakin tegang apabila Malaysia terpilih sebagai anggota tidak tetap PBB pada bulan Disember 1964.
  16. Senarai ini dihantar ke pakar-pakar terpilih dalam bidang kerja setiap calon dan, selepas itu, senarai dikurangkan lagi kepada kira-kira 15 calon muktamad.
  17. Tokyo dan Madrid pernah membida untuk Sukan Olimpik Musim Panas 2016 malah menjadi calon; demikian juga Baku dan Doha tetapi tidak terpilih untuk menjadi calon.
  18. Jules Wijdenbosch Nationale Demokratische Partij (NDP) dan Radakishun Vooruitstrevende Hervorming Partij (VHP), yang terpilih menjadi Presiden dan Naib Presiden.
  19. Borang-borang yang berbentuk undangan peribadi dan eksklusif, dihantar kepada lebih kurang 3000 individu terpilih untuk menjemput mereka untuk mengemukakan pencalonan.
  20. Mackenzie juga mempunyai iman yang kuat dalam agama Baptis, kemudian Mackenzie mencari tempat tinggal di Ontario dan beliau telah terpilih untuk memasuki Parlimen Kanada.
  21. Menyedari bahawa perang akan meletus tidak lama lagi, Kerajaan Brooke, di bawah Sir Charles Vyner Brooke, melaksanakan kerja awal bagi membina padang lapangan terbang di lokasi terpilih diseluruh negara.
  22. Selaras dengan dasar parti, tidak seorang Ahli Parlimen yang terpilih dari Sinn Fxin pernah menghadiri Dewan Rakyat untuk bersuara bagi pihak kawasan pemilihannya kerana Ahli-ahli Parlimen dikehendaki mengangkat sumpah taat setia kepada Raja.
  23. Ekoran bidaan yang diketuai oleh bekas jaguh Olimpik, Sebastian Coe dan Datuk Bandar London ketika itu, Ken Livingstone, London terpilih selaku tuan rumah pada 6 Julai 2005 di Sesi IOC ke-117 di Singapura, mengatasi bidaan dari Moscow, Bandar Raya New York, Madrid dan Paris.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...